memorymoog

hmm ik hou het wel bij synths die een factor 10 goedkoper zijn, op die manier kan ik er ook meer kopen
ik betrap me ook wel eens op zo'n denkwijze, maar wat ben je met 10 (minder goed klinkende) synths ?
Dat is als 20 Opel Astra's kopen ipv de Aston Martin Vanquish. Slaat op niets.
 
tja als je geld zou verdienen met muziek, voor mij is t een hobby..

dus ik heb o.a. een VFX, DX7, Wavestation en dat is bij elkaar nog niet eens 1000 euro..
 
Mooi apparaat de A6, speel er vaak op bij een zielsgenoot hier in de buurt.

Kompleet anders klinkend dan de memorymoog

Er is niet echt een alternatief voor de memorymoog.

Andersom zou ik ook geen specifiek alternatief voor een A6 kunnen bedenken ook. :baco:

De memorymoog klinkt stukken beter 8)
 
Tja, (bijzondere) analoge synths kosten nu eenmaal veel geld.
Het is helaas niet anders =(
Maar dan hoor je wel bij de selectieve club van mensen met bijzondere synths :okdan:

Zeg nou zelf, iedereen wil wel een MemoryMoog, Synthex, OBXa, Matrix 12, Jupiter 8, Prophet 5, Syrinx, OSCar, VCS 3, in z'n studio of verzameling hebben staan.
Als je 40.000 euro over hebt, lukt dat ook nog

sorry, niet mee eens. als jij er zo over denkt is dat natuurlijk prima, maar niet iedereen wil dat dan. ook niet stiekem.

synthex prophet5 oscar, ik hoef ze echt niet. nooit. memorymoog heeft me ook nooit getrokken. oberheim ook niet zo, misschien de matrix12. jupiter8 misschien, maar ook niet voor de huidige prijzen.

is natuurlijk een kwestie van smaak, maar verder is het onzin om te denken dat iedereen wel groter en mooier en meer wil, alleen maar omdat het zou kunnen. dat geldt misschien voor sommigen (verzamelaars bijvoorbeeld) maar lang niet voor iedereen.
 
Daarmee doelde ik meer op de dingen die jij als vanzelfsprekend ziet maar voor een andere geen waarde hebben.

Niet iedereen wilt even graag een synth hebben die jij wel wilt, of heel erg graag bij een selectieve groep horen die speciale synths heeft, beide geef ik geen ruk om.
Zowieso denk ik dat analoog niet per definitie beter is.

:)
 
iedereen weet dat de DX7 de nieuwe Minimoog wordt :D
 
Andersom zou ik ook geen specifiek alternatief voor een A6 kunnen bedenken ook. :baco:
IK wel, misscchien de Novation supernova II keys?


HAHA, wat een grap zeg......

:okdan::D


Waarom geef je uberhaupt zoveel geld uit aan synths als je het verschil tussen een supernova een een a6 niet kan horen.... :stupid
 
iedereen weet dat de DX7 de nieuwe Minimoog wordt :D

om die reden zijn er plenty minimoogs gedumpt, bij het verschijnen van de dx7, maar dat zie ik zo 1-2-3 niet nog eens gebeuren. misschien als de dino's het hier weer voor het zeggen gekregen hebben...

wat die factor 10 goedkoper betreft, die overweging maak ik ook nog wel eens en het blijft een lastige.
micromoog vs arp2600 bv, of odyssey vs vcs3...... is misschien niet helemaal factor 10, maar toch......
 
je wil niet weten hoeveel er op de schroot zijn beland

mede dankzij onze trend :

 
nou...ome Trent weet wel wanneer ie zijn keys heel moet laten, zoals de Polymoog in dit draadje:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=129731&highlight=numan
(die was misschien ook geleend van Numan )

in ander draadje wat getallen van producties van synths https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=133212&highlight=hoeveel er zouden 160.000 DX-en zijn gemaakt !
Als NIN elke dag een DX zou hebben gesloopt , in de ongeveer 18 jaar dat ze nu groot zijn (waren) dan heeft dat nog steeds niet bijgedragen aan de zeldzaamheid van de DX hoor.

ja, dit heeft niks te maken met welke MemoryMoog je het beste kan kopen, sorry....zit ziek thuis, verveel me een beetje.

.....ff voor de getallen nog, volgens tourhistorie van NIN op wikipedia hebben ze sinds 1988 , 806 shows gedaan....daavan heb ik er 4 gezien, waar GEEN DX overleed, blijven er 802 shows over waarbij misschien een DX de dood is ingejaagd...
 
Laatst gewijzigd:
Ik ga nu illegaal mp3's downloaden van die gasten
Op een cd zetten en dan ritueel verbranden :frons: wat een stelletje kloothommels
 
of je nou the who of trent bent, instumenten kapot slaan vind ik uberhaupt gewoon erg sneu
 
Ach als je geld genoeg hebt en zolang er nog exemplaren verkrijgbaar zijn maakt het verder niets uit.
Persoonlijk houd ik er niet van om iets kapot te maken, laat staan beschadigen.
Mijn synths staan achter slot en grendel als m'n 4 jarige zoon in de buurt is, die heeft z'n eigen keyboardje, mn oudste zoon (19 jr) mag af en toe bepaalde synths (nee niet de SH-5 en OSCar) bespelen en dan verbaas ik me soms wat hij er uit weet te krijgen.
Zo zie je maar weer dat een andere benadering door de jeugd soms leerzaam is voor de oudere generatie.
 
Back
Top