Vinyl Opknappen

bij confused in den haag hebben ze goed spul om vinyl schoon te maken overigens
 
Orgineel geplaatst door HanzZ
Lo-Fi, waar zit dat zaakje in A'dam? Ik woon daar ook namelijk.
-- HanzZ

Prinsengracht; als je vanaf de leidschestraat richting bieb loopt al in het eerste blok aan je rechterhand. Is zo'n raar 50's, 60's rock 'n roll zaakje, maar ze hebben ook vrij veel jazz.
 
ik heb speciale vinyl schhonmaal sticks ofzo....kokertjes...maar ik heb ze nog nooit gebruikt dus weet niet precies hoe t werkt (heb ik gekregen toen een oudoom overleed, die had ze liggen en aangezien ik vinyl heb)
 
Aan Lo-Fi:

Oh dat zaakje. Ja dat ken ik wel. Aardige mensen - beetje vreemd maar wel aardig. Daar ga ik dan binnenkort even kijken.

-- HanzZ
 
wat agressiever :

een vriendin van me heeft een plaat waar het label ongeveer 4 cm uit het midden is geplakt
ondertussen is de plaat wel 100 keer gedraaid, waardoor de sticker aardig in de groef zit
iemand een suggestie ? weken in wasbenzine lijkt me niet zo best voor de plaat
 
Gewoon dreft en spiritus..

Gewoon dreft en spiritus..

Een eigen brouwsel van verdunde spiritus met een scheutje dreft zorgt voor mooie schone platen..

Wat je ook ken doen is zo'n mengsel in een glassex fles doen.. en de plaat er flink mee besproeien.. en 'm nat op de draaitafel leggen..

Daarmee krijg je zelfs een grijsgedraaide single als "pump up the jam" nog kraakvrij..
 
Re: Gewoon dreft en spiritus..

Re: Gewoon dreft en spiritus..

Origineel geplaatst door CraZ
Wat je ook ken doen is zo'n mengsel in een glassex fles doen.. en de plaat er flink mee besproeien.. en 'm nat op de draaitafel leggen..

Het is nu 8.00 uu rin de ochtend en ik heb de hele nacht drums gemaakt, en Ik mag misschien dronken zijn, maar hier geloof ik echt nix van.... nat op de draaitafel? Dan kan ik net zo goed in het zwembad stappen en m'n lul in het stopcontact steken... ;)

-- HanzZ
 
Origineel geplaatst door matt second
wat agressiever :

een vriendin van me heeft een plaat waar het label ongeveer 4 cm uit het midden is geplakt
ondertussen is de plaat wel 100 keer gedraaid, waardoor de sticker aardig in de groef zit
iemand een suggestie ? weken in wasbenzine lijkt me niet zo best voor de plaat

De labels worden toch meegeperst? Dus dan heeft weghalen (voor zover dat lukt) geen zin, het klinkt daarna nog erger dan ervoor..
Ik heb persoonlijk meer hekel aan 12" die een beetje bol staan. Kant A gaat prima, maar kant B is dan net een fribee! Als je dan de plaat een spin geeft draait ie een half uur later nog en je naald danst over de plaat als een... :D

Arv
 
Back
Top