SchoppenHeer - Buitenaards Bezoek

Erg hoog Ernst en Bobby gehalte, wel een goede productie & arrangement!
 
Ik vind het dope, vreemd onderwerp voor een rep maar je doet het goed in mijn bescheiden opinie, weinig ernst en bobby aan. Ik vind het over mn laptop erg duidelijk over komen. Zeker koele beat. :okdan:
 
wat niet slecht bedoelt hoor, maar zij maken hele leuke liedjes, dit zit ook echt net zo als hun liedjes in elkaar, zie het als een compliment! ;)
 
Niet de stijl waar ik veel verstand van heb, maar ik vind de beat wel heel vet! Lekkere mix ook neergezet. Good job :)!
 
je stem geluid heeft inderdaad een béétje het timbre van iemand van ernst bobbie en de rest, alleen niet zo blij. en een beetje slechts. Voor de rest heeft het er niks mee te maken en ik hoor geen niet zo veel verschil met andere nederhop wat ik dan wel eens hoor....dus dat is goed!
 
...
Beat is dope, lyrics origineel, grootste minpunt vind ik toch wel dat je stem erg zeurderig is.

Vind ik geen minpunt; is gewoon vaak/altijd met die stijl.

En ik vind 't nog wel meevallen. Die stem in 't eerste couplet van de Jeugd van Tegenwoordig - Sterrenstof vind ik pas irritant!! :r

Vind 't, ondanks dat 't mijn stijl echt niet is, best wel een leuk trackie :biertje:
 
goeie track, opnieuw zo'n onderwerp dat je doet grijnzen en dat vind ik de grootste plus aan Schoppenheer. Rap neemt zichzelf gewoonlijk veel te serieus met al dat gelul over een slechte jeugd enzo (het Eminem syndroom).

Al 13 nummers! Hoeveel nummers denk je nog te maken alvorens Het Nieuwste Testament als af te beschouwen ?
Het is een erg consistent album, in de zin dat alle nummers handelen over waanzin, denkbeelden, ...
 
Vind ik geen minpunt; is gewoon vaak/altijd met die stijl.

En ik vind 't nog wel meevallen. Die stem in 't eerste couplet van de Jeugd van Tegenwoordig - Sterrenstof vind ik pas irritant!! :r

Vind 't, ondanks dat 't mijn stijl echt niet is, best wel een leuk trackie :biertje:

Ben ik het absoluut niet mee eens.

Ik luister veel hiphop en het zeurderige in schoppenheer zijn stem kom ik weinig tegen bij andere artiesten. Het is meer het stemgeluid van de rapper zelf in dit geval, het zeurderige timbre of hoe je dat ook noemt.
Noem het een kwestie van smaak.

Wel vind ik het dope dattie lekker bezig is en gewoon tracks blijft maken.
Nogmaals, beat is dik en de mix zit goed in elkaar. Dat doe ik zelf niet beter.
 
Ik vind het zeurderige wel mee vallen bij deze track ( of misschien begin ik er gewoon aan te wennen :P )

Vanavond lekker los ouwe!
 
Thnx voor alle reacties

@ keybern: Komen denk ik nog drie a vier tracks aan en dan kies is de 10 a 11 a 12 beste en die worden dan nog een keer gemixed en gemastered.
En even voor de goede orde. Ik verdiep me al jaren in het ufo/et fenomeen en ik ben ervoor 95 procent van overtuigd dat de aarde dus wel bezocht is door buitenaardse levensvormen. Of ze ook mensen ontvoeren, wat duizenden mensen beweren dat ze ontvoerd zijn, ben ik minder overtuigd van. Maar goed. ik dacht dat kan wel een fijn nummerke worden.
 
Coole track man, dat refrein knalt er echt lekker in.

De snare vind ik minder. Probeer er eens een dmx sample voor te nemen met een compressor met een ratio rond de 8:1 een aan beetje attack.

Verder vind ik ook in deze track de productie van de vocals niet zo lekker. Die mogen er wel iets meer op liggen. Iets meer hoog-mid erin (3 - 4.5 khrz)? Een klein beetje tube oversturing?

En: "apparatuur die ik niet kan benamen"?
 
wat bedoel je met dmx sample? Bedoel je die rapper dmx?
Ik zal even kijken of die vocaltips werken. Iemand anders zei ook al een echte basgitaar in het refrein voor de dynamiek.
Verder benamen ( het is inderdaad eigenlijk benoemen, maar volgens dit woordenboek kan het nog maar is de spelling wel deels uit 1864 :)

http://www.encyclo.nl/begrip/benamen
 
dmx is een drumcompu. Wat betreft spelling, daar hebben rappers toch schijt aan?
 
Back
Top