Een betaling vanaf the UK ivm appratuur

Milano

Stamgast
Lid sinds
21 februari 2007
Berichten
140
Hallo Jongens,

Ik heb oa mijn dj set, platen, M-Audio, synth etc te koop aangeboden.
Nou heb ik contact met een man uit Engeland die interesse heeft.
Hij is akkoord gegaan met het bedrag wat ik ervoor vroeg.

Nou weet ik niet hoe het zit met betalingen vanaf het buitenland en wat de risico's zijn die het met zich mee brengt.
Hij wil dit bedrag graag via Paypal overmaken. Als er een online banking site is die ik niet vertrouw dan is het Paypal wel. Je kunt namelijk makkelijk een terugboeking laten plaats vinden terwijl je de good's al hebt ontvangen. En paypal zal ermee instemmen en ben ik dus mijn apparatuur kwijt die ik verstuurt heb en mijn geld, die hij eerst had overgemaakt en weer terug heeft laten boeken.

Nou heb ik gemailt dat ik graag het bedrag op mijn bank zie verschijnen via Iban.

Hebben jullie tips voor mij hoe ik dit kan doen zonder dat ik beduvelt word?
Hoe lang duurt een betaling vanaf de UK naar de NL als het via banken gaat?
Zijn er dingen waar ik moet letten? Kan hij een terugboeking laten plaatsvinden vanuit the UK naar mijn bank toe dat de betaling een foutje is geweest?

Graag jullie snelle reacties.

Mil
 
ik zou het idd via een IBAN/BIC transactie laten doen, dat is gratis binnen de EU en meestal binnen enkele dagen al afgerond. Bij mijn weten is het niet terug te boeken zonder je goedkeuring.
 
Ik koop en verkoop zelf al jaaaren in het buitenland en heb nog nooit problemen gehad met PayPal. Als PayPal echt zo onbetrouwbaar was zou geen mens er meer gebruik van maken. Maar goed, een betaling UK/NL via de bank gaat vrij vlot, een paar dagen en je hebt je geld binnen. Hoe het dan verder zit met het cancelen van een betaling heb ik geen ervaring mee.
 
Ik betaal binnen de EU ook altijd met IBAN. Staat binnen een paar dagen op de rekening van de ander en kan niet teruggeboekt worden. Zorg ervoor dat de kosten 'shared' zijn. Bij Paypal betaal je een slechte wisselkoers en kosten.
 
Ik betaal binnen de EU ook altijd met IBAN. Staat binnen een paar dagen op de rekening van de ander en kan niet teruggeboekt worden. Zorg ervoor dat de kosten 'shared' zijn. Bij Paypal betaal je een slechte wisselkoers en kosten.

Shared? Nou weet ik wat shared betekent (letterlijk) maar nog nooit heb ik dit gehoord in betalingsverkeer, kun je me dit uitleggen? Is dit alleen bij paypal of ook bij bank overschrijvingen?
 
Ik koop en verkoop zelf al jaaaren in het buitenland en heb nog nooit problemen gehad met PayPal. Als PayPal echt zo onbetrouwbaar was zou geen mens er meer gebruik van maken. Maar goed, een betaling UK/NL via de bank gaat vrij vlot, een paar dagen en je hebt je geld binnen. Hoe het dan verder zit met het cancelen van een betaling heb ik geen ervaring mee.

Ik doe ook altijd paypal als ik wat moet betalen. Risico is niet groot bij betalingen tot 50 of 100 euro.

Dit is een groot bedrag en wil liever geen risico's nemen.

ik zou het idd via een IBAN/BIC transactie laten doen, dat is gratis binnen de EU en meestal binnen enkele dagen al afgerond. Bij mijn weten is het niet terug te boeken zonder je goedkeuring.

Ik zal het wel via Iban/Bic moeten doen.
Thanks man.
 
dat is een optie die je kiezen bij een internationale overschrijving tussen banken. je kan kiezen wie de kosten betaald van de transactie, jij of de ontvanger. je kan het ook delen, en dat wil je want als je dat kiest is het binnen de EU gratis.
 
Nog nooit problemen met paypal gehad. Ook niet met grotere bedragen. Wanneer verified client is er geen probleem. Maar ik doe ook liever rechstreeks met de bank, idd omdat het wat goedkoper is dan paypal.
 
dat is een optie die je kiezen bij een internationale overschrijving tussen banken. je kan kiezen wie de kosten betaald van de transactie, jij of de ontvanger. je kan het ook delen, en dat wil je want als je dat kiest is het binnen de EU gratis.

Dank je wel :okdan:
 
in hoeverre kan paypay zomaar terugboeken?
stel je haalt het geld meteen ervan af , wat dan ?
zou zelf nooit vi banktransfer een grotere som geld overmaken, stel dat ik als koper belazerd wordt dan heb ik geen enkele poot om op te staan. bij paypal heb je in ieder geval nog iets van garantie ( mits nav een ebay veiling gekocht )
doe dus alles via paypal.
vandaar mijn vraag omtrent terugvorderen en onder welke voorwaarden dan wel/niet...
 
Back
Top