mac pro troubles

j.baars

vintage eigenheimer
Lid sinds
22 februari 2005
Berichten
12.349
Locatie
bij de oranje ster recht-door de galaxy, linksaf,e
ok, even een voorgeschiedenins...

dualcore macpro 10 gig mem,, intel
begonnen met os10.4?? een externe tc firewire 8 kanaals geluidskaart en de tc firewire powercore.
dit alles met logic 8, of 7, daar wil ik vanaf zijn..
anyways, dat werkte, soms traag, maar het ging.

toen kwam de upgrade, uitgevoerd door de experts van een maccentre
naar snowleppard en logic9

nog nooit zo´n bak ellende bij mekaar meegemaakt, het ging steeds slechter werken, de extra monitor werkte vaak niet, en af en toe kon het ding z´n opstartschijf niet vinden.

ok, we moeten toch doorwerken, goeie raad is duur enzovoort ect. ect...

niieuwe macpro, octacore, alle toeters en bellers erop en eraan.
dat werkt dus helemaal niet, beide tc kaarten werken niet..

ondertussen al wel 3 jaar ergenis en ik dacht iets van 10.000 lichter.

heeft er iemand een werkende , de nieuwste macpro werkend?

en zo ja, wat hangt er als geluidskaart aan?

we willen graag doorgaan met de projecten, ligt nu al weer een paar weken stil.

:mega:
 
Misschien de hele zooi eraf en opnieuw installeren?
In het begin had ik wat last met de upgrade.
Ik heb een Yamaha 01x eraan hangen die ook gelijk dienst doet als geluidskaart
 
Misschien de hele zooi eraf en opnieuw installeren?
In het begin had ik wat last met de upgrade.
Ik heb een Yamaha 01x eraan hangen die ook gelijk dienst doet als geluidskaart


dat is natuurlijk al tientallen keren gedaan.

ik hoef alleenmaar te weten wat wel werkt met een nieuwe macpro, de rest zoeken ze daar ( maccenter)maar uit..

:koffie:
 
volgens mij heeft de subgroover een poos geleden een MP gekocht, en na wat tweaken werkte het prima.
 
het gaat om deze,,..

Processor Met twee Intel Xeon “Westmere”-processors beschik je over twaalf processorcores voor het summum aan kracht en prestaties.

Meer informatie De quad-core en 6-core Intel Xeon-processors in de dual-processor Mac Pro zijn gebaseerd op de allernieuwste Intel Core “Westmere”-architectuur, en bevatten onder meer het volgende:

  • 12 MB aan volledig gedeelde L3-cache per processor, waarmee de prestaties worden verbeterd doordat de gegevens en instructies in een snel toegankelijk cachegeheugen worden bewaard dat voor al de processorcores beschikbaar is.
  • Een geïntegreerde geheugencontroller, die de toegang tot gegevens die in het geheugen zijn opgeslagen, sneller maakt, doordat de geheugenbandbreedte aanzienlijk wordt vergroot en de geheugenlatentie kan afnemen.
  • Turbo Boost, een dynamische prestatietechnologie waarmee de gebruikte cores automatisch worden versneld wanneer andere cores niet nodig zijn.
  • Met de Hyper-Threading-technologie kunnen op elke processorcore twee threads gelijktijdig worden uitgevoerd, zodat er acht of twaalf virtuele cores beschikbaar zijn voor nog betere prestaties.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
en tweaken , daar worden ze bij het maccenter dik voor betaald.

ik wil in deze situatie alleen maar mijn synth inpluggen en spelen, en niets met de HW te maken hebben.

maar ja, de handel ligt nu al weer 6 weken stil, dus een steuntje in de rug bij de mannen van Mac met betrekking tot de keuze van een geluidskaart die dan wel goed werkt, lijkt mij hier op z,n plaats.

tijd voor een :koffie:
 
Misschien eens contact zoeken met Maarten's Sound&Vision (hoewel je er waarschijnlijk geen klant bent). Bij een klant van mij met een macpro hebben ze alles geïnstalleerd, ingericht en aangesloten. Hij heeft andere hardware en software (MOTU 424 PCI kaarten en Cubase 5) op de nieuwste Mac OS, maar geen problemen. Achter zijn MOTU 424's heeft hij dacht ik 2x MOTU 2408 en een MOTU 8x8 MIDI interface (USB).
Mijns inziens gaat pro-audio net een stapje te ver voor zo'n mac service center.
 
dat is wel een goeie tip, waarschijnlijk hebben ze er daar meer kaas van gegeten.

ik heb ook wel overwogen om het zelf te gaan doen, maar daar hebbik geen zin in.
klooien met computers heb ik zoondertussen een pleurishekel aan.
hoewel ik vanaf het allereerste prille begin alle HW met bijbehorende SW zo ongeveer wel aan de praat heb gekregen, is het niet mijn hobbie.

maar voor nu in ieder geval, wat werkt wel??

