Losse PG-200

CoenX50

The sun smells too loud
Lid sinds
29 oktober 2008
Berichten
499
Locatie
Groningen
Voor hoeveel gaat een losse PG-200 op dit moment ongeveer?
 
niet meer dan de helft van de synth w.m.b. ...de sound komt nog altijd uit de synth, de pg is iets voor 'er bij'...

Ben ik met je eens, maar zo is het in de praktijk natuurlijk niet. Ik wil een losse JX3p kopen, maar dit is schijnbaar onmogelijk, dus de PG zal ik meteen weer verkopen zodra ik 'm heb.
 
nou dat lijkt me erg sterk; er zijn vast aanzienlijk meer JX3's gemaakt dan PG-200's
anders hadden ze de JX wel direct van knoppen voorzien nutuulk...

Oke, anders gezegd: er staan NU twee JX'en te koop met PG, en geen enkele zonder PG.
 
de PG als een opzich staand ding is nutuulk totaal niet bruikbaar, pas op het moment dat er ook een JX aanwezig is wordt het functioneel maar nog altijd ondergeschikt aan de JX... sowieso is ie ook minder interessant dan bijv een pg-300 die wel tegelijkertijd met binnenkomst van MIDI signalen kan worden gebruikt... de PG-200 doet zijn naam dus 100% eer aan; ProGrammer (en dus geen realtime tweaker)...
 
http://muziek.marktplaats.nl/synthesizers/409410600-roland-jx-3p-pg200-controller.html
http://muziek.marktplaats.nl/synthe...57BGGvgl//z4tgC4nb/f4LQGBT0Q==&fta_ind=1&fs=1

Hoge prijzen zijn dat dan al, of ligt 't aan mij?
Als ik hier wat oude threads van losse JX3p's bekijk, en een optelsommetje maak, is boven de 500 behoorlijk veel..


Welkom in 2011, bij gebrek aan Jupiter 8tjes en ander dik spul is de aandacht verschoven naar de mindere goden....echter een JX3p kan je prima sounds mee bouwen! Ik ben best content met al die aandacht want eindelijk krijgen lang verguisde synthesizers weerde aandacht die ze verdienen..
 
Dat het een mooie combinatie is geloof ik zeker, de JX3p is sowieso al vet. De PG200 is leuk, maar veel te duur, die verkoop ik liever. Het voegt in mijn ogen te weinig toe, en als ervaren menuduiker kan ik zo ook prima overweg met het beestje denk ik :) En anders is er altijd nog een BCR2000
 
Dat het een mooie combinatie is geloof ik zeker, de JX3p is sowieso al vet. De PG200 is leuk, maar veel te duur, die verkoop ik liever. Het voegt in mijn ogen te weinig toe, en als ervaren menuduiker kan ik zo ook prima overweg met het beestje denk ik :) En anders is er altijd nog een BCR2000

In mijn ogen voegt ie alles toe aan een JX3p...sterker, zonder PG200 zou ik geen interesse hebben in die bak..
 
de PG als een opzich staand ding is nutuulk totaal niet bruikbaar, pas op het moment dat er ook een JX aanwezig is wordt het functioneel maar nog altijd ondergeschikt aan de JX... sowieso is ie ook minder interessant dan bijv een pg-300 die wel tegelijkertijd met binnenkomst van MIDI signalen kan worden gebruikt... de PG-200 doet zijn naam dus 100% eer aan; ProGrammer (en dus geen realtime tweaker)...

Helemaal niet akkoord met dat laatste. Ik doe niet anders dan realtime tweaken met de PG200. Dat gaat enkel niet in combi met een inkomende MIDI notenstroom. Maar er zit ook een step sequencer :halleluja in dat ding opgebouwd, en vooraan heb je allemaal gekke witte en zwarte toetsen die noten genereren. Bovendien kan je die 2 tegelijk gebruiken als je wil. En al die nootjes kan je allemaal lekker realtime tweaken met de PG200. Ik zeg doen! En dat verklaart ook waarom die PG populair en gezocht is.
 
Dat gaat enkel niet in combi met een inkomende MIDI notenstroom.
dat bedoelde ik dus ook... en jazeker, een stepsequencer is leuk maar ook erg beperkt, voor wat 16e monophone nootjes of chords heel goed te doen maar veel ingewikkelder gaat het dan ook echt niet worden...

en realtime tweaken vind ik meer iets voor een DJ aangezien een platen speler ook geen automatische modulatie bronnen heeft :D
 
In mijn ogen voegt ie alles toe aan een JX3p...sterker, zonder PG200 zou ik geen interesse hebben in die bak..
het geluid komt nog altijd uit de JX en programmeren is heel goed te doen zonder een programmer...
dat bijv. in tegenstelling tot een poly-800, maar die moet jij dan vast helemaal niets vinden ralph :D
 
Zowel poly800 als jx3p zijn goed te doen zonder programmer maar de pg200 vind ik wel toegevoegde waarde hebben.
Stepsequencer is ook leuk icm trigger input.
 
Back
Top