Ps 3200

Er zitten natuurlijk wel 48 vca's en 96 env generators.
Dat vergt werk als er gecalibreerd moet worden.
Maar MarcMarc is idioot duur en beweerd ook taxateur te zijn.
 
denk dat de 3200 nog wel eens duurder zou kunnen zijn ( klinkt misschien absurd , maar 6000-7000 euro lijkt me niet onhaalbaar ) .
vraag me inderdaad af hoeveel uur iemand werkt voor 1500 euro . ? 1 werkweek. d'r is nogal wat soldeerwerk in natuurlijk
marcmarc, waar zit ie ergens?
is dat dezelfde die st marc genoemd wordt ?
 
Volgens mij in A'dam.
Taxseerd synths naar believen van de eigenaar, wat dus inhoud dat de eigenaar de hoogte bepaald en niet de taxateur.
Dus fraude, hoe bepaal je nou de waarde van een oude synth.
Koop je er één voor veel en hij wordt gestolen, moet je nog maar zien of je de verzekeringmaatschappij zo ver zien te krijgen om je je aankoop bedrag terug te laten betalen.
Weinig kans.
 
:maffia:
 
Volgens mij in A'dam.
Taxseerd synths naar believen van de eigenaar, wat dus inhoud dat de eigenaar de hoogte bepaald en niet de taxateur.
Dus fraude, hoe bepaal je nou de waarde van een oude synth.
Koop je er één voor veel en hij wordt gestolen, moet je nog maar zien of je de verzekeringmaatschappij zo ver zien te krijgen om je je aankoop bedrag terug te laten betalen.
Weinig kans.

hoe weet jij dit weer dan ...dat die marc marc zo een manier werktt
:halleluja



een korg lambdsa heeft een soort gelijk structuurtje van binne gedeelde env / vco voor de poly fone
http://www.vintagesynth.com/korg/lambda.php
volgens monopoly met een resonater filters modules erachter ..is dit de cheapest way into copy ps sounds
:doei:
 
denk dat de 3200 nog wel eens duurder zou kunnen zijn ( klinkt misschien absurd , maar 6000-7000 euro lijkt me niet onhaalbaar ) .
vraag me inderdaad af hoeveel uur iemand werkt voor 1500 euro . ? 1 werkweek. d'r is nogal wat soldeerwerk in natuurlijk
marcmarc, waar zit ie ergens?
is dat dezelfde die st marc genoemd wordt ?

Beste Sunny en forumleden,

Een 'beetje' late reactie wellicht ;-)
Sunny, je hebt gelijk aangaande de prijs die een PS3100 of 3200 kan doen op de markt.
Voor wat betreft de reparatie en servicekosten van deze die ik gedaan heb:
Daar was wel heel veel mee mis en ook alle deler-chips waren vervangen door SMD
replacement chip-boards.
Hoeveel werkt deze iemand dan wel voor 1500,-?
Dat was niet het bedrag voor het werk. Ook alle onderdelen waren daar bij.
Ik heb het eens nagekeken wat dit ding me per uur heeft opgeleverd en hoewel ik me niet verplicht voel om dit te melden: 22,29 EU excl BTW per uur :-)
Ik hoop dat op deze draad de discussie over mijn zogenaamde belachelijke prijzen uit de wereld is geholpen.

Wat betreft het taxeren voor verzekering: dat ik dat naar believe van de klant dat zou doen volgens een ander forumlid: onzin!

Met vriendelijke groet,

Marc
 
beste marc,
inmiddels al geheel overtuigd van u goede bedoelingen hoor, al geruime tijd .
gelukkig betreft het hier een oude post, uit de reeks jeugdzonde zogezegd.
korte opmerking toch nog: 22,29 ex is niet veel/ te weinig voor de betere vakman, wilde ik toch even kwijt.
de loodgieter komt er niet voor
vr. gr. leo
 
beste marc,
inmiddels al geheel overtuigd van u goede bedoelingen hoor, al geruime tijd .
gelukkig betreft het hier een oude post, uit de reeks jeugdzonde zogezegd.
korte opmerking toch nog: 22,29 ex is niet veel/ te weinig voor de betere vakman, wilde ik toch even kwijt.
de loodgieter komt er niet voor
vr. gr. leo

Beste Sunny,

Ik weet dat jij het in de diversie discussies voor me opgenomen hebt.
Toch vond ik het belangrijk voor de andere leden om alsnog op te reageren.
Ik wist overigens niets van deze draad (noch andere draden totdat de draad over de stijgende prijzen voorbij kwam en ik getipt werd.

Het is waar dat voor genoemde uurprijs de loodgieter niet komt maar, die prijs is niet de uitgangsprijs. Die is namelijk 45,-. Trouwens loodgieter zijn is toch een betrekkelijk zielig beroep. Dat verdiend dus wel wat compensatie.

