[Virus] Help! Polyfonie probleem??

TraiZor

Ouwe rot
Lid sinds
1 november 2001
Berichten
593
Locatie
Zevenaar
Ik heb toch een raar probleem met mijn Virus b, als ik een stuk of 3 of 4 sporen tegelijkertijd speelt begint de virus noten af te kappen! Hij kan toch 24 stemmen tegelijkertijd afspelen? Iig minimaal 16. Kan het zo zijn dat je met bepaalde arpeggio's een stuk of 20 stemmen gebruikt dan ofzo? Of is mijn virus niet helemaal in orde?

Om het allemaal wat te verduidelijken heb ik een stukje opgenomen (niet letten op de kwaliteit, opgenomen met een awe32 ;P) waarbij 4 sporen afwisselend aan en uit worden gezet (met rm1x)

www.multiscreen.net/muziek/virustest.mp3

De seconden 0-14 zijn de 4 parts solo gespeeld.
sec14 - Hier hoor je de bas samen met de stacato part. Je hoort dat de bas nu zelfs al wat afgekapt wordt.
sec 28 - Hier hoor je dat langere geluidje
sec 30 - Hier komt de stacato erbij en hoor je dat 3 afgekapt wordt. Het resultaat is dus een kort piepje.

Wie helpt mij?

groeten, TraiZor
 
Unison pakt ook stemmen he! :eureka:
En veel presets maken daar gebruik van...
 
stemmen tekort met je virus is niet zo'n probleem om te genereren, heb een virus c die er ook regelmatig last van heeft.
paar tracks met unison geluiden doen wonderen :)

zit er ook niet in het system menu een optie om de lfo leds te laten branden als note-stealing plaatsvindt? dan kan je het zelf zien.
 
Makkelijk is natuurlijk om gewoon nog een Virus te kopen, heb je dubbele polyfonie :D .
Je kan natuurlijk ook de Virus in meerdere keren opnemen om die limiet te omzeilen, bv eerst de bas(sen), dan drums, dan de melodie,... en je hebt ze dan ook reeds op verschillende sporen zodat je ze onafhankelijk kan bewerken.

Een mooi voorbeeld van dergelijke werkwijze hoor je in deze track op de Clavia website, gemaakt door slechts 1 MicroModular. En nog een mooi nummer ook.

This ambient dance track, made by Andy Allder, is made entirely using a Nord Micro Modular. Andy recorded 16 tracks on Cubase VST24 and really pushed his G3 to the limit with the FX plugins.
 
Zelfs bij 2 tracks krijg ik al polyfony problemen, zoals je op het voorbeeld kan horen. Dan heb je toch eigenlijk ook geen zak aan de 16 stemmige multitrimbraliteit?

"zit er ook niet in het system menu een optie om de lfo leds te laten branden als note-stealing plaatsvindt? dan kan je het zelf zien."
Ja dat zal ik is uitzoeken dan.
 
Vind je het gek met 3 arpeggio's in akkoord door elkaar, zo vol hoor... zeker in Unison!!!

gr. Mario
 
Jullie hadden gelijk: de eerste part had een unison van 16 :p

En dat van die note stealing lampje werkt goed!
Dank :slotje:
 
Back
Top