Rob Hordijks Benjolin

CptCRxCK

Ouwe rot
Lid sinds
29 Maart 2004
Berichten
1.568
Locatie
sgravenpolder
Altijd maar gezeur om audiofiles..
Neem nou eens aan dat het goed klinkt en zeer degelijk gebouwd is, net als de Synton Fenix XL :P

Er komt ongefilteerd een lading sub uit de module...
Met het aanwezige (ongefilteerd) VCA op de OSC module is het sub gegarandeerd...
Deze zal op een hoog volume spontaan de krullen uit je haren blazen! :duivels:


Dus Jur is PatatjeMet.... zoiets vermoedde ik na de modularmeeting al :)

Ron jij gaat zeker met Patat Met naar de Benjolin workshop zondag de 11e?
Zelf kan ik door het ontbreken van financien er niet bij zijn :(

Het Youtube filmpje van Jena is gemaakt tijdens de muff-modularmeeting, waar Rob zijn modules heeft gedemonstreerd. Helaas was na de ingelaste rookpauze, en een door mij Nederlands zeer groen gedraaide groot shaggie, Rob niet meer in staat om de matrix mixer uitgebreid toe te lichten :dubbel:

De Benjolin is zeker een aanrader. Tis een apart bakkie met een heel mooi warm geluid en een volledige modulaire monosynth.....
van ontiegelijke noise tot hele dikke warme ronde bassen...
Deze zal het Nederlandse fabrikaat gehalte in mn studio verder doen toenemen.

Je begint de workshop met een lege printplaat en deze ga je in gaandeweg 6 uur stapsgewijs opbouwen/doormeten/testen. Je zal na afloop van de workshop met een volledig werkende Benjolin pcb naar huis gaan. Een frontplaat, behuizing, knoppen, in- en outputs voor de Benjolin zijn niet in de kosten van de workshop inbegrepen.

Ik weet niet of ik reclame mag maken voor de Benjolin workshop, maar de kosten bedragen eur.150,- met een max. van 8 deelnemers. Voor exacte informatie kan je het beste met Rob Hordijk via de mail contact opnemen.
ik ben in december naar denhaag gereden (toen het zo veel sneeuwde) voor een workshop benjolin (koste toen nog 80E) echt een te gekke synth die benjolin speel er nog regelmatig uren lang mee enorm vette scapes heb wel wat opnametjes eventueel. heel leuke workshop en hele fijne gasten (rob en joker) zeitgeist workshops geeft hij jammer genoeg niet ivm met problemen met chips.
echt een aanrader voor (schuif mijn bril met wijsvinger terug op mijn neus) de synth nerds onder ons.

hij had toen deze modules ook bij zagen er rete strak. jammer dat hij ivm met het uitlopen van de workshop en het slechte weer (we moesten weer terug naar zeeland) geen tijd was voor een freaksessie
 
... Ik weet niet of ik reclame mag maken voor de Benjolin workshop, ...
Waarom zou dat niet mogen? Je dwingt mensen toch niet er aan mee te doen? En verder is het bespreken van een bepaald merk synthesizer dan toch ook reclame?
maar de kosten bedragen eur.150,- met een max. van 8 deelnemers. Voor exacte informatie kan je het beste met Rob Hordijk via de mail contact opnemen.
rhordijk@xs4all.nl

Wout
 
Laatst gewijzigd:
Waarom zou dat niet mogen? En verder is het bespreken van een bepaald merk synthesizer dan toch ook reclame?rhoRdijk@xs4all.nl

Wout
Bescheiden sluikreclame ;)

ff alle gekheid op een stokje...
Behalve DIY en een aantal costum bouwers is Nederland geen echt modulair/synth producerend land. Hopelijk weet ie een goede afzetmarkt te genereren en in de toekomst nog meerdere (multi-)functionele modules ontwerpen/uit te brengen. Met een osc en een dual env module van Rob kan je direct aan de slag. Dit in tegenstelling met bijv. synthesizers.com, hier kom je nog een aantal modules tekort om uberhaupt geluid eruit te krijgen.

Ik begreep dat de basis voor Rob's osc. module een ssm quad vca chip is. Zodoende dat op de osc. module ook een (ac/dc) vca zit. Mijn techn. kennis omtrent de exacte geluidsopwekking en het totstandkomen ervan is minimaal. Wie weet zal ik het ooit nog es leren :D
 
Altijd maar gezeur om audiofiles..
Neem nou eens aan dat het goed klinkt en zeer degelijk gebouwd is, net als de Synton Fenix XL :P

Er komt ongefilteerd een lading sub uit de module...
Met het aanwezige (ongefilteerd) VCA op de OSC module is het sub gegarandeerd...
Deze zal op een hoog volume spontaan de krullen uit je haren blazen! :duivels:


Dus Jur is PatatjeMet.... zoiets vermoedde ik na de modularmeeting al :)

Ron jij gaat zeker met Patat Met naar de Benjolin workshop zondag de 11e?
Zelf kan ik door het ontbreken van financien er niet bij zijn :(

Het Youtube filmpje van Jena is gemaakt tijdens de muff-modularmeeting, waar Rob zijn modules heeft gedemonstreerd. Helaas was na de ingelaste rookpauze, en een door mij Nederlands zeer groen gedraaide groot shaggie, Rob niet meer in staat om de matrix mixer uitgebreid toe te lichten :dubbel:

De Benjolin is zeker een aanrader. Tis een apart bakkie met een heel mooi warm geluid en een volledige modulaire monosynth.....
van ontiegelijke noise tot hele dikke warme ronde bassen...
Deze zal het Nederlandse fabrikaat gehalte in mn studio verder doen toenemen.

