Weet iemand een goede Vocoder???

aso

Stamgast
Lid sinds
14 februari 2003
Berichten
322
Weet iemand een goede Vocoder???
 
Re: Weet iemand een goede Vocoder???

Origineel geplaatst door aso
Weet iemand een goede Vocoder???

Check Vokator van Native Instruments eens.
 
Vergeet alle analoge zooi, koop een Micro Modular.
 
Vocoder

Vocoder

Koop een microkorg, dan heb je meteen een hele leuke synth erbij!!!8)
 
Ik ook: Micro Modular... krijg je er ook nog een van
de meest flexibele synths erbij.

Wanneer de G2 uitkomt, zullen prijzen waarschijnlijk
ook nog eens naar beneden gaan!

Mvg.

CoolRunning
 
Poster Aso (aparte nickname :D ) vroeg deze vraag in de softsynth-forum, dus zal waarschijnlijk minder geinteresseerd zijn in analoge vocoders of vocoders in multifx-apparatuur of synths.

Ik weet niet welke sequencer je gebruikt, maar ik meen me te herinneren dat bij mijn Cubase 5.1 VST Standard een vocoder-plugin geleverd was. Zal zo ff voor je checken. Heb 'm nog nooit gebruikt, dus kan je niets over kwaliteit melden, maar meeste plugins die standaard bij Cubase zaten vond ik niet echt geweldig (op enkele uitzonderingen na). Ik gebruik zelf de vocoder van m'n Nova het liefst.

Een niet onbelangrijke vraag is volgens mij wat je ongeveer met je vocoder wil doen... Wil je 'm gewoon af en toe gebruiken voor een geinig effect, of zoek je een uitgebreide met veel instelmogelijkheden, uitstekende geluidskwaliteit, etc.? Ik neem aan dat die vocover van Native Instruments in laatste categorie valt (hoewel die vast ook wel 'smerig' is te laten klinken).

Succes iig! :biertje:
 
Ik wil er robot geluiden uitkrijgen en vrouwen stemmetjes!
 
Kijk eens of je het programma ''talk it'' kunt vinden. Het heeft weinig met een vocoder te maken maar is wel grappig. Je hebt zo'n 10 verschillende soorten stemmen (robots, vrouwen, kinderen) in een lekkere lo fi kwaliteit. je typt gewoon een zin in en drukt op play. Je kan het tempo van de spraak instellen en verschillende manieren van spraak: normaal, zingend en monotoon. ook heb je de optie om een spaans accent toe te voegen. Heel erg lachwekkend:D
 
Origineel geplaatst door synthiaks
Kijk eens of je het programma ''talk it'' kunt vinden. Het heeft weinig met een vocoder te maken maar is wel grappig. Je hebt zo'n 10 verschillende soorten stemmen (robots, vrouwen, kinderen) in een lekkere lo fi kwaliteit. je typt gewoon een zin in en drukt op play. Je kan het tempo van de spraak instellen en verschillende manieren van spraak: normaal, zingend en monotoon. ook heb je de optie om een spaans accent toe te voegen. Heel erg lachwekkend:D

Is errug leuk idd Spinvis heeft dat ook gebruikt in zijn nummer ''Mike Clark''

 
Origineel geplaatst door Kevin
Is errug leuk idd Spinvis heeft dat ook gebruikt in zijn nummer ''Mike Clark''

Ik heb wel een paar dingetjes van spinvis maar dit heb ik nog nooit gehoord...geweldig!!!
 
De a-station heeft zekerz een leuke vocoder, als aso een soft synth wil zou die ook kunnen kijken naar de V-station
 
De boss vt-1

Simpel maar doet zijn werk goed. En niet al te duur.

oi
 
Back
Top