Ik ben nieuw in Trance -> Check mijn trancenrs

Mastermind NRG

Stamgast
Lid sinds
14 februari 2002
Berichten
189
Locatie
Groningen
Ik ben redelijk nieuw in trance. In het verleden heb ik wel gabbertrackjes gemaakt met een modtracker, maar dat stelde niet veel voor.

Ik heb nu de afgelopen maanden met Cakewalk een aantal trancenummers gecomponeerd.
Ik gebruik geen lange kant en klare magix music maker samples, maar ik heb alles noot voor noot ingevoerd.

Een aanrader is "Spring is in the Air".
Een song met veel strings, pizzicato sounds en piano.

Ik zou graag willen weten wat jullie professionals van mijn nummers vinden.

www.mp3.com/mastermind_nrg (melodic trance)
www.mp3.com/tranceformer (hardtrance)

Ik krijg niet betaald voor de nummers, ik gebruik mp3.com slechts als host.
Als je geen spam van mp3.com wilt, moet je ff je spam-emailadres invullen.

Ik wacht op reacties :)

Ik zal ff vertellen wat de configuratie is die ik gebruikt heb bij het nummer "Spring is in the air"

De strings:

Ten eerste voor de strings heb ik een subtractor met FullerStrings gebruikt met slechts 4 kanaals polyfonie, en deze op de mixer. Maar nu komt de truuk: Laat alleen de reverb horen, zo nat mogelijk (wet).
Dit realiseerde ik door op auxilairy 1 van de mixer een digitral reverb te gooien met wet open. De controller van de mixer vervolgens op panning left zetten, en de auxilairy 1 op right panning zetten. Door op de low filter oscillator een variabele phasefrequency shifting te gebruiken krijg je het diepe, spannende effect in de strings. Envelope instellen op de subtractor is niet nodig, want door de damping op de auxilary reverb hoger te zetten krijg je een veel mooier fade-in envelope.
De filter1-cuttoff op de subtractor staat gewoon helemaal open zonder resonantie, voor een helder effect.
De equalizer op de strings vervolgens iets meer bass en treble geven, en je hebt een superstrings. :)

De bas:
Een subtractor met een garage bass patch, was voldoende voor de bassline.