Je begint de workshop met een lege printplaat en deze ga je in gaandeweg 6 uur stapsgewijs opbouwen/doormeten/testen. Je zal na afloop van de workshop met een volledig werkende Benjolin pcb naar huis gaan. Een frontplaat, behuizing, knoppen, in- en outputs voor de Benjolin zijn niet in de kosten van de workshop inbegrepen.

Ik weet niet of ik reclame mag maken voor de Benjolin workshop, maar de kosten bedragen eur.150,- met een max. van 8 deelnemers. Voor exacte informatie kan je het beste met Rob Hordijk via de mail contact opnemen.

kga as zondag sffee een dagie meeprutse..hehe
@caspert,...jur=p,met !!!:P


leuke lab/platen kast ...hehe

weet ooknognie wat te verwachten ..filmpie klinkt slecht
internal speaker ik zie datje de modules independent kan patchen naar buiten
moet egt ..ook wat thuis zooi gaan afmaken hehe

halve paia
halve asm ..aiai
 
aiai caramba

+/- verloren van ,.......grr
mocht de pret niet drukken voebelluh gekekendaaro [ook gesjellig]


lekker zweten ...op de "make a pcb ..today ':okdan:
was weers de laatste ..hihi as always

twee gastjes gezien ..conso/broodje falafelbiels ...
laatste was zo sportief om ...te blijven ...tot ook ik klaar was hehe

mega uniek dingetje ...wicked !!

self build / net hier nogs aan gezet ...samen met een paar leuke presets van de sony dpv55m reverb unit
scaryyyyyy 8~
 
Ron hebben jullie het onderling nog gehad over behuizing en een frontplaat?

Later dit jaar/begin komend jaar ga ik de workshop met Jena volgen. Zelf wil ik de Benjolin in een 19" met een mooie frontplaat bouwen. De Benjolin vult een half 19" rack... de rest heb ik dan over voor andere modules.

Als jij, PatatMet, Falafelbiels en de andere dat ook willen, kunnen we meerdere frontplaten in 1x laten maken.
In de kosten zal dat schelen :)
 
hey ron,

sorry dat ik weg ging voor je klaar was (niet sportief!)
gelukkig is het allemaal gelukt :) heb nog aardig moeten racen om mn afspraak te halen, de tijd gaat snel in rob's sweatshop
was erg leuk! de benjolin is freaky en ik wil ook een euro frontplate, kunnen alvast een design maken in schaeffers front panel designer of zijn er andere plannen?
 
Ben ook erg geinteresseerd in een degelijke frontplaat voor de Benjolin.

Gisteren voor het eerst met een soldeerbout aan de gang geweest. Was wat tijdrovender dan ik verwacht had, maar de Benjolin die er aan het eind van de dag uitrolde is het meer dan waard.

Leuke middag gehad met forumleden en de twee erg behulpzame workshop masters, Rob en Richard :okdan:
 
Ja lachen he (om jullie te zien zweten HAHAHA) was dat. De Benjolin is een erg leuk eenvoudig en veelzijdig ontwerp en Rob Hordijk is een verschrikkelijk sympathieke gozer; leuke dag geweest dus. Mijn Benjolin gaat echter gewoon achter een stuk aluminium in mijn eurorackje, waarschijnlijk ook weer zonder labels. Dit scheelt weer een voeding regelen namelijk, er zit gewoon een aansluiting voor eurorack-voeding op.

Maar goed, die 5u modules waren inderdaad ook erg fraai. De VCO HRM vond ik ook erg veelzijdig, kwamen erg veel verschillende klanken uit alleen al in combinatie met die dual envelope. Ze waren erg netjes in elkaar gezet uit kwaliteitsspul.
 
ja maar... ik zat gisteren aan een paar mods te denken. Die zal niet iedereen er in willen zetten (als ik e.e.a. al aan het werken krijg).

Ik had het trouwens ook verkeerd gelezen. Ik dacht dat je een 19" frontpaneel wilde maken. Nu lees ik dat het gewoon over eurorack gaat. Ach ja, een module met labels kan best geen kwaad een keertje, maar dan moet ie er wel een beetje leuk uitzien. Zullen we het tzt er nog eens over hebben? Bouw anders eerst maar eens zo'n ding Caspert!
 
Er zitten op de PCB al 3 aansluitingen voor CV in, mag jij raden welke! Maar ik zat te denken aan een mixer voor de verschillende outputs en Patat Met had plannen voor een input voor een extern signaal voor het filter. Ik zat nog aan iets te denken wat me nu even onstschoten is. Anyhoo die mixer is op een euromodule niet zo belangrijk, meer iets voor een standalone doosje. De input zou ik weer eerder op een module zetten.

Maarreh we raken behoorlijk off-topic he? in je eigen draad nota bene!
 
misschien handiger als we hier verder praten en die andere laten voor z'n 5u modules.
euro benjolin.jpg
deze (foto van dennis/electro-music forum) is een handig beginpunt denk ik. als we allemaal iets heel anders willen wordt het lastig, maar misschien komen we eruit. knoppen kunnen we ook samen bestellen (bv bij banzai) en hoeven niet deze te zijn natuurlijk

links voor frontpanels

scheaffer

of misschien wel deze:

http://www.pro-modular.com/samples.html
 
Back
Top