Soms zit er zoveel tegen in een project of moet er veel aanvullende studie of voorbereindend werk gedaan worden dat ik coulant ben in wat ik reken. Het moet tenslotte wel haalbaar blijven EN het is ook leuk om bepaalde werken als studie te zien.

Als ik voor ieder uur dat ik aan iets werk de uurprijs van een loodgieter had gekregen, dan zou ik kunnen gaan rentenieren ;-) Zo zit de markt niet in elkaar. Ik heb overigens weleens 999,- p/u gerekend maar dat betrof een 2 minuten werkje en meer dan 3 digits pastte niet in het spreadsheetveld voor de uurprijs :-)

Met vriendelijke groet,

Marc
 
Wat betreft het taxeren voor verzekering: dat ik dat naar believe van de klant dat zou doen volgens een ander forumlid: onzin!

Beste Marc,

Ik twijfel niet aan jouw INTEGRITEIT, het is echter wel zo dat jij (als ik me niet vergis) voor Joep Pennings (SYNTHS and STUFF) taxaties doet waarbij ik me afvraag hoe je bij die bedragen komt!
Neem nou een (mijn) OSCar synth, die worden op ebay tussen de 1400 en 6000 dollar aangeboden, maar wat is nou de reële dagwaarde van dat ding en hoe kom je dan bij dat bedrag.
Als jij een taxatie doet en er een certificaat voor afgeeft zou de verzekeringmaatschappij dat bedrag dan ook daadwerkelijk uitbetalen bij diefstal.
Geef daar maar eens antwoord op!
Verder heb ik niets tegen je, integendeel ik bewonder je kwaliteiten en zou willen dat ik die gave ook had om mijn eigen spullen te kunnen repareren.
 
Beste Marc,

Ik twijfel niet aan jouw INTEGRITEIT, het is echter wel zo dat jij (als ik me niet vergis) voor Joep Pennings (SYNTHS and STUFF) taxaties doet waarbij ik me afvraag hoe je bij die bedragen komt!
Neem nou een (mijn) OSCar synth, die worden op ebay tussen de 1400 en 6000 dollar aangeboden, maar wat is nou de reële dagwaarde van dat ding en hoe kom je dan bij dat bedrag.
Als jij een taxatie doet en er een certificaat voor afgeeft zou de verzekeringmaatschappij dat bedrag dan ook daadwerkelijk uitbetalen bij diefstal.
Geef daar maar eens antwoord op!
Verder heb ik niets tegen je, integendeel ik bewonder je kwaliteiten en zou willen dat ik die gave ook had om mijn eigen spullen te kunnen repareren.

Beste Analogica en forumleden,

Hoe ik aan de bedragen kom die vermeld staan in mijn certificaten is al eens in een andere draad door
mij uitvoering beschreven. Of men daar het mee eens is of niet is natuurlijk een andere zaak.

Ik heb geprobeerd die draad te vinden maar, ik ben duidelijk de draad kwijt.

Ik wil nadrukkelijk stellen dat ik niet zomaar certificaten uitschrijf. Ook niet voor SYNTHS and STUFF!
Ik schrijf de certificaten enkel uit voor de synth ‘s die ik zelf onder handen heb mogen nemen in een volledige checkup, service en reparatie. Dat SYNTHS and STUFF een regulaire klant van mij is een feit
en daardoor verschijnen die certificaten van mij onder zijn bedrijfsvoering. Dat is echter wat anders dan dat ik speciaal op verzoek die certificaten zou uitschrijven. Dat doe ik voor niemand.
Als ik een certificaat uitschrijf, dan sta ik voor een levenslange garantie voor het werk
dat ik heb verricht. Hopelijk ga ik nog dertig jaar mee. Ik vind 3 maanden garantie, zoals vaak het geval, ronduit zielig. Mijn werk staat voor 30 jaar en als het onverhoopt niet zo zou zijn, dan los ik
het op volgens de principes van coulance.

Aangaande het verzekeren van een vintage synth anders dan de nominale dagwaarde bestaat er een aanvulling op de inboedelverzekering die doorgaans als "Kostbaarhedenverzekering" te boek staat.
Natuurlijk is het zo dat er met de verzekeraar overeenstemming moet zijn. Mijn certificaat - of je het er mee eens bent of niet - geeft een mening weer die daarbij helpt. Wat het waard is voor
een verzekeraar is niet aan mij. Is dat dan een wassen neus? Nee! de synth ‘s die ik onder mijn handen
heb gehad en daar een verzekeringswaarde aan heb gehangen worden verhandeld voor bijna die waarde.
Dit is een kwestie van reputatie waar ikzelf niet eens actief bij betrokken ben. Dit zijn zo van die
dingen die een eigen leven gaan leiden op het wereldwijde internet.

