MP3 mix software

traktor of ableton
 
DJ Forum misschien ? :P

daarnaast pleit ik voor Traktor,
Cubase of andere DAW lijkt me toch niet zo makkelijk om realtime even een setje van een uurtje mee neer te zetten ! :)

nogmaals; voor betere gebruikerservaringen; EEN DJ Forum !
 
Probeer Ableton Live zoals al gesuggereerd. De demo kun je voor een maand gebruiken, dacht ik.

Dat lijkt me dus geen optie voor hem, als hij aan DJ mix software denkt.

Live is vergelijkbaar met Cubase. Toch?
En dat was dus niet wat hij zocht.

Logic en Sonar etc. hoeft dus ook niemand meer te noemen. Ik zeg het maar vast. :D
 
John Deere, Fendt, Ford, MF, Case, International, kortom...Traktor.
 
Dat lijkt me dus geen optie voor hem, als hij aan DJ mix software denkt.

Live is vergelijkbaar met Cubase. Toch?
En dat was dus niet wat hij zocht.

Logic en Sonar etc. hoeft dus ook niemand meer te noemen. Ik zeg het maar vast. :D

sorry maar met Live kan je perfect draaien ! is in dat opzicht in de verste verte niet vergelijkbaar met Cubase
zie het eerder als een bijna 'modulaire' versie van Traktor waar je
éénder welk effect dat je hebt kan gebruiken en gemakkelijk toekennen aan controllers,
zoveel channels als je wil in mekaar kan mixen (ipv beperkt tot 4),
ook zelfgemaakte loops erbij kan gooien ,
channel(s) met real time getweakede synth VST's
etc etc

je maakt het zo uitgebreid of zo basic als je zelf wil...dus gewoon 2 channels met een EQ en dan MP3's mixen kan perfect
 
Ik maak voor de fun ook soms een hele mix cd met Ableton. Eerst gewoon met mixer en als ik ze dan in de gewenste volgorde heb, ze tot in het detail gaan aanpassen met automation enz. Zo dicht mogelijk bij perfecte mix geraken zo. Best grappig soms

Dus zeeeeeeeeeker een optie.
 
Ik gebruik NI Traktor studio, werkt perfect.

Gratis mixxx werkt ook leuk maar krijg ik niet direct aan de praat zoals ik wil met controllers etc. Dat lukt met Traktor wel direct.

Ableton hoor ik veel van dat die ook gebruikt wordt.
Welke ik nog mis is mixmeister, waar je in principe je hele mix al klaar kan zetten, incl. overgangen, en alleen nog op play hoeft te drukken maar dat is stom/niet leuk/onmuzikaal.

Dus kwam ik weer op Traktor uit. De lite versies zitten vaak al bij dj controllers, waardoor je direct aan de slag kan met de basisdingen (meer heb je in principe niet nodig vind ik, back to basic)
Bij feedback zijn wat aanbiedingen aan de hand: http://www.feedback.nl/?id=52&o=3&q=traktor
 
Ik maak voor de fun ook soms een hele mix cd met Ableton. Eerst gewoon met mixer en als ik ze dan in de gewenste volgorde heb, ze tot in het detail gaan aanpassen met automation enz. Zo dicht mogelijk bij perfecte mix geraken zo. Best grappig soms

Dus zeeeeeeeeeker een optie.

zojuist zitten doen :) heb nu een fijne mix van ongeveer een half uur met hele lekkere tracks en perfecte overgangen. het maken van de mix kost me vaak 5x zo lang als de mix zelf duurt (puur het mixen, het selecteren van tracks doe ik in itunes. daar maak ik afspeellijsten met nummers die goed achter elkaar passen.)
wel maak ik veel edits: lange versies en dan de wat saaie stukken eruit halen en de breaks met de opbouw erin houden (zeker bij lange versies zijn die een stuk beter dan bij radio edits)
fragmenten van deze mix ga ik gebruiken met draaien, dan heb je ook even pauze tussendoor :)

het resultaat na 2 uur knutselen:

abletonmix.jpg


De link naar Soundcloud: http://soundcloud.com/dj-eis-t/eis-t-2010
 
Laatst gewijzigd:
Perfecte overgangen met software, wees er maar trots op :dubbel:
 
Back
Top