A4000 cdroms

HanzZ

Stamgast
Lid sinds
29 december 2001
Berichten
354
Locatie
Amsterdam
Hallo allemaal,

Ik heb een a4000 gekocht en daar kreeg ik een hele stapel CDRoms bij. In mijn A4000 zit geen CDRom speler. Heb ik dan nog wel wat aan die CD's? Ik snap er erg weinig van moet ik zeggen. Als ik een aantal van die bestanden op een diskette zet en ze op die manier importeer gebeurt er niets...

Ik zit met m'n handen in het haar en uit de handleiding wordt ik niet wijzer.

-- HanzZ
 
Maar je hebt wel een SCSI ingang op he a4000.

dus die hang je aan je computer (met SCSI aansluiting) of een externe cd speler (met weer die SCSI ppoort) en gaan met die banaan eeeh samples.

en ff offtopic: die op die cd's staan erug goede samples.
 
Die bestanden kunnen ook niet van een flop worden gelezen, je sampler aansluiten via SCSI is echt de beste oplossing ook omdat je dan je harddisk of zips via het progje Disky kan backuppen. Met dit progje kan je zelfs je eigen yamaha cd's branden
Ik heb het gebruik van floppy's bij mijn a4000 afgezworen omdat ik van de 10 floppy's die ik gebruikt heb er 9 binnen 2 of 3 keer laden verneukt heb, niet echt betrouwbaar dus
 
dank aan allen voor de snelle reacties,

Tja SCSI dus. Dat zit dus niet op m'n PC.... ik zou er eentje kunnen kopen maar dan moet ik ff wachten op het schip met geld vrees ik... en die schepen zijn doorgaans net zo traag als die schildpad waar jullie het over hadden :)

-- HanzZ
 
Dat valt inderdaad nog wel te overwegen...

Trouwens mijn ervaring met diskettes is inderdaad ook niet al te best. Na een paar keer zijn ze inderdaad verknoeid... lekker handig...

-- HanzZ
 
Diskette's op Akai

Diskette's op Akai

Diskettes werken bij AKAI nou ook niet echt ontzettend lekker. Voordat ik een Mac had (ouw beest.. maar toch), probeerde ik wel eens met Akaidisk samples over te zetten..

Dat is echt een grote berg diepe ellende. Net als MESA op de PC overigens. Millennium schijnt al veel beter te zijn.. maar dat heb ik nooit kunnen vinden.. *snif*

MESA op de Mac werkt echter als een zonnetje.. dus daar doe ik 't voorlopig maar mee.
 
gewoon een 2ehands scsi cd-rom vinden....heb ik ook gedaan, hoeft niet echt veel te kosten en wel zo handig

Olaf
 
Back
Top