Cubase 5.5 update is uit!

Hmm. Na ruim een jaar met 5.01 gewerkt te hebben, zal ik eens gaan kijken of dit wat toe voegt..
Ik zie naast een paar verbeteringen in functionaliteit ook een aantal verbeteringen van plugins in het lijstje voorkomen.. REVerence update, AmpSimulator update, Groove Agent One 1.1 update, LoopMash 1.2 update, Studio EQ update...
Na mijn volgende trackje maar eens updaten dus!
 
aan het downloaden, er is iig een heleboel geupdate zo te zien
 
Ben benieuwd, en dan vooral naar de CPU saver. Ondanks dat ik met een Quadcore werk, heb ik bij track`s van 50sporen of meer dat hij het moeilijk trekt.
Dit heb ik vooral met inzoemen en scrollen. Druk je een 6x op H (inzoemen) dan doet hij er makelijk 10 à 15sec. over om in te zoemen. En dan hou ik me nog koest over de witte schermen en zandloper eens in de (best wel vaak) zo veel tijd.
 
Ik wacht nog even met updaten totdat de rare bugs of showstoppers boven komen drijven (of niet natuurlijk), op Cubase.net is het schreeuwen alweer begonnen over ongefixte bugs en de VSTbridge die t nog niet helemaal vlekkeloos schijnt te doen...
 
VSTBridge tip (van Cubase.net):
Start Cubase 64-bit op in administrator mode!

Zonder dat was ik Miroslav Philharmonik kwijt. Echt balen. Toen even op www.cubase.net gekeken en de gouden tip kwam al snel voorbij (wel ff eerst getest natuurlijk). Miroslav heb ik weer terug (moest ik wel WEER opnieuw registreren), en het werkt nu dan eindelijk ook in C5.5 64-bit. :okdan:
Maar het kostte wel wat moeite en zenuwen! :bekdicht:

P.S. Die admin mode geldt geloof ik ook gewoon voor 32-bit. Daar was ik Miroslav dus ook kwijt!
 
Ben benieuwd, en dan vooral naar de CPU saver. Ondanks dat ik met een Quadcore werk, heb ik bij track`s van 50sporen of meer dat hij het moeilijk trekt.
Dit heb ik vooral met inzoemen en scrollen. Druk je een 6x op H (inzoemen) dan doet hij er makelijk 10 à 15sec. over om in te zoemen. En dan hou ik me nog koest over de witte schermen en zandloper eens in de (best wel vaak) zo veel tijd.
Heb je de Freeze-functie al eens geprobeerd? Scheelt soms echt stukken aan CPU op kanalen die voorzien van zwaardere plug-ins. :)
 
joepie :)
 
Het werkt goed allemaal. Alleen de Keyeditor, daar zie je sommige lijntjes (alles kleiner dan 1/4) heel slecht, die zijn net even te licht.

Slydog: Echt veel (zware) plugins gebruik ik niet. Het zijn meestal die standaard dingen van Cubase. Maar misschien moet ik maar eens experimenteren. Moet wel zeggen dat m`n cpu meestal tussen de 30 en 60 procent schommelt. Misschien is het ook wel iets anders.
 
misschien zit ik niet in de juiste post maar ik denk wel dat iemand van jullie me raad kan geven...

ik heb cubase sx2 + upgrade naar cubase4 + upgrade naar cubase5, werkt allemaal perfect

maar nu heb ik een nieuwe computer gekocht en m'n vraag is of ik nu vanaf sx2 alle updates moet downloaden en installeren en ook van cubase 4 na de instalatie van de upgrade ?
 
misschien zit ik niet in de juiste post maar ik denk wel dat iemand van jullie me raad kan geven...

ik heb cubase sx2 + upgrade naar cubase4 + upgrade naar cubase5, werkt allemaal perfect

maar nu heb ik een nieuwe computer gekocht en m'n vraag is of ik nu vanaf sx2 alle updates moet downloaden en installeren en ook van cubase 4 na de instalatie van de upgrade ?
Neen, gewoon de nieuwe install van Cubase 5 gebruiken..
 
maar nu heb ik een nieuwe computer gekocht en m'n vraag is of ik nu vanaf sx2 alle updates moet downloaden en installeren en ook van cubase 4 na de instalatie van de upgrade ?

Als je alleen met C5 wilt werken hoeft het idd niet.
Als je ook nog met de oude versies wilt kunnen werken (maar ik zou niet weten waarom je dat als gebruiker wilt), kun je vanaf SX2 installeren.

Moet je bv nog wat oude songs importeren van voor SX, dan is het handig om SX2 ook nog te installeren. Maar als ik het goed lees, ben je (pas) met SX2 met Cubase begonnen, en heb je dus geen oude .arr en .sng (moet natuurlijk .all zijn; tsja, lang geleden...) files.
 
Laatst gewijzigd:
Als je alleen met C5 wilt werken hoeft het idd niet.
Als je ook nog met de oude versies wilt kunnen werken (maar ik zou niet weten waarom je dat als gebruiker wilt), kun je vanaf SX2 installeren.

Moet je bv nog wat oude songs importeren van voor SX, dan is het handig om SX2 ook nog te installeren. Maar als ik het goed lees, ben je (pas) met SX2 met Cubase begonnen, en heb je dus geen oude .arr en .sng files.
In SX2 waren het ook al .cpr bestanden :)
 
In SX2 waren het ook al .cpr bestanden :)

Ja, maar met de oude SX versies kun je ook nog de formaten van Cubase VST 5 openen. Met Cubase 4 en 5 kun je dat niet meer.......
Ik schreef dan ook: "van voor SX". Misschien had ik het zo moeten schrijven: "van vóór SX".
Maar het is wel duidelijk nu denk ik, en waarschijnlijk voor toffeboel niet relevant. ;)
 
kan SX3 in een VM geinstalleerd worden?
ik heb nog wat oude .ALL files die ik wil hergebruiken, maar draai nu met win7 X64
 
niet op 7x64, (x86 geen probleem) de installer stopt bij mij (of heeft iemand tips om dit wél te laten werken?)
 
oh, ik heb dat zelf niet geprobeerd, ik had het op xp samen draaien... je zou de installer met "run as administator" kunnen proberen, onder de rechter knop.
 
Back
Top