Moog Prodigy met midi

in ieder geval redelijk geprijsd ook, gelet op wat tegenwoordig zoal gevraagd wordt...

als ik het niet zo'n saaie synth vond, had ik m gekocht denk ik. liever een micromoog voor 650-700, maar als poor man's minimoog (mag ik ook eens wat geks zeggen) niet verkeerd, prodigy voor 700. tegenwoordig.
 
Helemaal niks mis met een Prodigy..mischien een beetje de Jan Jansen van de Moog synthesizers maar je kan er prima klassieke Moog sounds uit halen.
 
klopt. Maar laten we eerlijk zijn, voor dat geld zou ik ook liever een Micromoog bezitten. Ik zoek er nog één trouwens:okdan: of twee, dan betaal ik twee keer zoveel:mega:
 
Dan kun je beter de Multimoog kopen,dat is een Micromoog met 2 VCO's en nog wat extra's.
Hoef je niet twee keer zoveel te betalen, want de Multi's gaan tegenwoordig voor rond de 1200 euro :eureka:
 
de synthese is niet 1 van de meest spannende en mist bijv een ruis bron...
het hoogte punt is toch wel de osc-sync want de rest is vrij standaard en redelijk beperkt...
PWM valt te maken middels het inschakelen van de osc-sync en het aansturen van de slave-osc via de jack aan de achterzijde... voor de rest heeft ie uiteraard wel het typische volle moog geluid...
 
sorry jongens, maar jullie mogen allemaal bij me in de zetel komen zitten terwijl ik wat op de prodigy speel, klinkt WEL vet!
 
sorry jongens, maar jullie mogen allemaal bij me in de zetel komen zitten terwijl ik wat op de prodigy speel, klinkt WEL vet!

Ik vind hem ook wel lekker ja! Geen exotische modulaties maar heerlijk degelijke Moog blubber..
 
da's waar idd want dan moet je wel spelen...

Ik heb ook lange tijd gedacht Prodigy? Mwoaa...

Tot dat ik er een kocht van iemand die avond na avond op podium stond en er ter plekke een performance mee weg gaf (in combinatie met pitch wheel), ik sloeg achterover...
De combinatie klassieke sound en goede performance deed de Prodigy helemaal tot leven komen.
 
Ik heb ook lange tijd gedacht Prodigy? Mwoaa...

Tot dat ik er een kocht van iemand die avond na avond op podium stond en er ter plekke een performance mee weg gaf (in combinatie met pitch wheel), ik sloeg achterover...
De combinatie klassieke sound en goede performance deed de Prodigy helemaal tot leven komen.

datzelfde kan evengoed voor een mondharmonica gelden.

prodigy is natuurlijk een moog en dat hoor je, zelfs als je niet virtuoos bent. maar het geluid blijft ver achter bij de minimoog (mag ook wel gezien het prijsverschil), de synth is relatief saai (en dat is naast het geluid toch van belang voor heel veel liefhebbers hier - nou eenmaal meer sound explorers dan virtuozen) en bv een micromoog (die ook goed klinkt) of en source (die zeker goed klinkt) hebben veel meer leuks te bieden.

en dan, de prodigy heeft een lelijke houten kast vergeleken bij bv mini, prophet5 of noem maar op, het toetsenbord, feel en contacten, is ruk en verder vind ik m ook niet echt sexy. van een afstand ziet de prodigy eruit als harde ontlasting.

een goede lead of bass haal je er zeker uit, typisch moog ook, maar micromoog of source zou ik wel meteen kopen, als ik een mooie zag voor een redelijke prijs, een prodigy (deze bv, want het is een mooie, voor een redelijke prijs, nog met midi ook) niet.

even gekeken: hij staat er ook nog. dat zou een micromoog met midi niet overkomen zijn, voor 700 buyitnow, of een source voor 900 bv.
 
Laatst gewijzigd:
moog klinkt super

moog klinkt super

wat mij opvalt is dat heel veel mensen hier op het forum een synth makkelijk als "saai" en "beperkt" bestempelen...
Laat jullie tracks eens horen, want ben daar wel benieuwd naar dan!
 
wat mij opvalt is dat heel veel mensen hier op het forum een synth makkelijk als "saai" en "beperkt" bestempelen...
Laat jullie tracks eens horen, want ben daar wel benieuwd naar dan!

leg die maar eens uit.

kan of mag je geen weloverwogen mening hebben over synthesizers, soms wat negatief, als je geen, weinig of slechte tracks maakt? is dat de discussie nu?

er is volgens mij een thread met tracks van forumleden, als je daar benieuwd naar bent.

jij hoeft de prodigy van mij niet saai te vinden, ongeacht of ik je muziek de moeite waard vind of niet, maar ik mag dat toch wel, bv als ik m vergelijk met de minimoog, micromoog, multimoog, sonic six, polymoog of source van moog?!

bedoel er verder niets mee hoor, maar ik verbaas me over je gedachtensprong. ik ben een fan van de ems synths en de minimoog bv, maar je denkt toch niet dat ik anderen die daar niks aanvinden of het onbruikbare overpriced rommel noemen, ga vragen naar hun prestaties op muziekgebied, seksgebied, of algemene IQ of wat dan ook?
 
Laatst gewijzigd:
da's waar, daar begon het mee. 2vco moog met midi voor 699 nu kopen. dat moet wel interessant zijn.

en hij is weg. gaat nog een stapje hoger het verkoopcircuit in denk ik.
 
Back
Top