Synth + Midi

mikevercoelen

Piepkuk
Lid sinds
6 april 2010
Berichten
202
Aloa,

Als dit een hele domme vraag is sorry dan heb niet veel ervaring met hardware en aansluitingen met betrekking tot hardware maar mijn vraag is alvolgt.

Omdat ik dus geen muzikale achtergrond heb maar ik wel fatsoenlijk akkoorden en scales wil spelen gebruik ik dus Ableton.

Mijn idee is om een Synthesizer aan te schaffen binnenkort maar mijn vraag is:

Kan je een Synthesizer via via(dunno how) aansluiten op je PC dus via midi, dan stuurd Ableton een signaal naar de Synthesizer met de noten die afgespeeld moeten worden, is dit mogelijk?

Dus:

Ableton -> Chord, Scaler Plugins -> Midi -> Synthesizer
Synthesizer -> Audio Out -> Ableton

Alvast bedankt.
 
Gaat precies zoals je dat zelf zegt, zal je alleen ff een klein USB/midi interfaceje aan moeten schaffen (en een goede geluidskaart is ook niet weg)
 
En welke raad jij aan, graag met goede geluidskaart erin zou wel fijn zijn want die moet ik nog een hebben voor nieuwe monitors die ik ga aanschaffen.
 
een M-audio audioplhile 2496 is een prima kaart.

kun je al krijgen voor minder dan €50
heeft stereo in- en uitgangen en digitaal in en uit. Bovendien het belangrijkste in jou geval, midi in en uit

alleen als je verder wil gaan met hardware dat je met de 2496 niet voldoende hebt.
Dat heb ik nou ook:P ik heb meer ingangen nodig.
 
Ik wil er ook live mee gaan draaien enzo ook studio, en wil wel goed geluid, liefst ook een cue output(of 2), weet niet of dat dan nog een goeie kaart is. Bij bax-shop hebben ze mij een advies gedaan van een kaart van 330 euro, vind ik toch wel prijzig, das toch weer een microkorg xD
 
je moet er trouwens wel op letten als hij full duplex heeft.
Met Full Duplex is de vertraging tussen midi out en de stereo ingang bijna 0ms.(ik dacht iets van 4ms, maar dat is niet hoorbaar:P)

als je dit niet hebt en je neemt live op, dan loopt hetgeen wat je opgenomen hebt een paar tellen achter.
 
Back
Top