Welke geluidskaarten zijn puur voor softsynths goed?

Als ik op de EMU site kijk zie ik dat de laatste drivers idd uit 05 stammen, niet 06 laat staan 07, kun je misschien een link posten?

En nope de audigy er niet eerst uit gehaald, heb de manual wel doorgelezen maar heb niet zien staan dat ik de audigy er eerst uit zou moeten halen (misschien over het hoofd gezien though). Eerst ging het dus mis met audigy, toen de audigy eruit gehaald en de 1212m erin gestopt, toen ging het wel goed en de audigy ligt er nu nog steeds naast (ervanuitgaande dat er een of ander conflict was dat toch niet op gelost zou kunnen worden). Zal die audigy als ik weer in NL ben er weer in stoppen en het resultaat hier posten.

emuhome_01_1_1_70.jpg

http://connect.creativelabs.com/emu/default.aspx
 
focusrite

focusrite

hoi je moet een focusrite saffire le proberen met ingebouwde dsp en fantastisch geluid. is voor redelijke prijs al te krijgen.
ik heb grote broer de pro 26 i/o en ben super tevreden samen met mijn Q6600 en vista
 
Met RME HDSP kaarten is 3ms redelijk normaal en 1.5 ms kan met een snelle machine ook wel. Alleen krijg je er altijd adat bij dus dat maakt het wel wat prijzig.
RME zou heel slim zijn als ze een 'budget' versie bouwen waar ze alles op knallen wat een serieuze thuismuzikant nodig heeft en niet meer.

Dat is toch gewoon de HDSP 9632? 1x analoog, spdif, adat en midi i/o. Daar betaal je een kleine 400 euro voor, zonder ADAT wordt dat misschien 325 euro, maar dan is het een beetje een erg kale kaart voor dat geld. RME wil denk ik ook helemaal niet concureren in de 100 tot 200 euro markt. Dan zullen ze hun converters moeten downgraden wat dan weer een negatief imago effect kan hebben op hun duurdere lijn. RME is een middensegment merk. Die gaan zich echt niet in de strijd gooien met M-Audio en E-MU voor de 125 euro kaartjes.
 
Zeg nooit nooit. Die markt van 100-200 euro is zakelijk gezien wel interessant omdat daar gigantisch veel omzet is mee te halen. En als Emu en M-audio lopen te kloten met de drivers en RME die vaak toch wel goede drivers heeft hier een groot marktaandeel kan kapen dan lijkt me dat niet onhandig. Maar goed, RME is een klein bedrijfje met weinig mensen en misschien hebben ze daar geen oren naar maar als als ze meer geld verdienen kunnen ze ook harder groeien met alle voor een nadelen die daar bij horen.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top