Jx8P Gekocht!

Analogman

Gedeactiveerd account
Lid sinds
14 mei 2010
Berichten
1.457
Locatie
niet
Hey SF ' ers,

Ik heb me dan toch eindelijk mn velbegeerde JX8P gekocht (inclusief flightcase)!:D

Ik zat mij af te vragen, (heb de jx8p nog niet ontvangen) is het programmeren van een JX8P gecompliceerder of juist makkelijker dan de dx7? JX8P is subtractief , en dx7 additief toch?
(bij de weg, heb ook nieuw leesvoer voor de dx7 gekocht, "een inleiding tot het werken met FM synthese" van "Ernst Bonis" goed boek?)

999932060_6_8WFQ.jpeg


wss ga ik binnenkort als ik weer geld heb ook nog een PG800 er bij kopen.
(daarna volgt de juno 60 natuurlijk8~ hehe. ben zeker geinfecteerd met het synthforum virus :maffia:)
 
Veel makkelijker proggen dan een DX7, met programmer ook gebruiksvriendelijker.
 
Gefeliciteerd, veel plezier met deze bak! :mega:


(en veel sterkte met je infectie ;))
 
PG800 heb je niet perse nodig, met een Behringer BCR2000 kun je ook al een eind komen.
 
Nou gefeliciteerd :biertje:, nu nog zelf geluidjes gaan creƫren.

Leuke les: Probeer eens een drumkit te maken uit losse patches. Dus Kick, Snare, Hihat's,Toms en Crash doormiddel van synthese. Dus dat worden dan 5 zelfgemaakte patches
 
De JX8P is makkelijker als in logischer. Je weet van tevoren het resultaat als je iets verandert. Maar de manier van programmeren zuigt flink vind ik persoonlijk. Gelukkig kan je er een BCR aanhangen of via midi editten.
 
Die kost evenveel als de synth zelf.
Soms zijn de programmers zelfs duurder. Dat moet je er voor over hebben. Ik heb een pg200 voor mijn jx3p en een pg300 voor mijn mks50, waren beiden 100 euro duurder dan de synth zelf, maar ik zou ze niet willen missen.
 
De JX3P is nog wel te bedienen zonder programmer. Niet super makkelijk, maar goed genoeg dat ik de programmer geen moment heb gemist.
 
Ik had de PG200, maar vond het zonder net zo goed werken. Die heb ik verkocht dus.
 
Ja, moet je eens proberen. Na een kwartier weet je niet beter, werkt vrij simpel. Niet te vergelijken met de jx8p, een en al frustratie.
 
Momenteel heb ik nog geen Pg 800,
is het dan niet leerzaam om eerst gewoon eens de manual helemaal door te spitten, en dan gewoon via de jx8p zelf programmeren? ipv, de vst?
 
De editor (al dan niet VST) laat je toe om de JX-8P veel gemakkelijker te programmeren dan op de JX-8P zelf, omdat je alle functies meteen ter beschikking hebt op je scherm.
 
Back
Top