CME Bitstream 3x dinsync test

Rvooh

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
9 december 2002
Berichten
7.306
Locatie
la côte belge
Zo, sinds ik geen Machinedrum meer heb ben ik op zoek naar een makkelijk apparaat om als stabiele masterclock te gebruiken.

Mijn oog viel op de CME/Waveidea bitstream 3x aangezien hij ook een dinsync output heeft.
Echter vrij sceptisch dacht ik hem eerst even te stress-testen.

Eerste indruk: goed
Tweede indruk: jeeezus wat een bagger :stupid:stupid:stupid

Als clock master afgekeurd dus... Je kan er veel toffe dingen mee maar dit kan echt niet door de beugel

Je hoort, 707, eerst normaal, kick, dan hihat erbij, dan:
bewegen van de crossfader: direct impacte op de clock, en nog geen klein beetje.
dan bewegen van veel faders tegelijk: meer van hetzelfde.

Ik kan best begrijpen dat veel data versturen de midi bus vertraagt, maar de interne clock zou m.i. niet zo fel mogen varieren, zeker niet met die crossfader.

Luister, dit is te erg voor woorden:
 

Attachments

  • bitstream_707.mp3
    1,8 MB · Bekeken: 71
Ik hoor geen tempowisselingen hoor, zal wel erg minimaal zijn dan :P Snap niet dat dit een probleem kan zijn...


nee serieus, had dan geen dinsync in de unit gebouwd als CME zijnde, dit heeft natuurlijk ook geen zin zo...
 
Hi Wim
We also noticed such a issue !
we are working on a new fw 1.9 that hopefuly will solve this clock issue.
Please contact me next week so I can send you a beta version of this new fw.
Cheers
Jerome

Toffe lui daar bij Waveidea! :okdan:
 
Na wat heen en weer gemail en testen van verschillende firmware heb ik uiteindelijk perfecte firmware

meer zelfs: ze hebben functionaliteit toegevoegd op mijn vraag (realtime controls zoals start stop via digital controls instelbaar, handig voor footswitch)

Clock is ondertussen zo strak als je het verwacht van hardware

I *hartje* CME Bitstream.

heel tevreden met deze aanschaf :p

En duim omhoog voor Jerome van WaveIdea!
 
Na wat heen en weer gemail en testen van verschillende firmware heb ik uiteindelijk perfecte firmware

meer zelfs: ze hebben functionaliteit toegevoegd op mijn vraag (realtime controls zoals start stop via digital controls instelbaar, handig voor footswitch)

Clock is ondertussen zo strak als je het verwacht van hardware

I *hartje* CME Bitstream.

heel tevreden met deze aanschaf :p

En duim omhoog voor Jerome van WaveIdea!

Netjes afgehandeld zeg van WaveIdea.
Zo kan het dus blijkbaar ook. :)
 
Waar heb je deze info gevonden? In welke taal is de frimware? Misschien reden om het apparaat nog niet weg te doen. :)

ik vermoed (en hoop) in C.

de info komt rechtstreeks van Jerome van WaveIdea (de ontwerper van de bitstream+software) en kan je ook nalezen op het forum van waveidea.

Hij moest nog de code verder uitkuisen/commenten.

De versie dat ik getest heb voor hem wordt waarschijnlijk de laatste officiële firmware release.
 
Dag heren, dames ook

Ik probeer al een tijdje een midi clock uit te sturen via mijn 3x, tot dusver zonder resultaat.
MIDI clock berichten gaan naar de 3x via USB, en wat ik ook probeer, er komt geen clock uit de Thru of Out poorten. Heb fw versie 1.9 erin geschoten, maar dit helpt ook niet. In de manual kan ik hier niets over vinden, dus wellicht wordt deze funktie niet ondersteund?

Ik krijg wel clock op de sync24 poort maar na 2 maten gaat de 606 al uit de pas lopen:( Onbruikbaar dus.

Uw inzichten zijn welkom!
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top