verborgen MIDI messages?

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Lid sinds
10 augustus 2008
Berichten
12.489
Ok, ik snap redelijk wat van MIDI, maar ik heb hier toch echt een heel vreemd probleem:

Ik werk aan een collab, waarbij ik een MIDI export vanuit Ableton heb gekregen.
Deze kan ik keurig in een nieuw Cubase Project importeren

via File > Import > Midi
en ik krijg keurig 5 parts onder elkaar die ik kan rerouten naar instruments.
so far so good.

Nu komt het: sommige parts (o.a. de bassline) transponeert automatisch 5 semitones omhoog. Let op, dit is de ene keer wel en de andere keer niet!!!

ik heb in de list editor gekeken (voor part & voor track) > NIKS
ik heb in de transposefunctie van Cubase gekeken > NIKS
Ik heb "Delete all controllers" en "Delete all continues controllers" gedaan > NIKS

ik krijg deze glitch niet weg uit dit project, gewoon de noten kopieren en in een nieuwe part plakken op een andere track, lost dit voor even op, maar als ik dan het project op sla en opnieuw open is het weer raak.

Suggesties?!?
 
Misschien een stomme vraag, maar kan het zijn dat dit niet aan de MIDI-data ligt, maar aan de instellingen van de instrumenten?
 
nee, de instrumenten zijn ok, doen het ook prima in andere projects, probleem is echt met het project.
 
Gebeurd dit alleen met MIDI files vanuit Ableton?
Kan een bug in Cubase zijn natuurlijk.
 
Hmm... ben niet echt thuis op het gebied van Cubase, maar ik heb ooit een handig tooltje geschreven waarmee je tot het allerdiepste niveau in een MIDI file kunt kijken.

Als ik straks thuis ben van m'n werk zal ik het even opzoeken en opsturen naar je, dan kun je controleren of er gekke dingen in de MIDI file zitten die je wellicht in Cubase niet direct ziet.
 
Kun je anders even een voorbeeld van zo'n MIDI file sturen? Liefst zo klein mogelijk, natuurlijk.
 
...
Nu komt het: sommige parts (o.a. de bassline) transponeert automatisch 5 semitones omhoog. Let op, dit is de ene keer wel en de andere keer niet!!!

Ik heb "Delete all controllers" en "Delete all continues controllers" gedaan > NIKS

ik krijg deze glitch niet weg ...
Glitch ... een toonverschuiving bedoel je, niet ?
Pitchbend data behoort niet tot de 'standaard' midi-controller-data en zou dus nog steeds aanwezig kunnen zijn, zo ook voor aftertouch.
Pitchbend data dient ook steeds terug naar de '0-positie' gezet te worden nadat alle noten van de track gespeeld werden (vooraf aan een repeat dus).

Verder zou 30 jaar na het ontstaan van MIDI die software toch alles al moeten kunnen weergeven, vind je niet ?:D
Of toch waarschijnlijk een gebruikersfout.
 
als het niet in de list editor staat, bestaat het binnen Cubase niet. Gebruikers fout is het zeker niet. :D
 
juist wel, kan ik i.i.g. zien of Cubase iets over het hoofd ziet :D
 
Laatst gewijzigd:
juist wel, kan ik i.i.g. zien of Cubase iets over het hoofd ziet :D
je zegt net dat het binnen de list editor van cubase niet bestaat, dan kan je wel staan turen naar gegevens die de organix tool er uitpoept maar als Cubase ze dan verder toch niet ontvangt heeft het nog geen zin toch?

je ziet ze immers in het tooltje maar dus weer niet in cubase... da's redelijk 'begin bij af'...
 
Back
Top