welke sampler ?

mathias

Ingeburgerd
Lid sinds
14 juni 2009
Berichten
32
Dag iedereen ,

Ik wil nu al enkele maanden een sampler kopen en na lang gespaard te hebben zou ik een van de komende dagen graag en sampler aan schaffen.nu heb ik echter een probleem en dat is dat ik niet goed weet de welke.De bedoeling is om old skool hip hop/trip hop te gaan maken. Mijn budget is ongeveer 700 euro's.Ik heb nog geen ervaring met sample dus graag had ik er ook een gehad die gebruiksvriendelijk is en waarje snel met leert werken.
Mijn oog staat moment op een MPC 500 of een NI maschine. Wat zijn jullie ervaring met deze toestellen? andere voorstellen zijn natuurlijk ook welkom.


Met vriendelijke groeten!

Mats
 
ik heb een mpc 500 gehad, als alternatief op een korg electribe SX, waar ik 5 jaar mee heb gewerkt.
Qua geluidskwaliteit is de akai mpc serie een stuk beter en strakker, maar qua gebruikersgemak weer minder prettig.

De akap mpc serie is de old skool manier ja, maar ik zelf zou eerder gaan voor een combinatie laptop + software + akai mpd 32 dan. Of mpd 26. Dat zijn de oldskool pads van de akai mpd maar dan als midi controller voor aan je laptop nieuw uitgebracht.

Ik ga ervan uit dat je een beginner bent, en je niet vies bent van werken met een pc/mac vanwege dat je maschine oppert als mogelijkheid.

Bijvoorbeeld de combinatie met Propellerhead Reason software ben je helemaal klaar.
Daar zit sinds versie 5 speciaal de drumcomputer KONG in, wat neerkomt op die oldskool manier van werken met pads.
Check bv deze soep etende beatcreator met een akai mpd 32


Heel youtube staat vol met beginners doe werken met een akai mpd in combi met reason.

Naar mijn ervaring is dat een stuk gebruikksvriendelijker dan alles met een stand alone apparaat doen op een beperkt schermpje.
Groot voordeel van bijvoorbeeld Reason is dat je een complete studio tot je beschikkin' hebt, incl synths en effecten en je bij een los apparaat beperkt ben.