IK Multimedia Amplitube iRig voor iPhone

ik_multimedia_irig_iphone_audio_interface_4.jpg

Speciaal voor de iPhone, iPod Touch of iPad komt IK Multimedia met een mobile versie van AmpliTube 3; AmpliTube iRig, wat bestaat uit een mobile audio interface en virtuele gitaar software.
AmpliTube iRig is een combinatie van een audio interface en virtuele gitaar software. Het begint allemaal met de gratis app van iRig, die u kunt vinden in de iTunes store van Apple.
Deze software bevat één gitaar versterker, 2 stompbox effecten en één microfoon. Plug uw gitaar of basgitaar in de audio interface, plug aan de andere kant een hoofdtelefoon, versterker of actieve monitor in en u kunt meteen beginnen met spelen.
Er bestaan drie versies van AmpliTube iRig in de App store, waarvan de volledige versie maarliefst 10 stompboxen, vijf versterkers, vijf cabinetten en twee microfoons heeft. Vanaf nu heeft u gitaar en basgitaar effecten tot u beschikking, waar ook ter wereld in de palm van uw hand.:okdan:

Video:
Site: http://www.ikmultimedia.com/irig/moreinfo/moreinfo1.php
:P
 
Ik vind het wel nice. Dit kan voor gitaristen die elke paar dagen naar een repetitie gaan een hoop gesjouw schelen. Inpluggen op de zanginstallatie en gaan! Gemak dient de muzikant.
 
Champ, ga lekker bellen man...........

Eergister me IPhone kwijt geraakt maar dankzij Mobile Me heb ik mijn telefoon kunnen opsporen. :okdan: (moest er wel voor van utrecht naar zeeland rijden :P )

Voor alles is er wel een app. :D
 
En wat weerhoudt je om er ipv een gitaar een synth te gebruiken.
 
Om toch nog een heel klein beetje er op in te gaan.. SF moet een professioneel forum voorstellen, en ik heb m'n twijfels in hoeverre 'telefoonapplicatiespeelgoed' professioneel, en voorpaginanieuws is..

(Niet persoonlijk opvatten hoor, Jelle ;) )

SF is een forum waar menig pro en amateur een gemeenschap kunnen vormen om info te, vergaren of delen, en de mogelijkheid biedt om te debatteren of een 303 nu ouwe rotzooi is of niet...
"Professioneel" wil gewoon zeggen "beroepsmatig" en geeft naar mijn mening een ondertoon die dikwijls op imago berust. Is het dan echt zoooo belangrijk dat iedereen op SF zijn brood verdient met alleen maar synth gerelateerde zaken, ProBob?
 
@ Jazzman;

Natuurlijk niet, dingen als fx, mixers, DAW's, studio's, theorie, akoestiek horen daar natuurlijk allemaal bij. Alleen lijkt het me niet dat iemand iets als een iPhone met daarop een paar leuke gadgets serieus in z'n studio wilt gaan gebruiken. Iedereen loopt genoeg te zeuren altijd over (bijv.) opnemen op 192kHz/24bit (want 16bit zou niet mooi klinken etc.) /brakke AD/DA's in allerlei gear (Behringer bijv.) en dat andere gear maar veel beter is (etc.). Prima, gaat uw gang, maar ineens een simpel dingetje als de iPhone (waarvan ik de geluidskwaliteit betwijfel..) krijgt van bijna iedereen alleen maar lovende aanbiddingen. Wat ik een beetje krom vind.

Vandaar mijn punt ;)
 


Jordan Rudes schijnt toch ook wel iets aan iPhone apps te hebben..

Kan het misschien zo zijn dat er echt toffe dingen zijn waar je echt wat aan hebt in de app store? Het zal toch niet? Kan nooit profi zijn toch?

Oftewel, welkom in de 21e eeuw.
 
YouTube- Rudess Meets Bebot

Jordan Rudes schijnt toch ook wel iets aan iPhone apps te hebben..

