Ook een Budget Modular bouwen?

post ook ff je Chewbacca VCS ;)

Wogglebug heet zo'n ding.

1278_dscf5165_1.jpg
 
Ik zit nu met een enorm extra werk omdat ik jackpluggen die max 2mm dikte aankunnen in 2,5 mm moet monteren. Dus dat is dremelen tot je erbij neervalt *zucht*
 
Ik zit nu met een enorm extra werk omdat ik jackpluggen die max 2mm dikte aankunnen in 2,5 mm moet monteren. Dus dat is dremelen tot je erbij neervalt *zucht*

leuk he, een hobbie hebben!
 
Waar koop je dat?

Hier?
Of hier?

Ik ken deze zaken niet maar gewoon even bellen of eens langsgaan misschien?
(Zo zou ik toch op zoek gaan)

Ik zit nu met een enorm extra werk omdat ik jackpluggen die max 2mm dikte aankunnen in 2,5 mm moet monteren. Dus dat is dremelen tot je erbij neervalt *zucht*

En als je nu M6 draad tapt in de gaten, dan kan je de jacks rechtstreeks in de plaat schroeven?
 
Ik zit nu met een enorm extra werk omdat ik jackpluggen die max 2mm dikte aankunnen in 2,5 mm moet monteren. Dus dat is dremelen tot je erbij neervalt *zucht*
En als je nu M6 draad tapt in de gaten, dan kan je de jacks rechtstreeks in de plaat schroeven?

Da's misschien nog een idee. Ik ga nog wat experimenteren wat het vlotste werkt. Tenzij etaoin staat te popelen om zijn jacks met de mijne te ruilen. ;)

Een M6 tapsetje heb ik nog niet liggen, dus dat kan ik nu niet meteen testen.
 
Even een status-update :P

Weer op het internet zoeken achter componenten, net een hoop brakke 3.5mm jacks (chinese prul) terug gestuurd naar leverancier.
Maar eens door de catalogus van MOUSER bladeren en meteen goede jacks en nog een hoop ander materiaal bestellen.
Ik kom gelukkig wel aan het "de-verzending-is gratis-vanaf-...-bedrag".

Tot nu toe klaar met (zonder frontpaneelsticker):
Yusynth ARP VCF
Yusynth MInimoog clone

Printjes bestukt (frontplaatjes volgende week laten knippen):
Yusynth VCO (2)
CGS Steiner VCF
CGS Dual Wasp
CGS Psycho LFO
MFOS 24db VCF
MFOS 12db VCF
MFOS Dual AR
MFOS Dual VCA

Printjes klaar maar nog naakt:
Yusynth VC-LFO (4)
Yusynth ADSR
Yusynth noise + S&H

In bestelling:
Thomas Henry 566 VCO (2)
Thomas Henry XR2206 VCO (2)
Thomas Henry Mankato VCF

Hier ben ik nog wel een tijdje zoet mee...

Ik heb denk ik nog wat multiples, mixers en attenuator nodig.
Verder nog aanbevelingen voor modules en/of sites met layouts?

Ik wil vooral soundscape/drone/fx/noise achtige dingen maken

Merçi!
 
Die van Dick Best heb ik nu, ik vind ze op zich goed alleen die superfijne schroefdraad is rommel. Sommige ringetjes trek je er zo overheen!

Ik heb dus ook interesse in een model met een ruimere, stevigere schroefdraad.
 
Ik heb besloten deze jacks te kopen bij Mouser:
Kobiconn 161-1640-EX

Ook gebruikt in deze prachtige Zweedse modular.

Vandaag een eerste ontwerp voor een frontplaatje doorgestuurd naar de stickerman.
Ik ben eens benieuwd!

Nu nog zoeken naar iemand die m'n alu-plaatjes kan knippen.
 
http://www.dickbest.nl/webshop/index.php?act=viewProd&productId=830

Dit zijn andere dan degene die ik destijds van Dick Best had. Maar dit ziet er nog steeds niet uit alsof het een stevige schroefdraad heeft (ik zie de schroefdraad niet eens...). En zo te zien ook enkel voor dunne plaat geschikt.

edit: hoewel...bij een derde inspectie lijk ik een lekker ruime schroefdraad te zien. Niet zo'n haardraadje als bij die eerdere krengen. Dan is dit misschien een goede oplossing. Ook maar half zo duur als die van jouw link, wat bij een systeem met een paar honderd patchpoints wel relevant begint te worden. :)
 
Die van Dick Best heb ik er hier ook een paar van liggen. Die hebben een hals van in totaal 3mm (dus max paneldikte ongeveer 1,5mm). De schroefdraad is op zich redelijk, maar het is vooral het moertje dat erg dun is. Ik denk dat je eerder daar de tap uit draait.

Ik gebruik zelf ook Kobicon maar dan de minder diepe kunststof variant met 4,5mm hals. Ik betaalde destijds $19 per 100. Geen idee wat ze nu kosten. Heb er toen zoveel gekocht dat ik verlopig voldoende heb :D
 
Back
Top