Ik ben nieuw in Trance -> Check mijn trancenrs

Mastermind NRG

Stamgast
Lid sinds
14 februari 2002
Berichten
189
Locatie
Groningen
Ik ben redelijk nieuw in trance. In het verleden heb ik wel gabbertrackjes gemaakt met een modtracker, maar dat stelde niet veel voor.

Ik heb nu de afgelopen maanden met Cakewalk een aantal trancenummers gecomponeerd.
Ik gebruik geen lange kant en klare magix music maker samples, maar ik heb alles noot voor noot ingevoerd.

Een aanrader is "Spring is in the Air".
Een song met veel strings, pizzicato sounds en piano.

Ik zou graag willen weten wat jullie professionals van mijn nummers vinden.

www.mp3.com/mastermind_nrg (melodic trance)
www.mp3.com/tranceformer (hardtrance)

Ik krijg niet betaald voor de nummers, ik gebruik mp3.com slechts als host.
Als je geen spam van mp3.com wilt, moet je ff je spam-emailadres invullen.

Ik wacht op reacties :)

Ik zal ff vertellen wat de configuratie is die ik gebruikt heb bij het nummer "Spring is in the air"

De strings:

Ten eerste voor de strings heb ik een subtractor met FullerStrings gebruikt met slechts 4 kanaals polyfonie, en deze op de mixer. Maar nu komt de truuk: Laat alleen de reverb horen, zo nat mogelijk (wet).
Dit realiseerde ik door op auxilairy 1 van de mixer een digitral reverb te gooien met wet open. De controller van de mixer vervolgens op panning left zetten, en de auxilairy 1 op right panning zetten. Door op de low filter oscillator een variabele phasefrequency shifting te gebruiken krijg je het diepe, spannende effect in de strings. Envelope instellen op de subtractor is niet nodig, want door de damping op de auxilary reverb hoger te zetten krijg je een veel mooier fade-in envelope.
De filter1-cuttoff op de subtractor staat gewoon helemaal open zonder resonantie, voor een helder effect.
De equalizer op de strings vervolgens iets meer bass en treble geven, en je hebt een superstrings. :)

De bas:
Een subtractor met een garage bass patch, was voldoende voor de bassline.
Ik heb er nog een gated reverb achteraan gegooid voor een diepere groove, en een klein tikkeltje resonantie op de cuttof filter.
Tevens zit er een synterbass met een stereo echo digital reverb voor een extra brede dimensie aan de bass, die automatisch van cuttoff waarde verandert. Dit is het zachte shiftende doffer en helderder wordende basje wat je hoort.

Pizzicato strings:
Een sampler met een pizzicato strings patch, met cuttoff filter geheel open zonder resonantie.
Een hall-reverb was voldoende om het mooie diepe effect te krijgen. Uiteraard op de mixer nog ff de bass en treble goed zetten, en de envelope amplifier juist instellen voor de juiste fade-out van de sample.

De Rave-Lead:
Het snelle geluid is een rave-lead patch, waarvan ik de cutoff filter via een envelope controller aanstuur. Hierdoor hoef ik niet aan de knoppen te pielen maar verschuift de cuttoff automatisch. Uiteraard een tikkeltje resonantie voor het perfecte effect.
Om het voller te laten klinken heb ik een two-band parametric equalizer aangesloten die de middenfrequenties en de hoge frequenties parabolisch versterkt. Hieraan hangt een digital delay van 1/16 * 2 steps met 20% feedback en 15% wetter dan normaal. Om het een dieper effect te geven heb ik er een digitral reverb aan gehangen met een hall-effect en een beetje damp, en een klein beetje wet.

Drums:
Ik heb 909 en 808 patches gebruikt in de drummachine voor de drum en percussies. De sticks die je hoort geeft een extra ritmisch effect aan de lijn.
De tweede drumcomputer hangt een digitral reverb aan. Hier heb ik de claps in gegooid, voor een dieper effect.
Ook heb ik hier de wind-geluidseffecten in geladen en de vocals.

Piano:
Een sampler met een bright piano patch, en digital delay line en een reverb.