Kan het misschien zo zijn dat er echt toffe dingen zijn waar je echt wat aan hebt in de app store? Het zal toch niet? Kan nooit profi zijn toch?

Oftewel, welkom in de 21e eeuw.

Ik wilde hem net gaan posten...
 
Ik begrijp perfect Bobs standpunt en ga ermee akkoord.

Twee maten en gewichten hier op dit forum, ik heb dat hier al meermaals gezegd.
Enerzijds wordt er hier quasie gekotst op bepaalde gear omdat het niet "professioneel" genoeg zou zijn, anderzijds wordt iedere iphone app hier onvoorwaardelijk met veel jolijt onthaald.
En waarom ? Omdat het nú nog fancy is om met je vingertje over een schermpje te wrijven. Geloof me, binnen 2 jaar kraait er geen haan meer naar en bleek het allemaal niet zo handig te zijn.
Hele professionele attitude jongens.

Een VST op een pc klinkt altijd dunnetjes, maar een appje op een mobieltje is vet cool. Right. :doei:

Ik wacht op de eerste Juno emulatie op de iphone. Eens zien of de vingerpret het wint van de sound, hehe.


EDIT: nou was ik bijna partij aan het trekken voor de verkeerde persoon. Bedoelde dus Bob ipv Waltman.
 
Laatst gewijzigd:
Wat ook leuk is dat jij zeker weet dat het zo gaat, en dus daarom wij het fout moeten hebben.

Er is gewoon een nieuwe generatie mogelijkheden aangekomen, of het nu voor Android, Nokia, WInMo, iPhone is.. Als het muziektechnologische waarde heeft zie ik het graag voorbij komen.

De BeBot app geeft bijvoorbeeld een nieuwe take generatie de mogelijkheid om goedkoop met een soort ribbon controller te kunnen spelen, de partijen die ik hiermee speel kan ik niet op mijn synths spelen.

Zelfde hiermee, super toch dat je voor weinig geld zo iets kan kopen? En niet iedere iphone app staat hier hoor, zou het nogal druk worden, alleen de betere. zit genoeg troep tussen.

Ik zou het ook waarderen te lezen wanneer dit over Android ging.

Was je ook zo negatief over de Korg Synth op de Nintendo DS?
 
Ik begrijp perfect Waltmans standpunt en ga ermee akkoord.

Twee maten en gewichten hier op dit forum, ik heb dat hier al meermaals gezegd.
Enerzijds wordt er hier quasie gekotst op bepaalde gear omdat het niet "professioneel" genoeg zou zijn, anderzijds wordt iedere iphone app hier onvoorwaardelijk met veel jolijt onthaald.
En waarom ? Omdat het nú nog fancy is om met je vingertje over een schermpje te wrijven. Geloof me, binnen 2 jaar kraait er geen haan meer naar en bleek het allemaal niet zo handig te zijn.
Hele professionele attitude jongens.

Een VST op een pc klinkt altijd dunnetjes, maar een appje op een mobieltje is vet cool. Right. :doei:

Ik wacht op de eerste Juno emulatie op de iphone. Eens zien of de vingerpret het wint van de sound, hehe.

Denk aan je hart knul, je moet er nog lang mee doen.
 
Kan iemand mij vertellen hoe goed/slecht die audio outputs zijn?
Ik ga er vanuit dat ze crap zijn, dus hoe verhoudt dit zich tot een gemiddelde audiokaart als een Motu 828 MKIII?

grtzzzRb
 
Dus jij zal voor in de studio een goed klinkende synth eerst door je fx's in je telefoon gooien?
Daar ben ik dan wel benieuwd naar....
 
