bij opname alle midi noten op elkaar in het begin??

michielhemmer

Stamgast
Lid sinds
7 Maart 2003
Berichten
463
Locatie
Hillegom
dag mensen,

Ik werk al heel lang met vaste templates (en nooit problemen alles gaat lekker in mijn studio)maar vandaag heb ik een .CPR (file) uit cubase sx3 gebruikt van iemand anders en tevens een nieuwe controller gebruikt.

Nu kom ik een probleem tegen die ik vroeger ook wel eens heb gehad maar nu niet meer weet hoe ik dat toen heb opgelost...

Ik heb een casio cdp-100 gekocht en die bebruik ik nu als masterkeyboard.......Nu het probleem:

als ik nu opneem in cubase sx3 dan worden na het loslaten van het klavier alle midi noten op een hoopje gegooid aan het begin?? als dit zelfde doe met mijn andere controller is er geen probleem dus waar en wat moet ik veranderen om dit goe dte krijgen?

zal wel een hele simpele oplossing zijn maar ik weet het ff niet....en wil graag snel verder met opnemen.....thanks alvast!!!
 
niemand die dit ooit eerder heeft gehad?

als ik zelf een new project open gaat alles wel gewoon goed en doet de casio ook prima wat hij moet doen in cubase....

maar als ik dus de cpr van een ander open gaat het dus niet goed met die casio??
 
Ik ken dat probleem wel, heb ik ook ooit gehad. Ik weet niet meer hoe het op te lossen was, maar was het misschien iets met die emulated midi ports? Ik weet dat ik daar lang problemen mee gehad heb. Als ik zo'n geƫmuleerde poort gebruik had ik die problemen niet.
Maar ik weet niet meer of dat de oplossing was.
 
Back
Top