mellotron

Wat was de vraagprijs? De advertentie is inmiddels verwijderd.

Stephen
 
Da´s best redelijk. Hoeveel tapesets zaten erbij, en welke? Oude (originele) of nieuwe? Londen of Birmingham?

Gefeliciteerd ermee!

STephen
 
Er is best wat werk aan. Tapes zijn versleten, dus moeten vervangen worden, maar de sound is nu al instant kippenvel. Aan deze prijs zie je ze niet vaak te koop. En met minder dan 2000 exemplaren geproduceerd is dat ook logisch.
 
Veel succes met de restauratie! Hij heeft iets van een dinosaurus, maar dat zijn ook leuke beesten. Heel veel plezier en kippenvel ermee!
 
[...] Volgens mij is het een prachtinstrument.


Qua geluid zeker wel. Maar ik heb dankzij Klaus Hofmann-Hoock in de loop der jaren zo´n Mellotron of veertig mogen bespelen, en het is een hele klus om het/hem weer goed te laten klinken na zo´n veertig jaar. Vooral de tapesets zijn vaak in verschrikkelijke staat, en er dan nieuwe bijkopen... daar loopt aardig wat op. Ik denk vandaag is het een instrument voor de enthousiaste liefhebber die dolgraag de moeite wil nemen om het weer te herstellen. Maar de klank doet me nog steeds kippenvel.

Is het eigenlijk "de" of "het" Mellotron in het Nederlands...? "De" Magnetron, dus ook "de" Mellotron?

Stephen
 
Je zegt toch ook geen het banaan.
 
Ik opteer voor de Mellotron.
Maar ik opteer ook voor "de zout" en daar is half Nederland het geloof ik niet mee eens.
 
Ik had er nog nooit één kunnen bespelen voordat ik deze heb gekocht en het valt me op dat het eigenlijk best een robuust instrument is. Ik verwachtte een delicaat ontwerp, maar dat blijkt best mee te vallen. Iedereen lijkt te verwijzen naar KLaus Hoffman-Hoock voor herstellingen; wat doet die man dan beter dan zeg maar Streetly? Of is het gewoon een stuk goedkoper, aangezien je de transportkosten naar de UK uitspaart?
 
Ik had er nog nooit één kunnen bespelen voordat ik deze heb gekocht en het valt me op dat het eigenlijk best een robuust instrument is. Ik verwachtte een delicaat ontwerp, maar dat blijkt best mee te vallen. Iedereen lijkt te verwijzen naar KLaus Hoffman-Hoock voor herstellingen; wat doet die man dan beter dan zeg maar Streetly? Of is het gewoon een stuk goedkoper, aangezien je de transportkosten naar de UK uitspaart?

Ik heb mijn tapes bij Streetly gekocht. Ook hebben ze daar de opnamekoppen opnieuw uitgelijnd en heb ik wat reserve ondedelen gekocht. Het enige dat nu nog vervangen moet worden zijn de rubberen wieltjes onder de toetsen. Dan is hij weer helemaal de oude.

Maar ik kan me voorstellen dat wanneer je je complete Mellotron moet versturen je hem beter zelf naar Duitsland kan brengen.
 
Back
Top