MOTU 828 MK3 als ad/da converter

bambamstudio

Certified MoogPro
Lid sinds
15 september 2001
Berichten
8.914
Locatie
Eindhoven
Vraag/probleem:

Ik heb een nieuwe Steinbrg MR816CSX audio interface. Ik wil mijn MOTU 828MK3 als ad/da converter gebruiken voor mijn hardware effecten.

Ik heb:

De 828 via adat aan de 816 aangesloten (i/o)

Ik heb mijn hardware fx via de analoge in/uit gangen aan de 828 aangesloten

Ik krijg GEEN analoog signaal binnen op de 828. Ik heb al van alles geprobeerd, maar krijg het niet geconfigureerd. Ik neem aan dat, als er een signaal binnen komt bij de 828 je de vu meters moet zien uitslaan. Dat is al niet het geval. De manual biedt voor mij geen uitkomst.

Dus de vraag: hoe kan ik (zonder dan de 828 aangesloten zit op de computer) een routing maken van de analoge kanalen naar de adat A uit?

Iemand ervaring?
 
volgens mij kan dat doorrouten niet echt, het enige wat je wel kan doen is alle inkomende analoge en digitale signalen routen naar 2 ADAT poorten. Om dit te doen dien je de masteroutput (de main) te zetten op bijvoorbeeld ADAT A1 en A2. Vanaf dat moment zijn adat a1 en a2 dus je master outs. De mixing van de afzonderlijke kanalen zul je dan moeten doen via cue fx of via de knopjes op het frontpaneel

Niet echt wat je wilt denk ik, maar verder dan dat gaat het voor zover ik weet niet.

dat je niets hoort is raar, ook zonder computer zouden de meters uit moeten slaan. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je de kanalen op mute hebt staan. Default uit de fabriek stond bij mij in ieder geval alles op mute. Moest ik even zelf uitzetten om het aan de praat te kriigen.
 
je kan de interfaces niet stacken. in cubase zie je of de MOTU ASIO driver of de Steinberg
je kan hem wel als converter aansluiten maar moet je hem niet via FW aansluiten op de PC
 
maar moet je hem niet via FW aansluiten op de PC
dat doet die ook niet, zie zijn eerste post. Hij heeft hem via adat aangesloten op zijn andere interface. Ik vind het wel een goeie vraag, ik zou dat ook wel willen weten of dat op 1 of andere manier kan, maar voor zover ik weet is de main outs naar 2 adat poorten de enige mogelijkheid in de hardware zelf.
 
je kan de interfaces niet stacken. in cubase zie je of de MOTU ASIO driver of de Steinberg
je kan hem wel als converter aansluiten maar moet je hem niet via FW aansluiten op de PC

Ja zover was ik ook al



volgens mij kan dat doorrouten niet echt, het enige wat je wel kan doen is alle inkomende analoge en digitale signalen routen naar 2 ADAT poorten. Om dit te doen dien je de masteroutput (de main) te zetten op bijvoorbeeld ADAT A1 en A2. Vanaf dat moment zijn adat a1 en a2 dus je master outs. De mixing van de afzonderlijke kanalen zul je dan moeten doen via cue fx of via de knopjes op het frontpaneel

Niet echt wat je wilt denk ik, maar verder dan dat gaat het voor zover ik weet niet.

dat je niets hoort is raar, ook zonder computer zouden de meters uit moeten slaan. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je de kanalen op mute hebt staan. Default uit de fabriek stond bij mij in ieder geval alles op mute. Moest ik even zelf uitzetten om het aan de praat te kriigen.

Ik heb de 828mk3 al een tijdje, dacht ook dat je op deze manier kon routen, maar niets is minder waar. Denk dat ik een 2e MR816 bij koop :)
 
Ik heb de 828mk3 al een tijdje, dacht ook dat je op deze manier kon routen, maar niets is minder waar
ja dat zou ik zelf ook wel verwachten, het kan ook wel, maar dan alleen via de daw in je computer. Dat is een beetje suf, je zou toch mogen verwachten dat het intern in het apparaat ook wel geschakeld zou kunnen worden. Maar ze hebben maar 1 bus channel die je kan routen naar een uitgang, dus dat wil gewoon niet. Best jammer, voor de rest is het wel een mooie interface.
 
Klopt, zeker een mooie interface. Ik heb de MR816CSX nu ook ivm met beta testen voor Cubase en andere Steinberg producten, dus hoopte ik een mooie ad/da converter bij te hebben in de vorm van de 828mk3, want idd, met die interface is helemaal niets mis, zeker niet qua sound!
 
het werkt welo. ik heb er zelf ook zo meedgedraaid
enige wat je moet doen is de 828 eenmalig via z'n console configureren met de ADAT1 als main out
en dan map je analoh 1/2/3/4/5/6/7/8 naar ADAT 1/2/3/4/5/6/7/8 dit doe je in CUEMIX en sla je op als profiel
 
klinkt goed raphie, maar hoe doe je dat dan in cuemix? Ik zie nergens de mogelijkheid om een analog 1 port bijvoorbeeld te routen naar de adat 5 port?
 
net nog weer even gekeken in cuemix fx maar ik zie het echt niet, ik snap echt niet hoe je dat dan gedaan hebt raphie, waar moet ik dat dan instellen? ik wil dit dan wel graag gebruiken als dit echt kan.
 
je dient je ADAT poort als main out te selecteren dus kies ADAT als output en zet daar alle input schuiven open
 
ja, alleen is dat dus alleen maar adat 1 en 2, dat is niet hetzelfde als inputs mappen naar specifieke adat poorten, maar je hebt dan gewoon een stereo out over alle poorten naar die 2 adat outputs.
 
ik heb hem zelf al een tijdje niet meer maar zal ff in de PDF handleiding duiken
hij kan gewoon geconfigureerd worden als een MOTU pre-8 (ADAT extender)
 
Back
Top