Fenix XL (Dutch synth)

boehoeeeeee.....
met Bert ben ik op en neer aan het mailen over mn aanmeldingsdatum op de pre-order list.....
mn oudere mailtjes kan ie niet terugvinden en die gekke Jean zou zelfs eerder aangemeld zijn dan ik....

ZUCHT! imo ben ik begonnen met het posten en verkapt onder de aandacht brengen van de xl....

daarom maar een quotje uit de oude doos...
ik wil voor een Synton Fenix XL gaan. Momenteel sta ik op de lijst en hopelijk wordt ik uitverkoren om er eentje aan te mogen schaffen. Halverweg 2009 belsuiten ze om m wel/niet te produceren. Ontwerpen en modules zijn al klaar maar.....
uit deze draad.... KLIKSKI!!!!..... ---> 26-11-2008
 
boehoeeeeee.....
met Bert ben ik op en neer aan het mailen over mn aanmeldingsdatum op de pre-order list.....
mn oudere mailtjes kan ie niet terugvinden en die gekke Jean zou zelfs eerder aangemeld zijn dan ik....

ZUCHT! imo ben ik begonnen met het posten en verkapt onder de aandacht brengen van de xl....

Dat zou balen zijn. Kun je zijn mails op jouw computer ook niet meer vinden?
Hij heeft in de afgelopen tijd een paar verschillende emailadressen gebruikt dus misschien moet je even zoeken?!
 
haha cool bij mij staat er Prepayment voor 25-5-2011.
Zal morgen ff een aan betaling doen:)

Groups zijn dus de batches die worden gemaakt?

Wel vet dat er veel synthforum leden een fenix nemen. :p
 
Dat zou balen zijn. Kun je zijn mails op jouw computer ook niet meer vinden? Hij heeft in de afgelopen tijd een paar verschillende emailadressen gebruikt dus misschien moet je even zoeken?!
nope... vanaf de 1e updatemailtjes (15-03-2010) ben ik ze gaan bewaren en mn verzendlijst leeg ik regelmatig....

Rombraz heeft ergens in 2008 een fenix gekocht en wees me op de website plus de pre-orderlist voor de xl. Vanaf dat moment heb ik contact met Bert opgenomen en gevraagd of ik ook op de list mocht. Hopelijk kan de quote en de datum van de post Bert overtuigen, dat ik geen onzin aan het roepen ben....

Ik heb een bestelling van een nieuwe kleine personenauto ter waarde van eur.8000 uitstaan.
Man, dit wordt mn duurste aankoop tot nu toe! ....
ik hou dr maar over op :stupid

Vanavond heerst de teleurstelling alom en moet ik me beheersen om rationeel te blijven denken/reageren... oftewel --> ben behoorlijk pissed!

Ik zit in 18.
Wat betekent dit eigenlijk?
bij een producie van 75 synths (75:25=3) zal je wsl tussen nummer 54 en 56 hebben die gebouwd/geleverd wordt....

helaas geeft ie in zn mailtje niet aan vanaf welke week ie gaat leveren....
dan zou je min of meer weten wanneer je aan de beurt bent, met natuurlijk een paar weken uitloop...
 
Laatst gewijzigd:
Wel vet dat er veel synthforum leden een fenix nemen. :p

Zou wel grappig zijn om een lijstje op te stellen/bijhouden wie er een koopt/bestelt. Idd leuk dat zo'n synth ook een beetje in Nederland blijft. Niet dat ie ook naar het buitenland moet gaan maar toch erg leuk.

Even een lijstje opgesteld van de mensen waarvan ik het idee had dat zij een bestelling hebben geplaatst. Als het niet zo is laat het even weten!

