Dedicated Altiverb PC?

Jayce

Niet-Betalend Lid
Lid sinds
5 december 2004
Berichten
338
Ik was wat aan het lezen over (hardware) reverbs, en vroeg mij af of mensen ervaring hebben met het gebruik van convolution plugin's / software zoals Altiverb voor externe signalen. Mijn idee was om een dedicated pc als fx apparaat op een analoge mixer te gebruiken.


Goede geluidskaart/interface met 2 kanalen in en uit lage latency, wellicht een cpu vriendelijke VST host.
Iemand hier ervaring mee?

Als ik de requirements bekijk, lijkt het me dat je dit tegenwoordig voor weinig geld moet kunnen halen (redelijke pc bedoel ik).
Het enige waar ik mij zorgen over maak is de latency van een geluidskaart.


Heeft iemand hier ervaring mee?

(ooit wel gelezen over iets dergelijks hier op het forum, maar kan het niet terugvinden)
 
Een vriend van mij draait altiverb op een losse pc, met een losse geluidskaart. Hij heeft hiervoor gekozen omdat hij op dxd niveau draait.
 
Een vriend van mij draait altiverb op een losse pc, met een losse geluidskaart. Hij heeft hiervoor gekozen omdat hij op dxd niveau draait.

Ik neem aan dat dit dus naar behoren werkt? Weet je toevallig welke kaart hij erbij gebruikt?



(slightly off topic) Met DXD bedoel je dit dus? Ik had er nog nooit van gehoord, maar zeer indrukwekkend! Toch wel een beetje jammer dat Altiverb dan weer tot 96 kHz beperkt is.
 
Ik heb niet verder gekeken dan mijn neus lang is, maar ik denk dat zo'n DXD converter ook aardig aan de prijs is. Als je weet dat de bekendere (semi-pro en pro) geluidskaarten toch niet verder gaan dan 24-bit/192kHz.
Dan is full-DXD toch echt heel pro en high-end.


Ik ben ook niet van plan DXD te gaan hoor :D dat is zo high-end mierenneuken, daar zal ik nooit van mijn leven aan toe komen.
Je hoeft natuurlijk niet perse een geluidskaart in de Altiverb box te zetten, en in plaats daarvan de audio overnetwerk terug te sturen naar je host.

Kan met bijvoorbeeld:
http://www.audioimpressions.com/products/audioport-universal/

of

http://vsl.co.at/en/211/1343/1347/336.vsl
Hoewel ik het interessante software vind, snap ik niet helemaal wat je bedoelt denk ik. Sowieso moet mijn geluid van de mixer Altiverb in.. dus daar is iig al een geluidskaart voor nodig, maar volgens mij bedoel je dat het vervolgens niet per se terug naar de mixer hoeft?
 
Hoewel ik het interessante software vind, snap ik niet helemaal wat je bedoelt denk ik. Sowieso moet mijn geluid van de mixer Altiverb in.. dus daar is iig al een geluidskaart voor nodig, maar volgens mij bedoel je dat het vervolgens niet per se terug naar de mixer hoeft?

Sorry, ja. Voelde me niet goed vandaag, en had het gedeelte
over je mixer niet doorgelezen/doorgedacht :gaap:.
Om een dedicated PC met Altiverb aan je mixer aan te sluiten
zal er inderdaad een geluidskaart in/aan die PC moeten.

Je zal inderdaad moeten oppassen met latency, anders gaat
je reverb rare dingen doen met je tracks. Als je signaal vertraagd
terugkomt naar de mixer zijn er altijd frekwenties die beinvloed
worden... vooral met geluiden die een lange sustain hebben.
Ik denk dat je voor echte low-latency kaarten toch al gauw aan
Lynx of zowiets moet denken.

Mvg.

CoolRunning
 
@CoolRunning, geeft niks had zelf ook al een biertje op dus begon te twijfelen aan mijn lees/denk vermogen ;)

Ik zie dat een redelijk goedkope kaart als de ESI Juli@ een totale ASIO latency (in +output) van 4.4 ms heeft. Volgens mij is dat wel te doen (Niet dat deze kaart mijn eerste keus zou zijn). Reverbs hebben vaak zelf ook een pre-delay natuurlijk! ;)

(bron, uitgebreide test trouwens)
 
Back
Top