Beginnersvraagjes

Philly

Nieuwkomer
Lid sinds
10 mei 2010
Berichten
18
Hey mensen,

Ik ben helemaal nieuw in deze synthesizer wereld en wil eens proberen te beginnen want heb vroeger veel piano gespeeld.

Ik heb een paar hele basic vragen, mss dat iemand mij kan helpen.

Ik wil een Juno Di kopen, mijn vraag is; wat moet ik daarbij nog meer kopen?

Bepaalde kabels? Speakers? Versterker? Enige laaggeprijsde aanbevelingen?

Zou ik eventueel genoeg hebben aan alleen een headphone?

Ik wil hem namelijk mss over internet kopen, en dan is het vervelend als bij aankomst blijkt dat ik nog allerlei dingen nodig heb om te kunnen spelen.

bij voorbaat dank en vriendelijke groet,

Phill
 
@Philly:
Ik neem aan dat je de Roland Di wel van te voren hebt beluisterd en dat je weet wat je van het apparaat verwacht en wat jij er mee wilt. Dat lijkt me een belangrijk uitgangspunt bij het beantwoorden van de vragen die je hebt. Dus de wedervraag is: wat wil jij ermee? Ga anders gewoon naar een winkel waar je misschien een tientje meer betaald, maar wel persoonlijk geholpen wordt. Maar om je vraag in het kort te beantwoorden: Een Roalnd Junio Di en een koptelefoon kunnen voldoende zijn. En als je dan toch 'geholpen' wilt worden ... Zet je het instrument op tafel, of wil je een standaard om het instrument op te zetten? Indien het laatste, wil je staand spelen, of zittend (want in dat geval wil je misschien een kruk bij de standaard). Et cetera. Je geeft zo weinig informatie dat je onmogelijk een concreet antwoord kunt verwachten. Maar de twee die je noemt kunnen voldoende zijn, afhankelijk van wat jij wilt.
 
Ik ga akkoord met bovenstaande opmerking.

Probeer heel concreet te denken: dat ding komt thuis aan, en dan ?
Waar ga je hem zetten ?
Wanneer ga je er op spelen ?
Heb je een eigen hoekje ? Hoeveel plaats heb je daar ?
Wil je gewoon wat lekker improviseren zonder meer, of echt nummers schrijven (en opnemen) ?
Probeer jezelf "de workflow" voor te stellen.