Tot op heden 16 deelnemers:

CatScan
sms303
synthiaks
R-ond ?
nonamewanted
Jena_mu6
brz
gjb68
JohnnyBusca
faneflip
oberheim
Rombraz
falafelbiels
Leo
Fourier
sunny pedaal
 
Zit in group 19......de aanbetaling van min 2000 heb ik al bijna rond kan nu verder rustig doorsparen Bert geeft gelukkig wel de tijd om te betalen.
Heb in ieder geval wel geduld kan er mooi naar toe leven.......een keertje bij Dennis kijken.....komt goed heb er zin in.

grt G-J
 
Tot op heden 13 deelnemers:
CatScan
sms303
synthiaks
nonamewanted
Jena_mu6
brz
gjb68
JohnnyBusca
faneflip
oberheim
Fourier
sunny pedaal
Rombraz --> neem aan van wel, heb m al een jaar niet meer gezien
R-ond ? ---> staat dacht ik nie op de lijst
falafelbiels --> nope staat niet op de lijst, doet aan DIY
Leo --> staat ook niet op de lijst, vindt EMS synths meer dan genoeg modulair
Zojuist Bert opnieuw gemaild....
de oude SMS had gezegd: BEKIJK HET MAAR met je project!
de nieuwe SMS is iets geduldiger en zal maar verder afwachten....
 
Laatst gewijzigd:
Nou dat is niet zo mooi Cas.......hoop dat het nog recht gezet gaat worden, is vrij bizar dit.

Ik heb Bert gevraagd om een soortement van koopcontract.
Ik bedoel....."ff 2000 euro op iemands rekening storten" met als enige bewijs een mailtje........lijkt mij prettiger als er een echt een soort contract komt.

Of is dit gebruikelijk in dit soort situaties?
 
Nou dat is niet zo mooi Cas.......hoop dat het nog recht gezet gaat worden
het vertrouwen in het project is er, dat is ook niet minder geworden...
tot eergister is het project nog nooit zo zeker geweest....
wel staat het me tegen om nog langer te wachten!!!

ik vermoed dat er sprake is van een misverstand en dat het allemaal goed wordt opgelost.
eind mei/begin juni heb ik al het geld voor de 1e synth, de seq. en aanbetaling voor de 2e synth...
met de 2e synth heb ik niet veel haast... mei/juni 2012 zou perfect zijn.....
als dit in Bert zn planning past, dan zou dit de teleurstelling geheel wegnemen en benoem ik mezelf tot de Fenix XL pre-orderlist dramaqueen....

misschien is het niet zo netjes van me om een mailtje gericht aan Bert op een forum te plaatsen....
tis wel de grootste teleurstelling van de laatste 2 jaar en de cursus 'praktisch leren omgaan met teleurstellingen' ging niet door, dus je snap 't wel.....

zoals Sunny Pedaal al zei: Het is een lange nacht geworden....
 
het vertrouwen in het project is er, dat is ook niet minder geworden...
tot eergister is het project nog nooit zo zeker geweest....
wel staat het me tegen om nog langer te wachten!!!

ik vermoed dat er sprake is van een misverstand en dat het allemaal goed wordt opgelost.
eind mei/begin juni heb ik al het geld voor de 1e synth, de seq. en aanbetaling voor de 2e synth...
met de 2e synth heb ik niet veel haast... mei/juni 2012 zou perfect zijn.....
als dit in Bert zn planning past, dan zou dit de teleurstelling geheel wegnemen en benoem ik mezelf tot de Fenix XL pre-orderlist dramaqueen....

misschien is het niet zo netjes van me om een mailtje gericht aan Bert op een forum te plaatsen....
tis wel de grootste teleurstelling van de laatste 2 jaar en de cursus 'praktisch leren omgaan met teleurstellingen' ging niet door, dus je snap 't wel.....

zoals Sunny Pedaal al zei: Het is een lange nacht geworden....

Misschien duurt het wel een week voor dat je bericht terug krijgt. Volgens mij zit die Bert niet te wachten op allemaal extra rompslomp. Ik heb niets besteld. Maar ik zou als ik op die lijst stond direct m'n aanbetaling doen.

