Mastermind NRG
Stamgast
Ik ben redelijk nieuw in trance. In het verleden heb ik wel gabbertrackjes gemaakt met een modtracker, maar dat stelde niet veel voor.
Ik heb nu de afgelopen maanden met Cakewalk een aantal trancenummers gecomponeerd.
Ik gebruik geen lange kant en klare magix music maker samples, maar ik heb alles noot voor noot ingevoerd.
Een aanrader is "Spring is in the Air".
Een song met veel strings, pizzicato sounds en piano.
Ik zou graag willen weten wat jullie professionals van mijn nummers vinden.
www.mp3.com/mastermind_nrg (melodic trance)
www.mp3.com/tranceformer (hardtrance)
Ik krijg niet betaald voor de nummers, ik gebruik mp3.com slechts als host.
Als je geen spam van mp3.com wilt, moet je ff je spam-emailadres invullen.
Ik wacht op reacties
Ik zal ff vertellen wat de configuratie is die ik gebruikt heb bij het nummer "Spring is in the air"
De strings:
Ten eerste voor de strings heb ik een subtractor met FullerStrings gebruikt met slechts 4 kanaals polyfonie, en deze op de mixer. Maar nu komt de truuk: Laat alleen de reverb horen, zo nat mogelijk (wet).
Dit realiseerde ik door op auxilairy 1 van de mixer een digitral reverb te gooien met wet open. De controller van de mixer vervolgens op panning left zetten, en de auxilairy 1 op right panning zetten. Door op de low filter oscillator een variabele phasefrequency shifting te gebruiken krijg je het diepe, spannende effect in de strings. Envelope instellen op de subtractor is niet nodig, want door de damping op de auxilary reverb hoger te zetten krijg je een veel mooier fade-in envelope.
De filter1-cuttoff op de subtractor staat gewoon helemaal open zonder resonantie, voor een helder effect.
De equalizer op de strings vervolgens iets meer bass en treble geven, en je hebt een superstrings.
De bas:
Een subtractor met een garage bass patch, was voldoende voor de bassline.
Ik heb er nog een gated reverb achteraan gegooid voor een diepere groove, en een klein tikkeltje resonantie op de cuttof filter.
Tevens zit er een synterbass met een stereo echo digital reverb voor een extra brede dimensie aan de bass, die automatisch van cuttoff waarde verandert. Dit is het zachte shiftende doffer en helderder wordende basje wat je hoort.
Pizzicato strings:
Een sampler met een pizzicato strings patch, met cuttoff filter geheel open zonder resonantie.
Een hall-reverb was voldoende om het mooie diepe effect te krijgen. Uiteraard op de mixer nog ff de bass en treble goed zetten, en de envelope amplifier juist instellen voor de juiste fade-out van de sample.
De Rave-Lead:
Het snelle geluid is een rave-lead patch, waarvan ik de cutoff filter via een envelope controller aanstuur. Hierdoor hoef ik niet aan de knoppen te pielen maar verschuift de cuttoff automatisch. Uiteraard een tikkeltje resonantie voor het perfecte effect.
Om het voller te laten klinken heb ik een two-band parametric equalizer aangesloten die de middenfrequenties en de hoge frequenties parabolisch versterkt. Hieraan hangt een digital delay van 1/16 * 2 steps met 20% feedback en 15% wetter dan normaal. Om het een dieper effect te geven heb ik er een digitral reverb aan gehangen met een hall-effect en een beetje damp, en een klein beetje wet.
Drums:
Ik heb 909 en 808 patches gebruikt in de drummachine voor de drum en percussies. De sticks die je hoort geeft een extra ritmisch effect aan de lijn.
De tweede drumcomputer hangt een digitral reverb aan. Hier heb ik de claps in gegooid, voor een dieper effect.
Ook heb ik hier de wind-geluidseffecten in geladen en de vocals.
Piano:
Een sampler met een bright piano patch, en digital delay line en een reverb.
