dynaudio dm5

j.baars

vintage eigenheimer
Lid sinds
22 februari 2005
Berichten
12.349
Locatie
bij de oranje ster recht-door de galaxy, linksaf,e
na een tijd met deze monitors te hebben gewerkt , de dynaudio dm5, en z´n zwaardere broer, ben even dat typenummer kwijt,.............

wat mij opvalt is het volgende...
het zijn uitstekende monitors om mee op te nemen.lekker duidelijk.
maar als ze gebruikt worden om te mixen, zelfs een simpele basismix, dan vind ik ze wat problematies.

het hoog wordt ronduit smerig, en zeer afhankelijk van de plaats waar je zit tov. de plaats van de monitors (bundeling dus), terwijl het laag redelijk strak blijft, dus er komt niet echt laag uit.
dit merk je als je de mix later op grote mensen boxen gaat luisteren, dan is het hoog opeens wel redelijk goed, en het laag wordt compleet dichtgesmeerd.
( tannoy, B&W als referentie)
meer mensen met dit euvel?

:mega:
 
Mix je weleens met die tannoys? Gaat het dan beter?

Ik heb dit probleem met mijn RP6, soms ben ik helemaal lost met een mix, kan ook een akoestiek probleem zijn anders.
 
Klinkt als een akoestiek probleem....hoe heb je ze opgesteld tov de ruimte? En hoe ziet je ruimte eruit?
Ik heb toch vaker Dynaudio's gehoord en moet zeggen dat ik er over te spreken ben...ze zijn eigenlijk samen met Genelec toch wel de betere monitoren die ik heb gehoord.
 
ik bdoel natuurlijk de Dynaudio BM5A, en de 6a

( dm5 is b&w)

en dat de ruimte niet ideaal is, dat weet ik wel.
het is meer iets wat ik in de 35 jaar dat ik nu bezig ben, nog niet in deze mate ben tegengekomen.

prima monitors verder..

:koffie:
 
Ik zou je reflecties in je studio eens onder de loep nemen.
 
Back
Top