Midi help??

EricE

Nieuwkomer
Lid sinds
18 januari 2010
Berichten
21
Locatie
Vlissingen aan de kust..
Help?!
Hoi,

Weet iemand waarom mijn MO6 bijna geen enkele midifile afspeelt?
Zijn gewone files van internet,op usb stick gezet.
Ik ga dan naar songs,zie ze ook staan(titels)maar de meeste geeft ie aan als "illegal file"
Weet iemand hoe dit komt en hoe ik het wél voor elkaar kan krijgen?
Groetjes,

Eric.
 
Plaats anders een bestand waarmee je problemen hebt? Of de url waar we het kunnen downloaden. Dan kunnen we zelf ook even kijken. 2 of meer weten meer dan 1.

Waarschijnlijk zal de oorzaak in het bestand te zoeken zijn.

Het feit dat je de songs ziet staan is omdat deze de 'juiste' extensie hebben waardoor de MO6 deze in de lijstweergave zal tonen.
Echter, pas bij het inladen zal blijken of de MO6 het ook echt kan lezen. Lukt dit niet, dan krijg je de melding ILLEGAL FILE.

Heel wat MIDI-bestanden missen vaak enkele cruciale gegevens waardoor het bestand niet meer aan de MIDI-standaard voldoet. Sommige sequencers kijken 'erover' en trachten het toch in te laden en te spelen, wat ook vaak lukt.
 
Mijn ervaring is dat hardware sequensers vaak geen raad weten met midifiles van type 1. Opslaan als type 0 helpt dan.

Dat kun je volgens mij met de meeste software sequensers (Cubase in ieder geval)

Heb even de manual gegoogled: hij zou 0 en 1 kunnen importeren en alleen 0 exporteren.

Misschien toch voor de zekerheid proberen met 0.

En anders:

A specified Song in a file that is saved to the USB storage device as “All” or “All Pattern” type can be individually selected and loaded to the instrument. Please note that the file icons of “M7A” and “W7P” are changed to (as virtual folders) when this file type is selected (Quick Guide on page 101). In addition, selecting this file type lets you load the Standard MIDI file (format 0, 1) to a specific section of a Pattern.

Heb je dus “All” of “All Pattern” geselecteerd als je het midi-file importeert?
 
Bedankt voor jullie reacties.

De computer speelt de files gewoon af.
Ook als ik ze op floppy zet en afspeel op m'n technics kn5000 werkt het gewoon.
Ik laad ze in als "song",dat is de enige manier dat ik ze uberhaubt te zien krijg op de MO6.
Bijvoorbeeld:
http://www.free-midi.org/midi1/j/john_mayer_ft_taylor_swift-half_of_my_heart.mid
of
http://www.free-midi.org/midi1/l/lady_gaga-poker_face.mid



Het is geen must maar meer een gadget ding voor mij.
Maar zou het wel leuk vinden als het werkt..

Hoor graag weer van jullie!!

Groetjes,

Eric.
 
Die file is n.m.i. ok.
Midi file Type 1. De release velocities zijn, zoals meest gebruikelijk allen 0, dus ok (voor de meeste midi-instrumenten).
Enige opmerking is dat er enkele controller-waarden tussen de groep RPN controllers staan.
Dat zou een kleine storing kunnen geven in de bestemde settings, maar geen groot probleem.
Verder enkele overbodige controller-waarden, maar ook geen probleem.
 
Oke,thanks voor het bekijken.
Zal ik toch iets fout doen waarschijnlijk...
Vind het alleen zo gek dat ie sommige wel afspeelt.
Toch maar eens een midicursus bij je komen volgen dan...
 
ik heb precies hetzelfde met mijn (ook) Yamaha rs7000,
compleet willekeurig speelt hij sommige midifiles wel of niet af,

"illegal file" krijg ik dan ook te zien,
Hij kan alle typen files lezen volgens de manual

maar dan toch van bijv. 2 midifiles,

even groot, zelfde type, zelfde bron, zelfde inhoud

speelt hij de ene wel en de andere niet.

Ook als je ze door een daw hebt gehaald


hetzelfde doet hij ook met WAV files trouwens
En vooral midi's en wav's die je van internet haalt
 
naar het type file had ik ook gekeken,
waren 0 of 1
de rs7k kan beide laden...
 
Back
Top