Jx8P Gekocht!

Ik ga toch een pg800 aanraden en geen universeel ding,

Alleen al voor de manual knop, 1 druk en alle schuifstanden worden doorgestuurt naar de jx8p, wat you see is wat you hear.
(...)

Is dat bij vst editers ook zo ? manual knop dan ?

Zo'n knop (genaamd SCENE) zit ook op de PC1600x, in ieder geval.
Maargoed, ik wil er verder niet mee spammen. :P
 
Analogman schreef:
Ja, zo ver was ik ook al.......
Niet zo arrogant, jongen. Ik verwijs met plezier naar je openingspost en die was amper gisteren.

Ik zie dat je "spul mbt dx7" zoekt.
Wat mag dat wel zijn dan ? Een aapje dat het ding voor jou bespeelt ? 8~
 
Ik had gisteren pas echt een koopje, hele mooie (lees onbeschadigd) JX8P en PG-800 voor 300 euro.
Mag ik ook eens mazzel hebben na m'n veel te duur betaalde Syrinx ;)
 
Voor dat geld had ik hem ook gekocht, al was er een schuurschijf overheen gegaan! Als de prijs laag genoeg is, is 100% werkend het enige wat me nog interesseert. Al mag uiterlijk spanking new natuurlijk altijd. :)

De JX-8P spreekt me aan, maar ik heb er geen want:

-ik lees iets te vaak over problemen ermee, dat schrikt me wat af
-ik weet niet of ik hem ooit voor iets anders dan die wollige strings zou kunnen gebruiken
 
Ik kijk nooit naar wat iets kost, wil best wel wat meer betalen dan gangbaar is, maar dan moet er ook werkelijk niets op aan te merken zijn, dus zelfs geen heel klein krasje.
Bij mij wil het oog ook wat en niet alleen de oren.
Ben dus niet op zoek naar koopjes, puur toeval dat ik een perfecte JX8P en PG-800 zocht en er door iemand die niet op de hoogte van de actuele marktwaarde was er één voor weinig aangeboden kreeg.
Volgens mij is de waarde van deze set ongeveer 550 euro (250 euro voor de JX8P en 300 euro voor de PG-800).
Als ik bang zou zijn voor problemen die ooit een keer kunnen (is niet gezegd dat dat daadwerkelijk zal gebeuren) gaan optreden, en ik daardoor slapeloze nachten zou krijgen, had ik al lang alles de deur uitgedaan.
Neem nou m'n 35 jaar oude SH-5, nog in nieuwstaat en nooit iets aan stuk geweest (volgens de eerste eigenaar), is dat dan stom toeval of geluk?
Waarom zou een JX8P die minder gecompliceerd is dan een SH-5 eerder de ''geest'' geven.
De ene JX8P is de andere niet.
Denk dat dat ook afhankelijk is wat er gedurende zijn bestaan allemaal mee gebeurt is, of niet mee gebeurt is :eureka:
 
Laatst gewijzigd:
Geen paniek. Doe rustig, er word niks ernstigs gesuggereerd. Ja, wij weten dat jij ook pas een jx8p gekocht heb, weten wij. maar nu niet gaan lopen. stressen. okee? alles doet het nog dus lekker slapen zometeen :z
 
Daar heb je een punt, maar toch ook weer niet :D
Loop toch echt liever te pronken met een mooie vrouw dan een lelijke ;)
Maar wat heeft dit nu nog met synths te maken :eureka:
 
ik weet niet of ik hem ooit voor iets anders dan die wollige strings zou kunnen gebruiken

Ik snap wel waar dit vandaan komt, de jx8p is heel goed in wollige strings
Voor de rest is het een doodgewone subtractive synth waar je alle gangbare synthgeluiden kan op maken.

Hij is bijvoorbeeld erg goed in sync-lead geluiden 80' brassy stuff en zelfs leuke bassen (niet de dx7 snappy achtige steriele bassen).,, Ja mooie synthy Bassen kan zeker.

Wat onderhoud betreft is de jx niet anders dan andere, het kan gebeuren dat er es iets stuk gaat, Heb zelf pech gehad display stuk en 1voice stuk dat koste me een flinke autorit en €110 bij synthrepair.nl
Mijn jx10 is een ouwe gigbak vol krassen en de nodige brandplekjes van peuken, Geweldig is dat :okdan:, dat hoort je niet hoor :peukie:
 
Waarom zou een JX8P die minder gecompliceerd is dan een SH-5 eerder de ''geest'' geven.
De ene JX8P is de andere niet.
Denk dat dat ook afhankelijk is wat er gedurende zijn bestaan allemaal mee gebeurt is, of niet mee gebeurt is :eureka:


een jx8p is aanzienlijk gecompliceerder dan een sh5.
er zitten maar liefst drie afzondelijke processors in, en de filterchippies willen het nog wel eens begeven.
en idd, de ene jx8p is de andere niet, er kunnen wat kleine verschillen tussen de afzonderlijke typen zitten.
:mega:
 
Dat een JX8P gecompliceerder zou zijn dan een SH-5 is gedeeltelijk waar, natuurlijk zitten er processoren, maar de SH-5 heeft ook geen display, geheugen e.d. dus daar doelde ik niet op.
Ik bedoelde eigenlijk met minder gecompliceerd, dat je minder mogelijkheden hebt dan op een SH-5.
Neem nou het filter, PWM, 2 LFO's, etc etc.
Ga ook geen welles nietes spelletje beginnen, wie er nou gelijk heeft.
Ben ook geen elektronica techneut''.
 
ik heb juist gekozen voor discreetcomponentensynth's ( zoals de sh5 )omdat ze "steviger, makkelijker te repararen ook " zijn , dan de chippiessynth's ( zoals de jx8p )
een condensatorje kan ook kapot gaan na 25 jaar, ook bij de sh5, maar dan doet het meeste het nog wel en het is makkelijker te vervangen dan een speciaal chippie.
dat los van de klank, en het uiterlijk en de erotische lading van een synthesizer.
( ps tip, op hyves is een bloeide gemeenschap van synthforumleden die vrijelijk sexuele ervaringen ventileren, hoeft dus inderdaad niet perse op het forum (dit nav hilltree's opmerkingen ))
 
Zo'n knop (genaamd SCENE) zit ook op de PC1600x, in ieder geval.
Maargoed, ik wil er verder niet mee spammen. :P

Wist ik niet Hans, is wel leuk dan, maakt dazn nog weinig uit met een pg800 op de bedrukking na, met een leuke overlay los je dat wel op :mega:

Is er dan ook een soort van midi learn dat zou werken met bv een jx8p (jx10 kan dat niet) ?
 
Back
Top