Word ik oud of gebeurt er maar weinig...

VL7

Al vintage van mijzelf
Lid sinds
22 januari 2003
Berichten
2.497
Locatie
Nijmegen
....in synthesizerland?
Ok, ik ben uit de tijd van de hammond B3, mellotron en minimoog en heb al verschrijkkelijk veel synths gehad. Na ongeveer veertig jaar zoektocht naar het perfecte synthje, dat natuurlijk niet bestaat, is er de laatste 16 jaar maar weinig gebeurd heb ik het idee.
Na de Virtual acoustics van Yamaha en de Nord lead kwam de perfectionering van de va's en romplers doen tegenwoordig je afwas. Ik zag dat veel softwarefabrikanten allerlei stunts hebben voor hun latest software maar wanneer ik dan wat demo's op youtube bekijk heb ik het al snel gezien en ontdek dan toch maar weinig schokkends.
Misschien ben ik verwend of een oude zak:D maar wat is er nou nog spectaculair veranderd de laatste tijd? Het is meer of beter maar niet anders
Ik weet nog toen de eerste D50 uit de doos kwam en ik een Fairlight hoorde en ja, de Yamaha Vl7 (vandaar mijn forumnaam). De Dx7 /Gs serie e-e-en natuurlijk de eerste samplers maar daarna?

O Synthforumleden, laat mij nieuwe dingen zien of horen.

Tja, of de synth is gewoon af, klaar en verzamelen maar, net als mijn dwarsfluit.:duivels:
 
Er staat ook heel veel meuk op youtube en die staan meestal nog bovenaan ook =(

En ja softsynths , van de 500 zijn er net 3 interessant, van de 500 hardware synths zijn er 490 interessant :)
 
Haha, daar heb je gelijk in maar volgens mij herken je mijn gevoel wel een beetje of niet?
Ik vind ook elke synth zo'n beetje leuk omdat ze allemaal een ander karakter hebben maar ik hoor geen nieuwe geluiden=(
 
wat spectaculair veranderd is is de workflow en financiele toegankelijkheid
als je geen nieuwe geluiden hoort moet je misschien wat meer aan knoppen draaien :)
 
andromeda a6
de neuron / neuron vs
alchemie
reaktor/bidule, bouw je eigen monstermodulaire soundmachine,/ granulair synthese, wavesplugins, the sky is the limit.
voor acoustische instrumenten werd erg veel uitgeprobeerd , met tot nu toe redelijk resultaat.
we hebben toch niet echt te klagen of wel...
 
Pazzophe?!

Pazzophe?!

wat spectaculair veranderd is is de workflow en financiele toegankelijkheid
als je geen nieuwe geluiden hoort moet je misschien wat meer aan knoppen draaien :)
Grappenmaker, dat doe ik altijd joh!
Ik gebruik vaak presets maar sleutel al jaren aan geluid, heb ook veel gerommeld met 3d effecten etc maar laat ik het dan anders stellen: is er de afgelopen 15 jaar na va nog een nieuwe synthesevorm bijgekomen?
 
Zeker er is genoeg!

Zeker er is genoeg!

andromeda a6
de neuron / neuron vs
alchemie
reaktor/bidule, bouw je eigen monstermodulaire soundmachine,/ granulair synthese, wavesplugins, the sky is the limit.
voor acoustische instrumenten werd erg veel uitgeprobeerd , met tot nu toe redelijk resultaat.
we hebben toch niet echt te klagen of wel...

Maar verandering van spiis doet eten toch?

Het is een beetje als een nieuwe synth kopen, al uitproberend de eerste dagen improviseer en componeer je er op los omdat het nieuwe ding een inspirerend karakter heeft, zoiets maar dan dus graag een nieuwe vorm van klankopwekking EN SNEL!
 
we hebben sinds kort de " sky is the limit synthese vorm":
50 osc , geen probleem, bewerkt als additieve golfvorm, daarna in stukjes gehakt en achterstevoren door een IR3d ruimtevorm getrokken.
zit in een klein kasje, met een appel erop en verbonden met bundels kabels met een synthdeel dat meer metaal ( en hout ) bevat.
meer geluid dan ik in een leven allemaal kan verkennen vermoed ik.
beetje consolideren en gebruiken wat er allemaal ligt. wellicht dat de groei daaruit voort komt .
heb zelf op dit moment niet de behoefte aan een nieuwe " heilige graal"
 
Mischien moeten ze eens "granulaire" hw synths gaan maken, dat is wel redelijk nieuw. Voorderest is al het nieuwe spul wat uitkomt VA, en echt veel met softsynths verschilt dat niet.


Enigste wat vandaag de dag (mischien) afwijkt van de norm is de hartman Neuron, maar die is ook al weer een tijdje uit.

Dus ik zou het niet weten of er echt iets nieuws op de markt is.
 
je kan toch tegenwoordig alles wat je maar wil als input voor en golfvorm gebruiken?
en dat modificeren met alles wat je maar wil
oftewel de sky is NOT the limit synthese
 
de sky is nooit de limit, vandaar het gezegde.
 
er is nog genoeg interessante muziek te ontdekken en er zal nog genoeg interessante muziek gemaakt worden, de sound zit niet alleen in een synth maar ook in het hele proces daarom heen, misschien daar ook wat meer tijd aan besteden?
 
er is nog genoeg interessante muziek te ontdekken en er zal nog genoeg interessante muziek gemaakt worden, de sound zit niet alleen in een synth maar ook in het hele proces daarom heen, misschien daar ook wat meer tijd aan besteden?

Ja, daar heb je ook gelijk in maar nogmaals, is er nog wat nieuws gebakken in synthland lately? Dat is dus een beetje meer de vraag. Inspiratie genoeg maar een nieuw soort geluiden
Kan altijd meehelpenn, dat is waar.
 
Back
Top