Was je ook zo negatief over de Korg Synth op de Nintendo DS?
yup. :W

Maar funny dat je het vraagt.
Een MS-10 emulatie op pc wordt hier gegarandeerd afgeschoten, maar eentje op een spelconsole niet.
Eej, toevallig, dat was net mijn punt! ;)

Weet je, dit hier staat zo haaks op die analoge stoere praat dat hier het grootste deel van de tijd overheerst, met vette filters en blablabla.
Maar hang er een fancy interface aan en oooooohhhh.

Je lijkt wel Roland, net op het moment dat deze voor de digitale aanpak koos. ;)

Heb het sch**t aan trends, vooral wanneer de sceptici worden verketterd.
 
yup. :W

Maar funny dat je het vraagt.
Een MS-10 emulatie op pc wordt hier gegarandeerd afgeschoten, maar eentje op een spelconsole niet.
Eej, toevallig, dat was net mijn punt! ;)

Weet je, dit hier staat zo haaks op die analoge stoere praat dat hier het grootste deel van de tijd overheerst, met vette filters en blablabla.
Maar hang er een fancy interface aan en oooooohhhh.

Je lijkt wel Roland, net op het moment dat deze voor de digitale aanpak koos. ;)

Heb het sch**t aan trends, vooral wanneer de sceptici worden verketterd.

Ik denk dat het probleem met je redenatie is dat er zoiets als 'men' is op een forum. Alsof de analoge puristen dezelfde zijn als de mensen die aan hun piemel trekken bij een nieuwe coole iPhone-app. Dat is volgens mij niet zo en dus verzet je je tegen iets dat er niet is.
 
Dus jij zal voor in de studio een goed klinkende synth eerst door je fx's in je telefoon gooien?
Daar ben ik dan wel benieuwd naar....

Dat zou met jouw muziekstijl niet zo veel uitmaken toch? :duivels: :D
 
Ik begrijp perfect Waltmans standpunt en ga ermee akkoord.

Twee maten en gewichten hier op dit forum, ik heb dat hier al meermaals gezegd.
Enerzijds wordt er hier quasie gekotst op bepaalde gear omdat het niet "professioneel" genoeg zou zijn, anderzijds wordt iedere iphone app hier onvoorwaardelijk met veel jolijt onthaald.
En waarom ? Omdat het nú nog fancy is om met je vingertje over een schermpje te wrijven. Geloof me, binnen 2 jaar kraait er geen haan meer naar en bleek het allemaal niet zo handig te zijn.
Hele professionele attitude jongens.

Een VST op een pc klinkt altijd dunnetjes, maar een appje op een mobieltje is vet cool. Right. :doei:

Ik wacht op de eerste Juno emulatie op de iphone. Eens zien of de vingerpret het wint van de sound, hehe.


Hier past eigenlijk maar 1 smiley bij en het is nog steeds jammer dat je em niet standaard kan gebruiken....

emo.gif
 
ik ben iig blij dat er mensen zijn die wat anders proberen.

Voor zover ik weet werd de Korg legacy collection niet echt afgeschoten trouwens. Maar goed, je mag best een mening hebben, heb ik ook.

Het biedt een heel andere gebruikerservaring, maar dat boeit je blijkbaar niet.

@brz : Neuh, heb ik ook niet gezegd. Op een bus in mn DAW daarentegen, als het effect leuk is.. ok.. En ik zie voor dat soort dingen een grotere toekomst voor de controller functionaliteit die het kan bieden als bijvoorbeeld een goedekope X/Y controller, of met behulp van de accelerometers.

Maar das te nieuwerwets denk ik.
 
Ik denk dat het probleem met je redenatie is dat er zoiets als 'men' is op een forum. Alsof de analoge puristen dezelfde zijn als de mensen die aan hun piemel trekken bij een nieuwe coole iPhone-app. Dat is volgens mij niet zo en dus verzet je je tegen iets dat er niet is.
I agree, dat doe ik nogal makkelijk.

Zou er me niet druk in mogen maken en gewoon lekker muziek maken. Hup, ik begin er meteen aan.
 
Back
Top