tbs syncussion drm 1 midi probleem

Waarom probeer je eerst te ontkennen dat 10 de standaard is voor drums, wat jezelf terug gaat bevestigen ?!

Ik schreef dat in de MIDI-standaard nergens wordt vermeldt dat drums op kanaal 10 moeten.
Dat is wel zo als het gaat om General MIDI.

Bron In GM, MIDI channel 10 is reserved for percussion instruments only

Toch weet ik dat het zinloos is als jij deze wereldwijd gebruikte standaard niet wil herkennen. Daar kan ik niets aan veranderen.

Ik schrijf toch nergens dat ik de MIDI-standaard niet zou erkennen?
Natuurlijk weet ik dat veel gebruikers kanaal 10 gebruiken ongeacht of ze ook iets met General MIDI doen. Niets verkeerd mee natuurlijk.

Verder voert die GM RESET geen standaard opdrachten uit omdat die net wel afhankelijk van elk instrument is en vandaar ook meestal door een sysex-commando wordt aangeroepen
Toch wel, De GM System On (beter bekend als GM RESET) opdracht is opgenomen in de GM-standaard. Natuurlijk zullen enkel GM-compatibele MIDI-ontvangers deze boodschap uitvoeren, alle overige ontvangers zullen deze gewoon als elke andere system exclusive opdracht zien en de opdracht negeren (zoals voorgeschreven in de MIDI-standaard) aangezien ze er niets mee kunnen doen.

XG en GS zijn fabrikanteigen uitbreidingen. Geen van beide is opgenomen in de MIDI-specificatie, de standaard dus, die beheerd wordt door de MMA.

@audiocollage. Het was niet mijn bedoeling om je op de korrel te nemen. Mocht dat zo overkomen, dan was dat zeker niet mijn bedoeling hoor.

biertje ?:mega:
 
hoe dan ook, als ik een drum-apparaat wil aansturen, is mijn eerste gok altijd channel 10 en meestal staat zo'n ding daar dan op.

verder ben ik wel benieuwd, want mogelijk is er gewoon iets mis met de midi, maar ik denk toch dat de learn-functie niet goed is utigevoerd......
die drm1 was een leuk ding, maar die eerste (van MAM) lekte wel erg veel signaal. vanaf 2 waren dacht ik ook de hihats/cymbals veel flexibeler.
 
hoe dan ook, als ik een drum-apparaat wil aansturen, is mijn eerste gok altijd channel 10 en meestal staat zo'n ding daar dan op.

verder ben ik wel benieuwd, want mogelijk is er gewoon iets mis met de midi, maar ik denk toch dat de learn-functie niet goed is utigevoerd......
die drm1 was een leuk ding, maar die eerste (van MAM) lekte wel erg veel signaal. vanaf 2 waren dacht ik ook de hihats/cymbals veel flexibeler.

Dat is ook de "geaccepteerde" standaard voor drums...laten we er nou over ophouden en die fukkin TBSrrr aan de praat te krijgen voor onze Belgische vrienden.:okdan:

@ Sloth heb je toegang tot een oscilloscoop? Ik heb het idee dat de opto coupler kapot is. Heeft dat ding trouwens ergens een led om midi activiteit te zien?
 
normaal gezien zouden de leds moeten knipperen wanneer een midi signaal binnenkomt maar ze doen helemaal niets , alhoewel ze wel werken want als ik op de triggerbuttons druk dan lichten ze (zoals het moet) even op

verder is er nog iets raars mee als ik hem opzet dan maken de verschillende drumkanalen al standaard geluid

dit kan toch niet normaal zijn denkik?
 
ik kan me herinneren dat de leds reageren op de triggerbuttons, maar of dat bij midi ook zo was?

maar goed, je maakt het alleen maar vager - hoezo standaard geluid? hard, zacht, ruis, brom, de drumgeluiden?

en heb je nu de learn procedure uitgevoerd zoals het hoort? aanzetten (dus adapter insteken) met trigger knopje ingedrukt, dan triggerknopje loslaten en 8 midi noten op kanaal 10 ingeven. daarna zou het moeten werken.
doet het dat niet, dan is ie kapot, als er veel brom en zo bijkomt,, is er misschien ergens sluiting.

is de bijgeleverde adapter in orde? juiste voltage, vermogen en zo?

vervolgens zou ik m openschroeven en de midi poortjes even opnieuw goed solderen.

dan weer s kijken

.......
 
ik heb hem al eens open gehad en er was niks mis vanbinnen alles mooi in orde niks los ofzo

kheb net geprobeerd en hij doet het niet dus ik vermoed dat hij kapot is.

hij heeft ook precies last van een soort van instraling ofzo soms als ik met mijn handen erboven beweeg dan veranderd het geluid dat er uit komt, het geluid dat er uitkomt is overigens een soort van mix van alle geluiden die erin zitten maar dan constant afgespeeld, ik kan zelfs de pitch en modulatie enzo aanpassen met de knoppen
 
ok, helder.

hij klinkt kapot - hier lijkt een reparatie nodig.
ik ken een forumlid in antwerpen, dat wel eens een soldeerbout vasthoudt, misschien kan/wil hij je helpen?!
of misschien ken je zelf een reparateur....

succes.
 
...
hij heeft ook precies last van een soort van instraling ofzo soms als ik met mijn handen erboven beweeg dan veranderd het geluid dat er uit komt, het geluid dat er uitkomt is overigens een soort van mix van alle geluiden die erin zitten maar dan constant afgespeeld, ik kan zelfs de pitch en modulatie enzo aanpassen met de knoppen
Misschien gebruiken als een Theremin... zeer geliefd o.a. door Jean Michel Jarre.

Grapje hoor.

Ja, man dat lijkt op een stevig defect toestel.
Persoonlijk denk ik dat herstelling nog goed zal meevallen (voor zo'n analoog drumding).
Zoeken naar servicemanual dus.
 
mischien gewoon de triggerknoppen veranderen door triggerinputs en dan aansturen met een andere drumbak (707 ofzo) ?
 
ik zie net dat hij een 8pin midi kabel gebruikt kan dit mischien met mijn probleem te maken hebben ?
 
Back
Top