Jongens, ik zeg sorry! Ik kan het ook niet helpen dat ik gewild ben, anders dan gewoon te proberen
maximaal te gaan bij de projecten die ik aanneem.

Met vriendelijke groet,

Marc
 
je bent de draad helemaal niet kwijt, wel je kalender

ow,en certificaties of andere geschreven overeenkomsten maakt geen reet uit wat gelden enkel bij wet als ze registreerd zijn bij een notaris ,buiten dat geld de algemene wetten voor alle aankopen/garanties op goederen in het desbetreffend land/unie
 
je bent de draad helemaal niet kwijt, wel je kalender

ow,en certificaties of andere geschreven overeenkomsten maakt geen reet uit wat gelden enkel bij wet als ze registreerd zijn bij een notaris ,buiten dat geld de algemene wetten voor alle aankopen/garanties op goederen in het desbetreffend land/unie


Beste Egres,

Op mijn leeftijd tellen een paar jaartjes niet meer ;-)

Muziekinstrumenten - ook vintage electronische - worden door veel verzekeraars wel
degelijk als object gezien voor een kostbareheden verzekering. Hierbinnen geldt
o.a. het begrip als 'verzekering tegen vervangingswaarde' een grote rol.
Natuurlijk zal de verzekeraar beoordelen of de waarde waarvoor je het
wilt verzekeren reeel is.
Een vergaande gerenoveerde PS3200 verzekeren voor 5000,- EU is zo gek nog niet.
Moet je dat natuurlijk wel degelijk kunnen motiveren.

Met vriendelijke groet,

Marc

P.S.
Dit mag dan wel een oude draad zijn maar, jij en anderen lezen 'm blijkbaar nog steeds :-)
 
P.S.
Dit mag dan wel een oude draad zijn maar, jij en anderen lezen 'm blijkbaar nog steeds :-)

nou, eigenlijk alleen omdat er steeds opnieuw een nieuw bericht op wordt geplaatst.
zou me niet te druk maken over de nederlandse reactiestijl.
kwaliteit bewijst zichzelf.
 
Beste Egres,

....nog steeds :-)

ik zal het anders formuleren,want je wijkt af.


je bent niet bij wet verbonden de levenslange garantie die je geeft voor de herstelling van een toestel of wat dan ook na te komen,het is een xtra (verkoops) service (argument),tenzij het certificaat reregistreerd is bij notaris dan ben je wel verplicht.

Het is belangrijk dat de klanten dit weten.

heeft niks met verzekering te maken,

Een goed voorbeeld is het materiaal van facom,levenslange garantie, als de verkoper vind dat je een stinkende kop hebt kan hij omruil weigeren.
 
ik zal het anders formuleren,want je wijkt af.


je bent niet bij wet verbonden de levenslange garantie die je geeft voor de herstelling van een toestel of wat dan ook na te komen,het is een xtra (verkoops) service (argument),tenzij het certificaat reregistreerd is bij notaris dan ben je wel verplicht.

Het is belangrijk dat de klanten dit weten.

heeft niks met verzekering te maken,

Een goed voorbeeld is het materiaal van facom,levenslange garantie, als de verkoper vind dat je een stinkende kop hebt kan hij omruil weigeren.

Beste Egres,

Oh zo. Dat had ik dan niet zo begrepen in jouw stuk.

Ik heb er echter geen enkel probleem mee om ''levenslange' garantie te geven op mijn werk en de door mij gebruikte componenten. Ik bedoel hier wel MIJN leven. Ik voorzie
niet dat ik de goede componenten ga overleven :?. Maar, 3 maanden garantie, zoals ik vaak zie, vind ik persoonlijk een zwaktebod. Bij mij gelden Gentlemens Agreement en een coulance-regeling. Die lopen niet via notarissen maar via het in mijn ogen uitstekende mechanisme van (online) reputatiebewaking en 'mond op mond'.

OK, ik begrijp nu wat je bedoelde. Vergeef me mijn afwijking ;)

Met vriendelijke groet,

Marc
 
nou, eigenlijk alleen omdat er steeds opnieuw een nieuw bericht op wordt geplaatst.
zou me niet te druk maken over de nederlandse reactiestijl.
kwaliteit bewijst zichzelf.


Beste Sunny,

Wat ben jij een zonnetje geworden zeg! Mijn complimenten! Ik ga zeker zodadelijk naar
de complimentendraad om dat nog eens te benadrukken --> leuke draad overigens.

Met vriendelijke groet,

Marc

P.S.

Let's keep on trukin'
 
De veel geziene 3 maand garantie is idd nul..

Super dat je achter je service en klanten staat,zo moet het zijn,reputatie,daar gaat het om idd.
 
Back
Top