MIDI te veel gecorrigeerd

FragK

Ingeburgerd
Lid sinds
7 februari 2006
Berichten
44
Locatie
Bilthoven
Ik kon geen antwoord vinden met google, en de zoekfunctie van het forum lijkt mij niet te mogen want hoeveel woorden ik ook invul, hij zegt steeds dat het er minder dan 3 zijn.

Anyway, mijn vraag/probleem: ik heb een tijdje terug via dit forum een 2e hands midiman 2x2 usb gekocht. Werkt prima, maar als ik met cubase de record functie gebruik, lijkt het erop alsof cubase teveel corrigeert. Als ik het namelijk afspeel komen de noten te vroeg, terwijl ik het toch redelijk strak inspeel (hoop ik :D ). Nou leek me dit iets wat je gewoon bij options kan veranderen maar ik kon het niet vinden :confused: Kijk ik verkeerd of is de oplossing ingewikkelder? Ik kwam er met de cubase sx3 handleiding ook niet uit.

(als het er nog toe doet: Mijn synth is een Yamaha PSR-230 en m'n pc is p4 2.4ghz prescott, 1gb ram en audigy 2 zs met kx drivers)
 
Geloof dat dit het is:
Devices --> Device Setup --> VST Multitrack --> Expert --> Record Placement Offset
 
Heb je niet heel toevallig de autoquantize (AQ) aanstaan?
 
Je moet het denk ik idd. in de quantize-afdeling zoeken.
Als je AQ uitgezet hebt kan je de ingespeelde partij laten zoals je het gespeeld hebt,
of met verschillende quantize vormen (in de editor)strak zetten.
 
Autoquantinize staat uit, ik moet nu altijd ietsje naar rechts slepen en dan quantinizen om het strak te krijgen. Die andere suggesties zal ik zo ff proberen! Wat bedoel je met een emulated midi device?
 
Re: MIDI te veel gecorrigeerd

Origineel geplaatst door FragK
...de zoekfunctie van het forum lijkt mij niet te mogen want hoeveel woorden ik ook invul, hij zegt steeds dat het er minder dan 3 zijn.

Het minimum aantal LETTERS is drie (per woord)... het aantal woorden is niet zo boeiend...
 
http://www.soundonsound.com/sos/sep03/articles/pcnotes.htm

This problem (which, among other interfaces, occurs with M Audio's Midisport 8x8 and MOTU's MIDI Timepiece AV) can be solved either with updated drivers, or by bypassing Steinberg's filtering altogether. To do the latter, find the supplied Cubase SX file named 'ignoreportfilter', drop it into the main Cubase SX application folder, then restart the application.

Zoek anders op Google of het forum op 'ignoreportfilter'. SX1 en SX2 zouden dit probleem hebben, met SX3 zou je het niet mogen hebben.
 
Sly Dog: In cubase sx3 staat onder device setup geen VST Multitrack (ik zag op deze screenshot dat dat wel zo is bij oudere versies). Ik kan wel bij VST System link wat dingen instellen inc. een offset, maar ik weet niet echt wat ik er mee moet :confused:

Zoals ik zei lag het niet aan AQ. Ik heb net dat stukje van Emulated midi drivers gelezen. Bij mijn device setup heb ik 4 'devices' staan van m'n midisport 2x2, er staat 1 Microsoft GS Wavetable-software bij (niet op active) en een boel van de kX drivers. Bij geen een staat er [Emulated] achter zoals op de screenshot van dat artikel. Kunnen er dan toch emulated drivers bij zitten? Ik zal zo ook ff proberen met die ignoreportfilter.

EDIT: nu ik die file heb verplaatst kan ik wel zien welke ge-emuleerd zijn. Bij DirectMusic zijn ze allemaal geëmuleerd, bij 'All MIDI Inputs' staan 10 devices: 5 verschillende, van elke twee, waarvan 1 'emulated' is en de ander niet. Ze staan allemaal bij active op yes. Wat kan ik nu doen om het te fixen?
 
Laatst gewijzigd:
Oke een update. Ik kwam er niet helemaal uit want wat blijkt nu: AL mijn DirectMusic drivers zijn emulated :bekdicht: (edit: sorry ik had net ff wat verkeerd getypt). Ik heb exact zo m'n drivers geïnstalleerd: http://www.m-audio.com/index.php?do=support.faq&ID=6de156b4006f7050b8b386edd57325f2 en toch krijg ik in cubase sx3 bij DirectMusic alleen maar emulated drivers :confused: :stupid Hoe kan dit nou, en hoe krijg ik dit gefixed? :gaap:

Het is toch zo dat die DirectMusic drivers met je MIDI interface drivers horen te komen? Of ben ik nou stom?
 
Laatst gewijzigd:
Heb ooit eens een van de 1e midiman USB dingen gehad.
Liepen gewoon niet goed was een drama.
Weet niet of dat aan m'n toen huidige pc lag of de usb midiman maar ik zou daar ook rekening mee houden als je hetzlefde houdt wanneer je dadel;ijk wel de juiste drivers hebt geinstalleerd.



gr. Tom
 
Back
Top