Verder kwam het op componeren aan in Cakewalk Pro Audio 9.0 :)
 
Laatst gewijzigd:
Ben jij nieuw binnen het trance genre? Help! Wat moeten we straks wel niet van je horen? Ik vind die "Spring Is In The Air" echt heel goed klinken! De track heeft met z'n piano lijntjes wel wat weg van Robert Miles en dat moet je zien als een compliment. Het arrangement is ruim voldoende. Er zit genoeg variatie in om de luisteraar aan de speakers gekluisterd te houden :) Hier en daar wat meer geluiden en one-shots kunnen geen kwaad, maar buiten dat zit deze track heel goed in elkaar. Goed werk, Gerson! Cijfermatig zou ik zeggen: 9/10
 
Als dit de mastermind van Tweakers is, is hij niet zo nieuw in Trance. Daar heb ik al aardig wat nummers mogen horen nl. En aan z'n mp3 site te zien is dit 'm idd.

Signed,
Inspector Gadget 8)
 
Laat ik het zo zeggen, ik ben er vorig jaar pas mee begonnen, maar professioneel kan ik mezelf nog niet noemen... :)

Ralf T.

Cijfer 9/10??? :o
Beeeeetje overdreven he? ;)
 
Cool

Cool

Nieuw lid en meteen ook maar een nummer ter beoordeling! Cool!

Nou daar gaan we dan. Jij nieuw? Niet echt, he? Of het nou trance of andere genre is. Muziek is muziek.

Het nummer is niet wereldschokkend maar damn, ik wou dat ik alvast jouw niveau had! De break bij 3:00 had ik anders gedaan. I.p.v. met de hoge synths verder gaan was ik met een lage sound weer begonnen (filter) en dan weer op laten lopen naar een hoog (zuiver) geluid. Begrijp je een beetje?

Verder vinden we (ik in ieder geval) leuk om te weten wat je zoal gebruikt voor je muziek (soft- / hardware en zo)?

En tenslotte: WELKOM!

Eric
 
Ej Mastermind :)

Na ik en Kaspur de 3e producerende Got'ter die deze kant op komt :)

Mijn mening over je tracks heb je inmiddels al wel gehad,
ik vind dat je de goede kant op gaat. Je tracks worden steeds beter, gewoon zo doorgaan! En spring in the air is inderdaad wel een van de beste!
 
Orgineel geplaatst door [WouterW]
Na ik en Kaspur de 3e producerende Got'ter die deze kant op komt :)

:D :D
Dat denk jij maar....
 
Echt een vette plaat die tranceformer. Helaas niet mijn stijl, maar wel een goede verhouding tussen synths en drums.. Dat is fokking lastig. Kick / hihat / lead / strings
 
Orgineel geplaatst door JohnnyBusca
Echt een vette plaat die tranceformer. Helaas niet mijn stijl, maar wel een goede verhouding tussen synths en drums.. Dat is fokking lastig. Kick / hihat / lead / strings

Ja dat is ook een aanradertje.
Ik heb speciaal een mp3-accountje gemaakt voor de wat snellere hardere trance. En ik vond Trance-Former wel origineel ;)
 
Spring us in the air?

Klinkt goed hoor, maar inderdaad niet wereldschokkend!

Alleen die echo op die pianopartij is irritant uit sync, ik kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is. Als ik jou was zou ik die nog even aanpassen.

Qua productie een 9!
Compositie en uitwerking een 8
Originaliteit helaas een 6 (doet me teveel aan andere nummers denken)

PS. Als Oxy-Yan cijfers geeft zegt dat niet zoveel hoor..
 
Orgineel geplaatst door Oxy-Yan
Spring us in the air?

Klinkt goed hoor, maar inderdaad niet wereldschokkend!

Alleen die echo op die pianopartij is irritant uit sync, ik kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is. Als ik jou was zou ik die nog even aanpassen.

Qua productie een 9!
Compositie en uitwerking een 8
Originaliteit helaas een 6 (doet me teveel aan andere nummers denken)

PS. Als Oxy-Yan cijfers geeft zegt dat niet zoveel hoor..

Tja, trance lijkt nou eenmaal op mekaar, en ik vond dat ik vrij origineel was aangezien er niet zo veel piano nummers zijn in combinatie met pizzicato strings. :)
 
Huh?

Huh?

Ik dacht dat dit een forumgedeelte is over nieuwe tracks? Er zijn ook andere manieren om PERSOONLIJKE BERICHTEN te versturen! Je kunt zelfs ook emails versturen!

Iedere keer als jullie van die persoonlijke berichten via het forum versturen krijg ik bericht dat er een nieuw artikel aan de thread is toegevoegd! Nou, aan jullie berichten heb ik dus niet zo veel! Toch?

Eric
 
Back
Top