Ableton MAC, Microkorg en MPC

Funkateer#1

Nieuwkomer
Lid sinds
3 mei 2007
Berichten
8
Ik heb een probleem en ik kom er niet meer uit. Ik heb vandaag mijn Icon midiport 2 setje binnengekregen om mijn microkorg en mpc1000 aan mijn macbook pro te sluiten. Nou heb ik bij audio/midiconfiguratie 2 nieuwe apparaten gemaakt en daar de ins en outs naartoe gesleept. In ableton poort 1 in en out voor de microkorg en poort 2 voor de mpc. Op zowel de microkorg als de mpc de juiste channels geselecteerd, maar ik krijg nul komma nul signaal binnen.. en ik heb vanalles geprobeerd maar ik krijg het niet aan de gang. Misschien meer mensen problemen met de Icon midiport? Alvast bedankt!
 
Heb je een external device type miditrack aangemaakt, ipv een standaard miditrack?
 
hmm dat had ik inderdaad niet gedaan, maar ook nu krijg ik niks? Volgens een aantal tutorials zou ook rechtsbovne het midilampje moeten oplichten in ableton, dit is ook niet het geval.. Toch bedankt!
 
heb je in de ableton preferences de juiste midi port op track on gezet?
 
Misschien een driver probleem? Je zou even buiten Ableton om kunnen checken of alles werkt? Ik gebruik voor midi nog wel eens MIDI OX maar ik weet niet of dit ook voor Mac beschikbaar is. Of als je iLive hebt even via Garageband checken. Als het daar ook niet werkt dan zou je toch moeten kijken naar de interface en eventueel daarvoor benodigde (Mac)stuurprogramma's.

p.s. je heb de interface niet op een midihub aangesloten? (misschien dat je je spaarzame usb-poorten van je MBP heb moeten verdelen...)
 
interface zou plug&play moeten zijn, heb ook op site gekeken en geen drivers voor mac te vinden. midi ox bestaat niet voor mac helaas, en illive?
 
Excuus, ik bedoelde iLife, dat pakket van Apple waar ze diverse basis applicaties aanbieden, waaronder Garageband...

Check anders eens KVR audio of daar miditools zijn voor Mac. Dan kun je dingen gaan uitsluiten als oorzaak...
 
misschien stom, maar zijn je kabels wel juist aangesloten ?
k wil zeggen :
Midi Out van je MPC moet naar een Midi In van je Midiport, hetzelfde voor de Microkorg.
Ik ken die Midiport niet, maar los van het feit of het in Ableton werkt, zou je al lampjes erop moeten zien oplichten als je op toetsen drukt van je Microkorg (je MPC moet je volgens mij expliciet zo opzetten dat er Midi wordt verstuurd).
Als er al geen Midi in die Midiport komt, zal het verder ook niet werken...

k zou zeggen : kabels nakijken + instellingen op je synth/MPC

ik begrijp ook niet wat je allemaal zit 'aan te maken' als iets plug and play is...heb verschillende plu en play midi interfaces voor mn mac, en als ik die insteek verschijnen die automatisch in ableton, k zou niet weten wat je dan zelf nog allemaal zit aan te maken zoals je beschrijft
 
Wat was er dan mis, en hoe heb je 't opgelost (andere mensen met 'tzelfde probleem zouden dit waarderen ;) )
 
Back
Top