Doepfer Regelwerk

G

Guest

Guest
Hoi,

Ik wil graag een midi controller met zoveel mogelijk faders om binnenkort mijn D&R mixer i.c.m. Niche controllers te midificeren.
Nou kwam ik gisteren de doepfer Regelwerk tegen, met 24 faders (wat minimaal is wat ik wil hebben, 40 faders zal helemaal te gek zijn).
Als ik de specs lees van de Regelwerk doet hij wat ik wil en zitten er nog wat extra's in zoals een sequencer.

-Wat zijn de ervaringen hier met een Regelwerk?
-Werkt het stabiel als je de 24 faders als midi CC instelt en de data over beide midi outs uitspuugt?
Ik wil midi out 1 naar Ableton sturen en midi out 2 naar mijn Niche modules. En dan elke fader een midi CC laten uitsturen.
-Als master klok, loopt hij strak als er ook nog veel midi data uitkomt?
-Welk o.s. is het stabielst en hoe moeilijk is het om een beter o.s. erin te krijgen?
-Lopen de faders soepel, of wat stroever?

Als iemand een alternatief weet, dan lees ik het graag.

grtzls
 
Het aanstuur gedeelte heb ik al 4 Niche's:)
Nu nog een stabiele midi faderdoos....Regelwerk lijkt te doen wat ik wil, maar ik zoek ervaringen:)
 
zijn die Behringer BCF's niet interessant? Die zijn zelfs motorized

Op zich doen ze wat ik wil, ik vraag me alleen af of die gemotoriseerde faders bij sturen als ik van preset wissel.
Dus dat ze bijv de laatste stand van kanaal 32 t/m 40 aannemen als ik van kanaal 1t/m8 naar kanaal 32 t/m 40 ga........als dat zo is, dan is het niet meer nodig om een controller met meerdere faders te hebben.

Iemand die dit weet?

Alvast bedankt voor de reply's.
 
bereidt je wel voor op wat bijgeluid, want ik begreep dat die motortjes op diesel lopen.

(dit is wel de flauwste opmerking die ik hier ooit gemaakt heb.)
 
Moeten het perse faders zijn, geen draaipotjes? Anders heb je namelijk met iets als een Drehbank alles erg compact opgelost. Is een degelijk gebouwd apparaat, alleen de potjes zitten wel wat dicht op mekaar....
 
Hoi,

Ik wil graag een midi controller met zoveel mogelijk faders om binnenkort mijn D&R mixer i.c.m. Niche controllers te midificeren.
Nou kwam ik gisteren de doepfer Regelwerk tegen, met 24 faders (wat minimaal is wat ik wil hebben, 40 faders zal helemaal te gek zijn).
Als ik de specs lees van de Regelwerk doet hij wat ik wil en zitten er nog wat extra's in zoals een sequencer.

-Wat zijn de ervaringen hier met een Regelwerk?
-Werkt het stabiel als je de 24 faders als midi CC instelt en de data over beide midi outs uitspuugt?
Ik wil midi out 1 naar Ableton sturen en midi out 2 naar mijn Niche modules. En dan elke fader een midi CC laten uitsturen.
-Als master klok, loopt hij strak als er ook nog veel midi data uitkomt?
-Welk o.s. is het stabielst en hoe moeilijk is het om een beter o.s. erin te krijgen?
-Lopen de faders soepel, of wat stroever?

Als iemand een alternatief weet, dan lees ik het graag.

grtzls

mijn e sucks !!
midi in,..> rest naar buiten schynt ie intern niet goed te kunne bufferen ,..loopt niet lkkr sync [mischien moetk mn os eens upraden ..lijkt me sterk ,..
ik viel ook voor de specs en standalone features ,..alles wat roland heet en erachtert hing liep slecht mee/ hinkelde ,..
de cc sequencer weing gebruikt
= 5 volt triggers kon me herrineren dat t soms net genoeg was om drum synths aan te sturen

ff leo vragen die heeftr meerdere gehad

mischien hadk weer pech met een pech model [moet de mijne een naar heerr dieter opsturen ..grrrr
wel veel specs idd
 
Kijk daar was ik al bang voor, via pm ook al goeie info gekregen.......
Ik hou alle opties open, dus kom maar op met de ideeen:)
 
Het aanstuur gedeelte heb ik al 4 Niche's:)
Nu nog een stabiele midi faderdoos....Regelwerk lijkt te doen wat ik wil, maar ik zoek ervaringen:)

4:? tel er toch echt 5 hiero....:D onderdelen zijn eindelijk binnen voor de mods...kut UPS drie x brengen zonder bericht achter te laten...:stupid
 
1tje is voor Stije.....kan die zijn auxen automatiseren.........luxe-du-flux.
 
zijn die Behringer BCF's niet interessant? Die zijn zelfs motorized

Geautomatiseerde auxen....waar mensen toch van kunnen dromen....:dubbel:

manta.jpg


Jongeuhhhhhhhh, das super dik ! Snare eentje er door eentje d'r niet door...........
 
Maar eh dwalen we niet af? Volgens mij gaat Doepfer dat werk niet regelen.....
 
Heb er enkele jaren terug één gehad, maar is toch weer weggegaan omdat hij soms tilt sloeg, timing van de sequencer (zeker met verschillende lengtes van sequences) was ook af en toe problematisch. Ook enkele keren gehad dat hij gewoon vastliep, een herstart hielp wel, maar het vertrouwen was toen toch wel helemaal weg...Mijn indruk was dat het voornamelijk mis liep als er redelijk wat midi-data te versturen was...
 
Bedankt voor de info, Regelwerk gaat het echt niet meer worden.
Kan een modereter aub de topic naam veranderen in Gezocht, zo groot mogelijke fader midi controller.

Alvast bedankt.
 
Back
Top