Cubase 5 ruis weghalen

Konnekt

Ingeburgerd
Lid sinds
20 januari 2010
Berichten
28
Locatie
Arnhem
Hey Peeps! Ik zit met een raar probleem. Normaal als ik ruis op me sppor had van een opname, dan selecteerde ik gewoon het ruis gedeelte en de ruis tussen de zang in, en dan drukte ik op del/backspace. En dan maakt ehij dat gedeelte stil. Nu als ik erop druk dan dele3te hij dat stuk. Is er een manier om dit nog anders te doen?

En als ik bijv 1 gedeelte van de zang (1 woord) harder wil hebben, wat is dan de makkelijkste manier om het te doen?

En is dit het beste om dit te doen vanuit de editor? of gewoon vanuit je multitrack view? Ik kom er niet echt uit :)
 
Er zit een optie in cubase5 om automatisch de 'gaps' te laten silencen.. weet ff niet uit m'n hoofd hoe die optie heet..
 
In andere programma's kon je gewoon de boel selecteren, en dan drukte je op make silence oid.

Toen ik mijn oude installatie nog had, werkte het wel als ik del drukte. Dan delete hij de zang van het spoor en maakte hij het leeg. Maargoed nu dus niet meer. Nu knipt hij echt dat stuk eruit :)

Iemand die wat weet?
 
Dus het gaat niet alleen om ruis, maar stel je wil een stukje zang weg hebben en het dus niet knippen, maar gewoon dat stuk stil hebben. Is daar geen knop voor?

En editten jullie in edit mode of gewoon in multirack?
 
Dat is toch lomp in feite? Dan zou je hem eerst moeten knippen? Mag toch aannemen dat het anders kan? voorheen werkte delete wel gewoon. Geen idee hoe het kan.

En zelfde als je een stukje in je spoor harder wilt maken. Dan zou je hem eerst moeten knippen, en dan harder maken. En dan alles weer lijmen? :)
 
Knippen in audio in je project window is niet lomp, maar een tool die je kan gebruiken en handig is voor de edits die jij wil doen.

Muten: begin & eind van het stuk dat je wil muten knippen en muten/unmuten maar. (met mute-tool, toets #7)
Volume aanpassen: begin & eind van het stuk dat je wil aanpassen knippen en harder/zachter zetten door het blauwe vierkantje in het midden van de event te draggen.
 
Hey Fles :) Bedankt voor je bericht. Ik zit even te klooien. Het rare is, als ik netjes splits maak. En de slechte stukken er tussenuit knip. En daarna lijm ik alles aan elkaar. Dan zijn de tussenstukken gewoon weer met ruis, dus niet doodstil.

Hoe kan dit nou? :)

Nicole

( ik kon geen pm sturen want je ding is vol)
 
Als ik hem export als audio mixdown. Dan is het wel goed. Maar lijm ik de stukjes aan elkaar dan zit er wel weer ruis tussen.
 
Als je de stukken ruis eruit wilt knippen en wilt dat de rest elkaar direct opvolgt, kun je naar de audio editor (betreffende clip selecteren en 'enter' drukken), vervolgens druk je op 'delete' om het geselecteerde te verwijderen, zoals je in je startpost ook al uitlegt. Uit deze startpost zou ik echter herleiden dat je juist niet wilt dat de rest van de audio verplaatst wordt; knip dat je clips. Je zou overigens ook in de editor voor audio -> process -> noise gate kunnen kiezen; de bewerking wordt dan op de audiofile zelf toegepast (of beter gezegd, een nieuw aangemaakte).
 
Je bent een held :-) Dat zocht ik dus :) Maar ik zat helemaal verkeerd te kijken! Super bedankt. Wel vreemd dat het eerst wel werkte met delete :-)
 
Ik selecteer altijd het stuk met ruis en dan process --> silence
 
Back
Top