Jx8p reparatie

Beetje offtopic zo, maar het ligt iets anders bij onze vriend Brad. Na heel lang zeuren is zijn Juno naar Mike Philco gegaan. Brad had vervolgens geld nodig en zat in de schulden (kon o.a. de reparatie niet betalen) en heeft toen al z'n synths verkocht, inclusief de Juno. Hij heeft alleen nog een dx27 geloof ik. Vervolgens heeft hij Mike Philco ook nog publiek te kakken gezet en daarom heeft Bradley nu een ban geloof ik.

Weer even on topic. Je komt uit Drente toch Analogman? Mike Philco zit in Meppel dus waarschijnlijk heel dicht bij je. Prima reparateur die ik je zeker kan aanraden.
Hij heeft het wel erg druk, dus soms moet je wat geduld hebben, maar als Mike Philco het niet kan fixen, dan kan niemand het volgens mij. Kijk anders ook even op www.dlse.nl
En nee, ik heb daar geen aandelen.


Hoeveel zou zo'n reparatie kosten (slider , en e.v.t indien betaalbaar aftertouch en pitch bend fixen.)

//offtopic
Brad had zijn synths toch verkocht omdat hij een studio ging bouwen? :P
 
Zo'n slider zal een uurtje kosten? De bender erbij een half uurtje? 75-100 euro? Geen idee.
Aftertouch kun je wel vergeten denk ik, vrijwel alle JX8P's en JX10 hebben een brakke AT. er staan wel wat tips en trucs op het net maar die heb je vast al gevonden
 
Ik had ook al het een en ander gehoord over "karel post" aka "cybermax" welke in Friesland zou zitten (dichterbij voor mij), levert die een beetje goed werk? Iemand ervaringen mee?
 
Ik had ook al het een en ander gehoord over "karel post" aka "cybermax" welke in Friesland zou zitten (dichterbij voor mij), levert die een beetje goed werk? Iemand ervaringen mee?
Geen idee, maar aan z'n youtube filmpjes te zien en in z'n berichten naar mij repareert ie wel vaker. Hij heeft naar aanleiding van mijn filmpje van de Poly-61 midi print er al verschillende gebouwd voor klanten
 
Roland vintage reparaties

Roland vintage reparaties

Ik stuur mijn vintage toestellen altijd naar RolandCE In Oevel Belgie.
Je hoeft je toestel maar binnen te brengen bij een dealer en het wordt opgehaald, hersteld en terug afgeleverd.
 
Waarom nou die filmpjes van Bradley? De jongen heeft al een ban en er is de afgelopen tijd al genoeg over hem geschreven. Het draagt niks bij aan je topic en het komt op mij over als natrappen.

Wat je jx8p doe je m.i. een beetje moeilijk. Er zijn al genoeg tips gegeven lijkt me. Hak gewoon een knoop door en regel het met de reparateurs zelf. Je kunt naar Senso, Mike Philco of die "cybermax". Senso en Mike leveren prima werk, cybermax ken ik niet. Neem gewoon contact met een van die jongens op zou ik zeggen, voordat dit uit gaat monden in een soap.

Overigens zou ik zelf gewoon terug gaan naar de verkoper. Die heeft je een jx8p verkocht met gebreken. Ik zou op zijn minst wat geld terugeisen.
 
Als ze dat al doen, doen ze het waarschijnlijk voor aanzienlijk hogere tarieven dan de reperateurs hier op het forum. De waarde van een jx-8p is volgens mij iets van 200 euro. Als je een reparatie laat doen voor ongeveer hetzelfde bedrag doe je iets wat niet slim is.
Van Mike Philco weet ik dat hij altijd rekening houdt met de ouderdom en waarde van het apparaat en daar bij de uiteindelijke reparatieprijs rekening mee houdt om enorme kosten te voorkomen.

Maar nogmaals: Stel niet zo veel van dit soort zinloze vragen. Bel gewoon die reparateurs of Roland en maak je keuze of koop gewoon een werkende jx8p als de kosten voor de reparatie te hoog blijken.
 
Als ze dat al doen, doen ze het waarschijnlijk voor aanzienlijk hogere tarieven dan de reperateurs hier op het forum.

Ze zijn duurder, ze doen het wel, zelfs juno106 voice problemen lossen ze op. Super service is dat, niet iedereen zit op internet/synthforum hé

Ze kopen voicechips ergens in gent en je maakt kans dat een man uit Meppel ze erin soldeert. 8D

Ik kan uit persoonlijke ondervinding Synthrepair.nl aanraden, Niet duur, wel wat geduld nodig.
 
en hoe zit het qua betrouwbaarheid? wat als een reperateur er met je JX8P vandoor gaat?:P
Dan breng je dat wereldnieuws hier op het forum en dan is zo'n reparateur z'n handel kwijt. Ofwel, dat gebeurt dus niet bij iemand met een beetje reputatie.
Als je met dat soort angsten leeft kun je beter je spullen nieuw met garantie kopen, anders hou je het niet vol.
Zoals Renepla als zegt: bel de reparateurs of trek de verkoper aan z'n taas.
 
Dan breng je dat wereldnieuws hier op het forum en dan is zo'n reparateur z'n handel kwijt. Ofwel, dat gebeurt dus niet bij iemand met een beetje reputatie.
Als je met dat soort angsten leeft kun je beter je spullen nieuw met garantie kopen, anders hou je het niet vol.
Zoals Renepla als zegt: bel de reparateurs of trek de verkoper aan z'n taas.

Ik ga morgen gelijk karel mailen. Volgens mij moet ik zijn email adres nog wel ergens hebben. 8)8)
 
Hoezo aftertouch reparatie? Die werkte toch bij de jouwe?

Verder kan je reparateurs echt wel betrouwen hoor, tenminste toch degenen waar iemand al eens van gehoord heeft. :)
 
Back
Top