:koffie:
 
Metric, Apogee, Motu, zouden alledrie probleemloos moeten werken.
 
dit probleem heb ik ook gehad :(

heb een mac pro 2 x core 2 duo.
3 gig intern...
Tc Konnekt 24 d soundcard..
en een PCI-Express Powercore kaart.

Met Snow Leopard en Logic 9 alleen maar ellende... (werkt niet zoals het hoort)
ben weer terug naar leopard 10.5.6 (dit werkt al veel beter)
met de powercore heb ik verschillende drivers geprobeerd... en er is er 1 die goed werkt (zal vanvond effe kijke welke versie... met de andere versie zag ie sommige plugins niet en werkte het traag...
en dit is het zelfde met de geluidskaart... zal ook effe kijken welke versie...
nu draai ik logic 8 en 9 naast elkaar.

met logic 8 heb ik geen elende meer... logic 9 nog niet zo uitgebreid getest.
 
bij ons kreeg het ding het zelfs voor mekaar on volledig te crashen op het starten van een song....

ik heb af en toe overwogen om dan maar mijnwerker te worden, die hebben niets met computers..

op zich waren wel wel tevreden over logic9, als het werkte dan..

:koffie:
 
Metric, Apogee, Motu, zouden alledrie probleemloos moeten werken.

dat dacht ik ook, maar welke?

ik geloof zo ondertussen ook niet meer wat fabrikanten op hun website beloven.

:koffie:
 
jullie hebben in elk geval allebei TC spul. lijkt me geen toeval.
 
jullie hebben in elk geval allebei TC spul. lijkt me geen toeval.


nee, das geen toeval, ik dach dat het www. vol staat met dit soort problemen.

:koffie:
 
Ik heb zelf een Metric Halo 2882 DSP+, wel op een iMac maar het is zeldzaam stabiel. Op Snow 10.6.4 en Logic 9. Voor Apogee is de Ensemble een prachtig stabiele kaart. Beide zijn Mac-only wat me wel enigszins een garantie lijkt dat het moet werken.

RME draait hier ook goed(Fireface800 en 400) maar dat zou ik wel vooraf uitproberen.
 
ik heb een mac pro dual quad en nooit problemen gehad ook niet bij het upgraden naar snow en logic 9. appogee draait prima en alle software ook (alles legaal)

heb alles zelf geïnstalleerd maar wel eerst afgewacht hoe andere mensen het hebben ervaren, er zijn zat forums, twitters etc etc waar je de laatste bugs en updates kan volgen.
 
heb je misschien niks an, maar met pruttools 8 HD2 werkt den octacore hiero als een malle

ik heb met een quadcore wel wat rare fratsen met protools en sommige plugs gek genoeg
 
nu heb ik zo links en rechts vernomen dat de firewire if op pro macs ook niet helemaal je van het is.


is het verstandig daarmee door te gaan?
of misschien eerder een interne kaart (PCI-E ?) rme oid?


:koffie:
 
Als ik een Mac zou hebben, zou ik voor een MOTU 24I/O gaan. Die heb je ook met PCI-e.
http://www.thomann.de/de/motu_24io_mit_424_pciexpress.htm
Dan heb je heel veel aansluitingen voor een in verhouding beperkt budget.

Maar dat ik omdat ik met heel veel analoge I/O werk, jij hebt misschien behoefte aan minder in-/outputs analoog (en meer digitaal)?
 
zoals ik al zij,, heb ik een Konnekt 24d Firewire soundcard..
en tot nu toe.. Naar terug gegaan naar leopard 10.5.6 en de juiste drivers draait alles erg stabiel...

en zoals ik heb gehoord zijn de soundcards van Tc van hele goeie kwaliteit.. alleen waren ze kwa drivers vergeleken met RME nog niet zo ver :(

als je voor de rest een top soundcard wil hebben met goeie support en stabieliteit van drivers wil hebben ... RME fireface
 
Back
Top