zelfbouw Modular

voorbeeldschakeling voor de D-flip flop (4013) vind ik niet direct...
- ik breng de inverted Q aan de D input en mijn drukknop op de CLK. Bij de neergaande flank van de CLK neemt Q die waarde over...
Ben ik juist?

thx
 
frontplaat design voor de eerste 2 Units:

Unit1.jpg

keyboard module, 2 VCO, LFO, 2 VCO, patch board

Unit2.jpg

Steiner VCF met ADSR, VCA + ADSR, Formant VCF met ADSR, VCA + ADSR, patch board

Elke Unit is 5U hoog en standaard breedte voor 19" rack
 
de frontplaatjes lukken ook goed! Nu, die zijn in princiep voor tijdelijk gebruik en zullen ze later vervangen worden door volwaardige exemplaren zoals die van Mr.Koppes


20101122006.jpg
 
Laatst gewijzigd:
weer een vraag:

waarom zie je 16x3 sequencers, 8x3,... en minder 16x2 of 16x4, of 8x4,... m.a.w. wat is het voordeel van "3"?

thx
 
Die fronten zijn geprint met een inkjet. Die verbleken mettertijd. Als het niet te erg is kunnen ze blijven... :-)
 
weer een vraag:
waarom zie je 16x3 sequencers, 8x3,... en minder 16x2 of 16x4, of 8x4,... m.a.w. wat is het voordeel van "3"?
thx
Meerdere maatsoorten. 16 stappen is leuk voor 4/4, maar voor 3/4 of 6/8 is 12 of 24 natuurlijk beter. En 24 werkt ook weer in 4/4 :-) (Of daar 1x16 en 1x8, wat vaak gedaan wordt)
 
m.a.w. 16x3 (=48 ) is zeker ideaal als ik het goe begrijp!
 
Laatst gewijzigd:
'k formuleer mijn vraag misschien niet helemaal goed: ('k lig er ook helemaal niet wakker van maar raad van gebruikers is altijd welkom)
- als ik google op sequencers kom ik vaak 16 x1 seq. tegen, en dan ook 16x3. Of vaak 8x1, en dan weer 8x3. Blijkbaar is "x2" minder geliefd en is "x4" een uitzondering... Of is dit gewoon toeval?

Waarom zou je me aanraden eerder 3 rijen knoppen te plaatsen ipv 2 of 4?

voorlopig plan ik sowieso een 16x3 sequencer in (die van Formant Pro MSS2000 als basis)
 
Ik denk dat het vaak 3x is omdat dat in de meeste form-factors goed past en iedereen dat een beetje verwacht (Moog was 3x, Korg was 3x)
1x is voor de goedkope sequencers
4x is al snel te groot/duur
met 2x hou je op de meeste panels ruimte over.

De Klee is overigens schakelbaar 1x16 of 2x8, dus ze bestaan zeker wel.

Ik heb zelf een 2x16 (dubbele MFOS sequencer).
 
'k ga alles voor de sequencer op gaatjesprint maken:
20101124001.jpg


tussendoor klein +/-15V voedingske samengestoken dat op mijn werktafel kan blijven om testen te doen.( Labovoeding is naar de knoppen)
20101124003.jpg
 
Een voeding moet ik ook eens in elkaar klussen, anders komen straks mijn Doepfer modules binnen en kan ik nog niks (kan zowiezo niet, heb niet van die connectoren, weet iemand daar zo het Conrad nummer van?).

Mocht je overigens zelf etsen niet problematisch vinden, dan is er op de site van Madbeanpedals een schema te vinden van de "DigDug" dat is zijn seekwah/ oohwah kloon (eigenlijk een sequencer die een wah aanstuurt. De aansturing zou je over kunnen nemen dan heb je ook een "random" modus.
 
als mijn labovoeding weer werkt mag je die hier hebben voor de prijs vd componenten :-)
te zien hoeveel vermogen je moet hebben natuurlijk!

Zeker eBay UK checken voor connectoren! Conrad is (zeer) duur!
 
Bouw er zelf wel een, nog onderdelen zat liggen. Maar eh, die elco's had jij nog liggen zeker? "Vintage" :)
 
recup uit oud orgel wat componenten betreft. Trafo uit oud mengpaneel. Enkel de gaatjesprint is ooit aangekocht...

PS in een ander draadje al gezegd: oude elko's gebruik je beter niet meer! (ik zondig wel eens tegen mijn eigen principes)
 
Back
Top