logic en protools versies

j.baars

vintage eigenheimer
Lid sinds
22 februari 2005
Berichten
12.349
Locatie
bij de oranje ster recht-door de galaxy, linksaf,e
ik kom er met vriend google niet helemaal uit.
welke versies van protools en logic zijn geschikt voor welk OS ( mac dus)

dit aangezien ik mijn stapel geluidskaarten nu eens definitief aan het geschikte OS cq opname programma wil koppelen.
en andere opties wat betreft (betaalbare) software zijn ook welkom.
midi en audio, dat is belangrijk.
:mega:
 
gewoon opletten met oude protools kaarten,
Zo heb ik mn audiomedia kaart nooit goed aan de praat gekregen in mn G4
10.3 Panther is laatste wat die kan, maar panther NIET opwaarderen via software update naar latere versies want die werken niet.. Ook geen nieuwe versies van quicktime installen

voor de rest weet ik niet goed wat je bedoeld met Logic, die is niet zo gebonden aan hardware..
 
gewoon opletten met oude protools kaarten,
Zo heb ik mn audiomedia kaart nooit goed aan de praat gekregen in mn G4
10.3 Panther is laatste wat die kan, maar panther NIET opwaarderen via software update naar latere versies want die werken niet.. Ook geen nieuwe versies van quicktime installen

voor de rest weet ik niet goed wat je bedoeld met Logic, die is niet zo gebonden aan hardware..

mbt Logic ging het ook over de compatibiliteit van de verschillende versies met verschilende OS'n, niet met hardware. En wat betreft die Audiomedia kaart heb ik er jaren lang eentje draaiende gehouden op een G4 zonder problemen vanaf het eerste moment. Misschien exemplarisch geweest?

Logic ben ik vannacht niet meer achteraan gegaan, zal zo nog een poging doen
 
daar ging het idd om.
ik heb een aantal kaarten voor een G3/G4 pci.
een digidesign (project 8?), een korg1212 met adat converters en een AW8 kaart.
daar wil ik dus bijbehorende software bij hebben.
ik weet nog niet of ik os9xxx of 10xxx ga gebruiken, hangt oa af van de beschikbare drivers voor de kaarten.
daarna moet ik ergens een logic of/ en protoolsversie scoren.
dan is het handig om te weten welke.
dit om te voorkomen dat ik straks ook nog met een onbruikbare stapel software zit.
:mega:


mbt Logic ging het ook over de compatibiliteit van de verschillende versies met verschilende OS'n, niet met hardware. En wat betreft die Audiomedia kaart heb ik er jaren lang eentje draaiende gehouden op een G4 zonder problemen vanaf het eerste moment. Misschien exemplarisch geweest?

Logic ben ik vannacht niet meer achteraan gegaan, zal zo nog een poging doen
 
Ik heb lang gewerkt met apple in het verleden, maar ik wordt weer ziek als ik deze dingen lees, lang leve microschoft windhoos!
 
Ik heb lang gewerkt met apple in het verleden, maar ik wordt weer ziek als ik deze dingen lees, lang leve microschoft windhoos!

da´s grappig, dat is nou precies de reden waarom ik ga overstappen naar mac.

en als dat ook ruk is, dan wordt het toch linux

en als dat ook ruk is, dan zet ik m´n atari weer neer en koop een multitrack:D

:koffie:
 
Ik heb lang gewerkt met apple in het verleden, maar ik wordt weer ziek als ik deze dingen lees, lang leve microschoft windhoos!

Mwoah... Volgens mij is het verschil niet zo groot. Al dat jaren '90 spul werkt op een modern Windows-systeem ook niet meer (of past zelfs niet meer: denk maar aan de ISA-bus). Dus ook dan moet je op zoek naar de juiste oude hardware, oud OS en oude DAW wat er wel nog wat mee kan.

Ik heb hier ook nog Protools en Audiomedia kaarten voor Nubus...

En volgens mij was met name Digidesign degene die erg hardware-specifiek was (niet zozeer Apple zelf).
 
Back
Top