[MIDI/Synth/Keyboard] System Exclusive import (patches)

MikeJarod

ziet ze vliegen
Lid sinds
3 december 2003
Berichten
1.468
:doei:

Dit is volgens mij de eerste keer dat ik iets post hier. Ik ben ook helemaal niet bekend met de regels van dit forum (mochten die noemenswaardig zijn, ik kom geregeld op een ander technisch forum waar de regels vrij strict zijn). Mocht ik dit draadje in een verkeerd (sub) forum hebben gezet of iets anders wat niet in de haak is, vertel dat dan aub even :)

-------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb hier een aantal synths staan (Novation Nova, Yamaha AN1x, Roland JV2080) waarvoor ik in de loop van de jaren vrij veel patches in .mid en .syx formaat heb verzameld. Een tijd geleden (2 jaar oid) heb ik Emagic SoundDiver gebruikt om al deze patches in een library te gooien zodat ik makkelijk uit kon zoeken welke patches ik naar m'n synths wilde sturen.

Nu heb ik deze week een aantal nieuwe patches gevonden, en wil ik hetzelfde gaan doen. Probleem is dat de libraries die ik in SoundDiver had gemaakt verwijderd zijn. Ik heb nog wel 1000-en .mid en .syx files met System Exclusive patches voor m'n synths.

Nou kan ik gewoon weer opnieuw een library gaan maken in SoundDiver maar daar wil ik van af. Dit omdat het sinds een tijd niet meer ondersteund wordt op de PC, alleen op de Mac. Ook heeft SoundDiver geen 'massa-.mid/.syx' import (althans ik vind 'm niet :)). De laatste keer dat ik een library maakte ben ik dagen bezig geweest. En voor de rest vind ik het gewoon niet prettig werken.

Nou heb ik Sound Quest Midi Quest XL 9.0 (http://www.squest.com./Windows/MidiQuestXL/MidiQuest-About.html) gevonden, en dat ziet er veelbelovend uit. Ik heb het even uitgeprobeerd maar ik kan geen 'massa-import' vinden. Kortom mag ik weer alles met de hand gaan doen :( Toch zou ik best dit programma willen gebruiken omdat het ook als plugin in Cubase te gebruiken is.


Mijn vraag:

Hoe doe jij patch-management voor je MIDI-apparatuur? Weet iemand een manier om een bulk .syx/.mid files tegelijk te importeren in een patchlibrary-tool zoals SoundDiver? Misschien een andere manier om dit voor elkaar te krijgen?

Ik heb ook wel eens gespeeld met de DOS 'applicaties' MID2SYSX en SYSX2MID. Als je alles naar één bepaald formaat converteert (weet niet meer, of .mid of .syx), kan je door alle files achter elkaar te plakken (dos COPY), omslachtig een 'massa-import' doen. Alleen jammer dat programma's zoals SoundDiver het niet zo grappig vinden als er ook corrupte delen in de file zitten (en vind die maar eens tussen de 1000-en patches).
 
Bericht door een moderator:
Ik heb 'm even verplaatst...
 
Ik weet niet of het exact is wat je zoekt maar je moet zeker eens kijken naar Midi-Ox.

Via scripting kan je ook één ander automatiseren, ook al ondersteund de toepassing dit zelf niet. (WSH)
 
Back
Top