Rob Hordijks Benjolin

En nou ziet ie er zo uit:

link
 

Attachments

  • BenjoliWoggleDubba.jpg
    BenjoliWoggleDubba.jpg
    158,5 KB · Bekeken: 87
Ben sinds zaterdag ook trotse eigenaar van een Banjolin.
Nu nog een kastje eromheen bouwen, mooie knoppies erop en wil hem gelijk op een vaste voeding zetten.
nu heb ik over dat laatste een vraagje....
Weet iemand hier of de Banjolin ook op een "gewone' 12 Volt dc voeding werkt en welke pinnnen ik daar voor moet gebruiken ?
Of is die eurorack voeding heel wat anders en moet ik zoiets gaan scoren???

Heb hier namelijk nog een trafotje liggen van 230 naar 12volt gelijk

Bvd
Bassio
 
Sja je hebt zowel +12 als -12 volt nodig. Dit is voor jou het moment om voor modulair te gaan ben ik bang...
 
waar heb jij je voeding van gemaakt falafel kneem aan geen bouw/ koop pakket van doepfert

ofwel ?
kmoet idd ook nog steeds een voeding kopen ,..en rails voor modules ,..kheb nog een rs 32oo clone filtertje liggen en benjolin en ring mod ..
grr
racks voorkast hebk al
 
Zoals echte gebruikers/verslaafden betaamt, trachten de groep groter te maken.

abusers unite
wats de...cheapest way to make ..de +/- voeding
toch dat doepfer setje
dacht zelf aan een ring kern travo
....je moet ook die rails ... en connecters erby kopen ..:z:bekdicht:
 
Ziet er tof uit allemaal zeg. Was ik maar zo handig :(

Ooit zal ik ook eens aan de modular moeten :D
 
De eerste was toch voor niks :D

maar idd wat rond vraagt, wat gebruiken jullie voor voeding ?
cheapest way een doepfer voeding van rond de 50 euro ?

die kost 130 ofso hoor , by mh..dan wel :P
iig; met voeding duhh, en strips & cables [niet meer/niet minder]:D

das de eerste stap..durfniesoo straks zitk hier net as jean en smsms , en meer van die patch cable knakkers , :okdan::doei: aleen te likke baarden over moduletje sus , zoo ....
muziekmaken homaar,....

daarom zwerven der nogsteeds va,tjes en drumachiesn/key synths
:engel:
dit draadje valt onder de "nicolaas 2k "norm ikmoet egt ens wat projectjes gaan afmaken...:Z

@falafel.. mooibezig
wats die buggle ...? delay?
:?:doei:
 
Goedkoopste manier is zelf een voeding maken voor max 10 euro. ;)

Die van MFOS is een goede basis.

dus legs uit dan
bv doepfer format ..
ring kern travo halen by de karwei / ? shop
en dan


10 = al op:D
alle eu rack modules gebruiken zelfde strips /connectorren..dus die zijn te koop a ?
hoort graag:okdan:
 
das de eerste stap..durfniesoo straks zitk hier net as jean en smsms , en meer van die patch cable knakkers....muziekmaken homaar,....
Jean maakt filmpjes.....
Thuis verzamel ik alleen maar en muziek maak ik bij anderen, voor de keren dat ik de deur uit ga :D
 
das de eerste stap..durfniesoo straks zitk hier net as jean en smsms , en meer van die patch cable knakkers , :okdan::doei: aleen te likke baarden over moduletje sus , zoo ....
muziekmaken homaar,....

Jena maakt gewoon muziek hoor.

@falafel.. mooibezig
wats die buggle ...? delay?
:?:doei:

Dank je wel... Die buggle is gewoon een Wogglebug #3, om er wat meer random spul in te gooien. Benjolin is chaos en chaos is niet genoeg! :okdan:

Die cheapste voeding van Doepfer zou het moeten kunnen opbrengen.
Ik heb de laatste keer CGS-66 PCBs ($20 + $5 verzending, koop gewoon wat meer PCBs, leuke hobby) voor gebruikt. reken nog 5 piek voor componenten en 15 piek voor een transformator en je bent er. O ja, de behuizing... Nog een tientje (en best een hoop werk). Eerlijkheidshalve zeg ik erbij dat je ook gereedschap nodig hebt, dus tenzij je meer dan alleen een Benjolin in een kastje wil knutselen is e.e.a. gewoon best duur.

Dit geldt overigens ook voor de MFOS oplossing, al zal die een tientje goedkoper uitvallen.
 
Jean maakt filmpjes.....
Thuis verzamel ik alleen maar en muziek maak ik bij anderen, voor de keren dat ik de deur uit ga :D

moeten we Rons zzzz zorgen gaan maken ,
[kluizenaar zou beloond moeten worden , je maakt geen wegen belasting op / geen rubber bomen vanwege je dikke sloffen onder je humvee, / geen co2/ we willen aleen endless current!
for free , komk me huis niet meer uit ,



jasper wastoch?
of casper "the freindly ..ghost"ach ..laazemaar lullen,........:engel:
 
Jena maakt gewoon muziek hoor.



Dank je wel... Die buggle is gewoon een Wogglebug #3, om er wat meer random spul in te gooien. Benjolin is chaos en chaos is niet genoeg! :okdan:

Die cheapste voeding van Doepfer zou het moeten kunnen opbrengen.
Ik heb de laatste keer CGS-66 PCBs ($20 + $5 verzending, koop gewoon wat meer PCBs, leuke hobby) voor gebruikt. reken nog 5 piek voor componenten en 15 piek voor een transformator en je bent er. O ja, de behuizing... Nog een tientje (en best een hoop werk). Eerlijkheidshalve zeg ik erbij dat je ook gereedschap nodig hebt, dus tenzij je meer dan alleen een Benjolin in een kastje wil knutselen is e.e.a. gewoon best duur.

Dit geldt overigens ook voor de MFOS oplossing, al zal die een tientje goedkoper uitvallen.

veeeeel over zitten piekeren om de mfos te maken ,..en er meer aan te hangen......weersoon idee;-]]
:doei:
 
Ha, Bassio!

Kijk hier eens voor je power supply vraag; http://stevebull.blogspot.com/2009/11/power-supply-for-benjolin-and-zeitgeist.html.
Daar zie je ook de externe power supply (die Mean Well) die Rob zelf gebruikte. Naar z'n eigen zeggen is dat bewezen Afrika-proof.

Ik heb de mijne nu via de eurorack voeding aangesloten, aangezien ik er achter kwam dat er werkelijk geen enkel fatsoenlijk werkend 9v blokje in mijn huis te vinden was. (of ik heb de batterij aansluitingen verkeerd gesoldeerd, het was al laat...)
Maar via de Eurorack werkt 't goed! Hij hangt er natuurlijk wel zielig bij, zo in z'n blootje.

Ik heb zelf nog ergens een Woggle printje liggen dat een vriend voor me heeft gesoldeerd.
Die wou ik samen met de Benjolin in een leuke behuizing stoppen, dat lijkt me een toffe combi.
Enige wat ik niet echt zeker weet of die Woggle (gemaakt voor 5U, dus +/- 15V) het ook wil doen op Euro +/- 12V.
Ik lees dat mensen 'm zelfs werkend kregen op +/-9V, maar heel duidelijk is het niet.
Iemand daar ervaringen mee?
 
Volgens mij wel, dank je voor de hulp!
 
Back
Top