Eindelijk wat KRKtjes gekocht!

Ik heb zelf de VXT4. Moest er best aan wennen maar ze klinkwn echt heerlijk gedetailleerd en superstrak.
 
Ben alleen bang dat een bas uit een woofer van 6 of 8 inch nogal onnatuurlijk klinkt.
Is er iemand die uit eigen ervaring hier iets over kan zeggen ?

Wat bedoel je met onnatuurlijk klinken?

P.S. Nee, ik heb geen ervaring met 15", alleen monitors 8". Over een vergelijking tussen beide kan ik dus geen zinnig antwoord geven.

Als je al 10 jaar op je H&K's werkt, weet je best hoe ze klinken, en kun je er denk ik bij het beluisteren van een paar studio monitors best wel een aardig beeld van krijgen, zonder die grote jongens mee te nemen. En bij een goede winkel zou je de monitors die je nader kiest toch op proef mee moeten kunnen krijgen?
 
hiervoor mixte ik op boxen die bij een hifi set zeten van philips, eigenlijk ging het mixen stukken beter
 
Al anderhalf jaar zeer tevreden met mn krk 8 g2tjes ^^
 
Qua onnatuurlijk klinken: over het algemeen zie je bij een woofer met een kleinere diameter dat die wat meer moet pompen om voldoende lucht te verzetten om een bruikbare bas op te leveren. Op een of andere manier klinkt dat pompeuzer dan de bas die uit woofers van bv 10 inch of meer komt.
Lijkt wel een soort compensatiedrang.
 
Back
Top