TR 909 BD repair

Niemand die weet waar de T in de cirkel voor staat? Wss ongelofelijk domme vraag! :engel:


T in cirkel zal wss staan voor Tantaal condensator! cfr C8 in BD schema, door de vorm, polariteit en waarde denk ik dit! *D
Wordt dit in andere schema's nog zo aangegeven, en klopt dit wel? :?


Zal straks beginnen zoeken naar gebroken baantjes, heb al het deel over de gebroken pcb gemeten en daar heb ik op t eerste gezicht niet direct iets abnormaals gevonden! Straks scoop uithalen! :doei:
 
Klein verslag :geslaagd: :

Begonnen bij D7, Pulse komt bnn
Mooiere puls na R21, afgerond, mooiere piek, ENV3, +-15V? (maar scoop doet raar!)
C9 aan aarde, pulse gaat door
Komt toe bij R57, Slope, helling van de pulse wordt aangepast door VR2, TUNE POT
door R26, V naar beneden
R27 aan aarde
Voedingen, +&-15V komen toe op IC12

rest is voor later, weer niet onmiddelijk iets gevonden wat verdacht overkomt!?

Zal nu nog verder eens IC12 checken, en verder baantjes controleren! :okdan:

Nog Tips? :W
 
C polariteit?

C polariteit?

Ok, Ok weinig animo! :)

Heb besloten C9 eens te vervangen, tune wordt door deze C bepaald, cfr thread van Niel z'n 909 en SM verschillende versies!

Ben er net om geweest en zie ...

normaal heb je een polariteit aangeduid staan op een tantaal C, en ik zie het hier niet op staan?
Hoe zit de polariteit van deze C? Blauwe is de orig uit de 909, 2 oranje, 1 X 1uF, hierop staat wel polariteit, en 1 X .33uF met ???

Waar de + staat voor de beide waardes??? zou het meest voor de hand liggend zijn! :?
Dus andere kant aan de aarde? =)

Alvast bedankt voor de hulp! :okdan:

PS zou em graag vnv al terug insolderen, kan dan weer goed of nog slechter slapen! ;)
 

Attachments

  • C polariteit!.jpg
    C polariteit!.jpg
    260,3 KB · Bekeken: 114
het plusje staat gewoon niet duidelijk op die van .33 uF
volgens mij staat er + .33 en is het wat afgesleten (ik heb het niet over de +35V eronder)

ben benieuwd
 
dacht ik ook! Niets ontploft, dus :okdan:

had de C die eruit kwam al eens nagemeten op de multimeter! :D
leek goed, toch maar eens vervangen en ...

nog altijd niet gemaakt! :duivels:

blijven zoeken! Mss nog tips? :koffie:
 
Back
Top