MFB Megazwerg: iemand ervaringen?

megazwerg is echt uitbreiding op de kraft
je mist dan ook enkele modulatie modules (zoals lfo's ) om echt geschikt te zijn als standalone (zeker voor gebruik als effect back om gebruik te maken van de verschille cv in puts etc) anders gebruik je hem maar juist hetzelfde als een paar pedalen, wat ni echt bedoeling is van het concept
Ja daar heb je misschien wel gelijk in. Ik ben ook benieuwd naar de (bouw- en geluids-) kwaliteit van het ding, de meeste mensen hier zijn niet erg positief over MFB. Van de VCO verwacht ik niet zo veel (sowieso heel erg basic), en als de filter ook nog eens ruk is, dan blijft er niet zo veel over.

Volgens MFB is het idee dat je met de stepsequencer + lag processor een LFO kan maken, en je dus zelf een golfvorm kan verzinnen. Triangle en square gaat wel lukken, sinus wordt lastig, saw is niet mogelijk denk ik? Het is een beetje een andere manier van denken, maar op zich wel grappig.
 
je doet toch ook niets anders dan kopen en verkopen?

Dat verkopen heeft de laatste tijd alleen maar te maken met het feit dat de financiële situatie niet best is. Het liefst had ik alle apparatuur gewoon behouden. Gelukkig komen er van daag een aantal mensen spullen bij me ophalen, dus komt er weer wat geld binnen wat ik meteen op de bank kan zetten, dan wordt het gat in de begroting weer wat minder.

Groeten,

Jos
 
Het is een tijdje geleden....

Maar heeft er ondertussen al iemand op dit forum ervaring met de megazwerg.

Ik ben niet zo thuis in modulaire synths - ok halfmodulair.

Ik vroeg me af of je bv je audio kan feebacken (osc feedback?) of dat je bevoorbeeld een distortion tussen de VCO en de VCF kan patchen... enz.

Ik moet zeggen dat ik na het zien van één van de enige 4 online demo's best wel onder de indruk en gecharmeerd ben door zijn klank. Het zweeft zo wat rond de sound die Korg had met zijn analoge synths... MS10 - poly800... soms wat xoxbox-achtig.
 
Back
Top