@ Jena Zou me niet zo druk maken over die aanbetaling. Je maakt niet over naar Nigiria.
 
Leo --> staat ook niet op de lijst, vindt EMS synths meer dan genoeg modulair


En zo is het maar net. Maar ik volg deze thread met grote belangstelling, vanwege de 'Fenix-gekte' die is ontstaan, die me vooral opviel toen Jena leuke spullen ging wegdoen om iets anders te kopen dat er nog lang niet was.

Ik snap je reactie wel Casper, als je er zo mee bezig bent en naar uitkijkt en je al helemaal blij hebt zitten maken.
Maar ik denk dat je nu Jeans plekje wel kan overnemen op de lijst, want gezeur over koopcontracten moeten we niet hebben natuurlijk ;)
Lijkt me trouwens een redelijke vraag; de tijden van Bob Moog die zo lekker kon ontwerpen, maar niks van zaken wist zijn toch al lang voorbij? Een aanbetaling van €2000,- daar mag wel iets meer tegenover staan dan een e-mailtje.

Als ik die groepsnummers lees, vraag ik me af waar ze begonnen zijn, bij 1 ?
Nouja, sterkte allemaal.

Enneh...... als er iemand nog iets leuks wil wegdoen (EMS Arp Moog Sequential enz) om de aanbetaling te doen, PB gerust ;)
 
Misschien duurt het wel een week voor dat je bericht terug krijgt. Volgens mij zit die Bert niet te wachten op allemaal extra rompslomp. Ik heb niets besteld. Maar ik zou als ik op die lijst stond direct m'n aanbetaling doen.
gast, op de bus wachten bij een metrohalte heeft weinig zin, want de tram is net weg en er rijden alleen maar intercity treinen....
ik ben degene die in nov. 2008 als eerste poste op SF dat ik op de pre-order list stond...
dat blijkt nu niet het geval te zijn .....
maar dit staat ook duidelijk te lezen verspreid over de laatste 2 pagina's 8)

@Leo: dat over EMS zijn jouw woorden ... :)
ik probeer het maar zoveel mogelijk te relativeren en zonnig in te zien... het belangrijkste is dat ik op de lijst sta en ooit mn eigen XL heb...
en dan GEEN XL Big MAMA :P
 
Laatst gewijzigd:
17 , en happy
voor synth en ( monster ) sequencer..

@sms: vervelend, maar gewoon even kijken of het niet op te lossen is. ( en ik zou inderdaad prive emails ook een beetje prive houden, kan best dat het gewoon ergens een onduidelijkheid vergissing is, en los daarvan, als je hem een paar maanden later zou krijgen dan is er toch ook geen schaap over de dam, of wel ? )
 
17 , en happy
@sms: vervelend,
nou..... als ik dan wil Fenix'en moet ik telkens bij Jena op bezoek....
zn vrouw ziet me al 2x in de week aankomen...
ik hou niet van witlof, bruine bonen en erwtensoep... tis maar dat je het alvast weet ;)

het belangrijkste is dat ie er komt....
alleen kijk ik al sinds november 2008 er naar uit....
vandaar het openlijk uiten van mn teleurstelling....

Bert lijkt me zeker niet de rotste, ook al heb ik slechts e-mail contact met m gehad en nog nooit persoonlijk gezien/gesproken, en ik hoop op een snelle afloop..

nogmaals mijn vertrouwen in Bert en/of de XL en/of de sequencer is er niet minder om geworden...

Wat ik vet vind is dat er een 8 steps sequencertje op de synth zelf zit.
Gezien ik waarschijnlijk niet de groote sequencer neem.
yeps... ideaal voor het aansturen van de filters, waveshaper, delay etc ....
de beste man heeft er echt iets van gemaakt..... :okdan:
 
nou zo ranzig was ie niet ;) maar ok....dan maar zo:


Goodmorning SMS

Meen je dit nou....je bent toch niet genaaid door Bert nu of wel?....je staat op de lijst of?........
 
Back
Top