Adam A7 vs A7x

bobaphat

Ouwe rot
Lid sinds
19 Maart 2002
Berichten
3.266
Ik was altijd geintereseerd in de a7's, alleen de bas was wat zwakjes. Nu zijn er de nieuwe a7x met verbeterde woofers.
Heeft iemand de a7 en a7x naast elkaar gehoord?
 
Gaat denk ik ook niet zozeer om de sterkte van het laag.

Ik vond de originele A7 echt ontzettend slecht kwa laag, niet alleen kwa volume maar vooral kwa weergave. Ongedefinieerd, muddy. Gewoon slecht!
Mag hopen dat de A7x dit oplost want dit maakte de A7 echt waardeloos vind ik (niet Adam waardig).

Het mid en hoog is overigens wel prima op de A7!
 
Laatst gewijzigd:
We hebben ze beide nog in de winkel staan en het is verbazend maar de A7X heeft een veel dieper en strakker laag dan de A7. Echt een grote verbetering. Geld trouwens ook voor de klanten die hebben inmiddels al in alle gevallen voor de A7X gekozen bij luister tests.

http://www.i4-muzique.nl/recording/studio-monitoren/adam-a7x-p-17062.html

Mocht je willen kan je altijd ff zelf komen luisteren
 
Ik was zelf ook de A7X aan het overwegen, totdat ik dit las. Het gedoe begint onderaan de pagina, wordt daarna vervolg met 10 (!) pagina's ellende, waarbij zelfs een medewerker van Adam zich in de discussie gaat mengen en de problemen toegeeft: port noise en gerammel; twee dingen die je absoluut niet wilt bij een monitor.

Het is te hopen dat ze deze problemen snel oplossen, want anders kon het weleens een duur geintje voor ze worden. Daarnaast lijkt de A7X mij op papier een prachtige monitor en hoor ik voor de rest goede verhalen over Adam, dus ik wacht af wat zij eraan gaat doen.
 
ja adam is cool
Alleen die A7 ben ik niet zo heel goed over te spreken. De S*X serie vind ik wel echt goed!

Edit: voor het geld is die A7 wel leuk maar de bm5a is een stuk beter (wel iets duurder ook geloof ik)
 
Back
Top