midi noten blijven staan in het begin van de track bij opname met keyboard???

michielhemmer

Stamgast
Lid sinds
7 Maart 2003
Berichten
463
Locatie
Hillegom
Dag,

Ik heb dit probleem na elke update van cubase (dus eens in de zoveel jaar) en kom er weer niet achter hoe dat kan verhelpen. Als ik cubase 5 gebruik is er dus niks aan de hand en gaat het wel goed?? het moet ergens binnen cubase zitten dus toch?

probleem: Als ik gewoon een keyboard partij wil opnemen met een vsti in cubase6 dan klik ik op de rec button en dan zie ik wel dat de noten in beeld komen maar zodra ik de toetsen loslaat vliegen de midinoten naar het begin van mijn opname (allemaal in een rijtje boven mekaar??)
Als ik mijn andere controller gebruik is er niks aan de hand en doet alles het prima??

Ik heb een Yamaha cs1x (die ik alleen gebruik als controller met de wheels en knopjes) en ik heb een Casio cdp100 (dat is mijn piano controller zonder wheels en knopjes)
de yamaha is rechtstreeks aangesloten via de midi van mijn presonus firepod (laatste drivers staan erin) en de casio gaat via een midisport 2*2 via usb mijn computer in.

Ik hoop dat ik zo genoeg info heb gegeven zodat iemand van jullie weet wat ik moet doen.

thanks already...:okdan:
 
Back
Top