tips gevraagd voor midi setup

Sunthere

Ingeburgerd
Lid sinds
13 augustus 2007
Berichten
41
Goedendag!
Ik ben een beginner wat midi betreft. Ik vind het maar een lastig verhaal. Hopelijk heeft iemand tips...

Ik heb een pc met ableton en een emu 0404 geluidskaart. Deze geluidskaart bezit ook een midi-in en een midi-out.
Sinds sinds kort heb ik een behringer bcr2000 midi controller, een usb/midi keyboard en een moog little phatty.
Op dit moment heb ik alleen de keyboard en de behringer via usb aangesloten op mijn computer.

Ze kunnen alle drie via usb worden aangesloten maar ik heb begrepen dat dat niet handig is aangezien alles op 1 kanaal zit...?
Voor mij is het belangrijk dat ik vanuit ableton geluiden van de moog kan aansturen en afspelen.

Hoe kan ik deze 3 apparaten het beste aansluiten? Op de behringer zit nog een midi-in en en een midi-thru. Heb ik zoiets als een midisport nodig? Kan ik gewoon alles via usb aansluiten?

Alvast bedankt
 
Laatst gewijzigd:
USB is één kabeltje, maar er kunnen meerdere Midi kanalen doorheen, ik dacht zo'n 64 stuks gemakkelijk... Aansturen en afspelen van verschillende apparaten is geen probleem met verschillende Mid kanalen.

Maar kort door de bocht genomen: aansluiten is pas belangrijk als je weet wat je precies wilt aanturen en door wat.
Als je alleen van Ableton naar de Moog wilt is 1 kanaal wel voldoende. Wat wil je met die Behringer controller?

Wout
 
Maar kort door de bocht genomen: aansluiten is pas belangrijk als je weet wat je precies wilt aanturen en door wat.
Als je alleen van Ableton naar de Moog wilt is 1 kanaal wel voldoende. Wat wil je met die Behringer controller?
Wout

De behringer gebruik ik als midi controller om ableton aan te sturen.
Verder heb ik toetsen nodig dus dacht aan een usb/midi keyboard.
De moog heeft een vet analoog geluid dus die wil ik ook toevoegen in ableton. Er zitten ook toetsen op de moog maar ik weet niet of ik die als midi toetsen los van de geluiden uit de moog kan gebruiken.