Verder kwam het op componeren aan in Cakewalk Pro Audio 9.0
Ik heb nu de afgelopen maanden met Cakewalk een aantal trancenummers gecomponeerd.
Ik gebruik geen lange kant en klare magix music maker samples, maar ik heb alles noot voor noot ingevoerd.
Een aanrader is "Spring is in the Air".
Een song met veel strings, pizzicato sounds en piano.
Ik zou graag willen weten wat jullie professionals van mijn nummers vinden.
www.mp3.com/mastermind_nrg (melodic trance)
www.mp3.com/tranceformer (hardtrance)
Ik krijg niet betaald voor de nummers, ik gebruik mp3.com slechts als host.
Als je geen spam van mp3.com wilt, moet je ff je spam-emailadres invullen.
Ik wacht op reacties
Ik zal ff vertellen wat de configuratie is die ik gebruikt heb bij het nummer "Spring is in the air"
De strings:
Ten eerste voor de strings heb ik een subtractor met FullerStrings gebruikt met slechts 4 kanaals polyfonie, en deze op de mixer. Maar nu komt de truuk: Laat alleen de reverb horen, zo nat mogelijk (wet).
Dit realiseerde ik door op auxilairy 1 van de mixer een digitral reverb te gooien met wet open. De controller van de mixer vervolgens op panning left zetten, en de auxilairy 1 op right panning zetten. Door op de low filter oscillator een variabele phasefrequency shifting te gebruiken krijg je het diepe, spannende effect in de strings. Envelope instellen op de subtractor is niet nodig, want door de damping op de auxilary reverb hoger te zetten krijg je een veel mooier fade-in envelope.
De filter1-cuttoff op de subtractor staat gewoon helemaal open zonder resonantie, voor een helder effect.
De equalizer op de strings vervolgens iets meer bass en treble geven, en je hebt een superstrings.
De bas:
Een subtractor met een garage bass patch, was voldoende voor de bassline.
Ik heb er nog een gated reverb achteraan gegooid voor een diepere groove, en een klein tikkeltje resonantie op de cuttof filter.
Tevens zit er een synterbass met een stereo echo digital reverb voor een extra brede dimensie aan de bass, die automatisch van cuttoff waarde verandert. Dit is het zachte shiftende doffer en helderder wordende basje wat je hoort.
Pizzicato strings:
Een sampler met een pizzicato strings patch, met cuttoff filter geheel open zonder resonantie.
Een hall-reverb was voldoende om het mooie diepe effect te krijgen. Uiteraard op de mixer nog ff de bass en treble goed zetten, en de envelope amplifier juist instellen voor de juiste fade-out van de sample.
De Rave-Lead:
Het snelle geluid is een rave-lead patch, waarvan ik de cutoff filter via een envelope controller aanstuur. Hierdoor hoef ik niet aan de knoppen te pielen maar verschuift de cuttoff automatisch. Uiteraard een tikkeltje resonantie voor het perfecte effect.
Om het voller te laten klinken heb ik een two-band parametric equalizer aangesloten die de middenfrequenties en de hoge frequenties parabolisch versterkt. Hieraan hangt een digital delay van 1/16 * 2 steps met 20% feedback en 15% wetter dan normaal. Om het een dieper effect te geven heb ik er een digitral reverb aan gehangen met een hall-effect en een beetje damp, en een klein beetje wet.
Drums:
Ik heb 909 en 808 patches gebruikt in de drummachine voor de drum en percussies. De sticks die je hoort geeft een extra ritmisch effect aan de lijn.
De tweede drumcomputer hangt een digitral reverb aan. Hier heb ik de claps in gegooid, voor een dieper effect.
Ook heb ik hier de wind-geluidseffecten in geladen en de vocals.
Piano:
Een sampler met een bright piano patch, en digital delay line en een reverb.
Verder kwam het op componeren aan in Cakewalk Pro Audio 9.0
Laatst gewijzigd: